پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 26307 18:01 1394/11/16
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۷ بهمن

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۷ بهمن

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۷ بهمن

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۷ بهمن

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رونمایی از گرانترین خودروی وارداتی به کشور

بر اساس آمار گمرک در ۱۰ ماهه سال‌جاری BMW I8 هیبریدی صدرنشین گرانترین خودروهای وارداتی شد.براساس آمار گمرک در دی ماه، یک دستگاه BMW I8 هیبریدی صدرنشین گران‌ترین خودروهای وارداتی شد و ۲۰۰ هزار و ۵۱۵ دلار صرف واردات آن از کشور امارات متحده عربی به ایران شد.گزارش باشگاه خبرنگاران جوان می‌افزاید: یک دستگاه BMW I8 کوپه دنده اتومات نیز در صدر گران‌ترین خودروهای وارداتی قرار گرفت و ۲۰۰ هزار و ۵۱۵ دلار صرف واردات آن از امارات متحده عربی به ایران شد.بر اساس این گزارش دو دستگاه بنز E250 از دیگر خودروهای گران قیمت وارداتی در مدت یاد شده هستند که ارزش هر کدام از آنها به طور میانگین ۷۱ هزار دلار است و در مجموع ۱۴۲ هزار دلار صرف وارات آن از آلمان شد.  

اجرای آزمایشی طرح جامع آبخیزداری در کشور

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه وضعیت نامناسب اقتصادی عامل کندی اجرای طرح‌های آبخیزداری است، گفت: طرح جامع آبخیزداری در کشور به صورت آزمایشی در حال اجراست.پرویز گرشاسبی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره ناکافی بودن طرح‌های آبخیزداری در کشور اظهار کرد: تاکنون ۲۷ میلیون هکتار طرح‌های آبخیزداری در کشور انجام شده است که پیش‌بینی سازمان جنگل‌ها برای برنامه ششم توسعه در سال آینده ۱۴ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری است.وی علت ناکافی بودن طرح‌های آبخیزداری را در منابع و یا روش‌ها دانست و گفت: باید از منابعی که در اختیار داریم درآمدهایی را اخذ کرده به دولت بدهیم و بعد به خود سازمان برگردانیم که این قسمت را ضعیف عمل کردیم.  

تولید وانت کاهش یافت

تولید انواع وانت در کشور معادل ۳۹٫۵ درصد کاهش یافت. دی ماه امسال تولید انواع وانت در گروه صنعتی ایران خودرو با کاهش ۷۱٫۷ درصدی از ۸۵۷۷ دستگاه در دی ماه ۱۳۹۳ به ۲۴۳۰ دستگاه کاهش یافت.در این مدت تولید انواع وانت در گروه خودروسازی سایپا با رشد ۳٫۷ درصدی از ۴۴۵۲ دستگاه در دی ۱۳۹۳ به ۴۶۱۶ دستگاه افزایش یافت.دی ماه امسال تولید انواع وانت در دیار خودرو با کاهش صد درصدی از ۱۱ دستگاه در دی ۱۳۹۳ به صفر رسید.در این مدت تولید انواع وانت در گروه بهمن با رشد ۸۱٫۳ درصدی از ۷۰۱ دستگاه در دی ۱۳۹۳ به ۱۲۷۱ دستگاه افزایش یافت.  

سورن توربوشارژ هم آمد

مراحل طراحی و نمونه سازی موتور توربوشارژ توسط مهندسان و متخصصان گروه صنعتی ایران خودرو به پایان رسید و تولید انبوه این موتور از امروز–شنبه- آغاز خواهد شد. ‌موتورهای توربوشارژ علاوه بر تولید قدرت و گشتاور بسیار بیشتر نسبت به موتورهای معمولی، سوخت کمتری مصرف می کنند که باعث رضایت بیشتر مشتریان، صرفه اقتصادی و البته کاهش آلایندگی های خودرو می شود.  

هند کارخانه گندله سنگ آهن در ایران احداث می‌کند

شرکت دولتی کی آی او سی ال هند در حال بررسی ساخت یک مجتمع گندوله سازی در ایران با هزینه حدود ۵۹ میلیون دلار است. شرکت دولتی کی آی او سی ال هند در حال بررسی ساخت یک مجتمع گندوله سازی در ایران با هزینه حدود ۵۹ میلیون دلار است و در حال مذاکره برای فروش بیش از  ۲ میلیون تن از این ماده خام مورد استفاده در تولید فولاد به ایران است.سرمایه گذاری هندی ها در این زمینه می تواند موجب عرضه سنگ آهن فرآوری شده به کارخانجات فولاد سازی ایران با قیمتی ارزان تر شود. کارخانه های تولید فولاد در ایران مانند اکثر کارخانه های دنیا، به دلیل مازاد عرضه در بازار چین، با مشکل افت قیمت فولاد مواجه هستند.  

سایپا و رنو ماه جاری قرارداد امضا می‌کنند

وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران اعلام کرد شرکت رنوی فرانسه و شرکت سایپای ایران در بهمن ماه قرارداد همکاری امضا می کنند. علی طیب نیا در مصاحبه با نشریه نیکی ژاپن گفت، ایران فرصت های قابل توجهی را برای خودروسازان (خارجی) پیشنهاد می کند.وزیر اقتصاد ایران همچنین از شرکت های تویوتا موتور و دیگر شرکت های خودروساز ژاپنی خواست تا به شکلی فعالانه در ایران سرمایه گذاری کنند و فن آوری خود را به کشور انتقال دهند.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |