پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 1141 13:38 1393/01/25
اخبار کوتاه بازار سرمایه /25فروردین

اخبار کوتاه بازار سرمایه /25فروردین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه بازار سرمایه /25فروردین

اخبار کوتاه بازار سرمایه /25فروردین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

شرکت فولاد صائب وارد فرابورس مي شود

گروه بازارسرمایه : عضو هيأت مديره شرکت فولاد صائب از تصميم اين شرکت براي ورود به بازار سرمايه(فرابورس) خبر داد و گفت:«پس از ساعت ها کار کارشناسي و بررسي هاي لازم و در نظر گرفتن مزاياي ورود به بازار سرمايه سرانجام اعضاء هيأت مديره به ورود و عرضه سهام فولاد صائب در فرابورس رأي مثبت دادند و روند اجراي مراحل مقدماتي آن شروع شده است. فريدون احمدي، تأمين مالي آسان و ارزان و بهره‌مندي از معافيت مالياتي براي متقاضيان عرضه در بازار سرمايه را از مهمترين مزاياي عرضه در بازار فرابورس ايران دانست و افزود: «با تصويب و ابلاغ قانون توسعه ابزارها و نهادهاي مالي جديد و بر اساس ماده 6 از اين قانون، کليه شرکت هايي که ورود آن ها به بازار سرمايه به تأييد سازمان بورس و اوراق بهادار رسيده باشد مي توانند از حداقل 10 درصد معافيت مالياتي برخوردار شوند.وي همچنين با اشاره به افزايش نقد شوندگي سهام، نقل و انتقال سهام بصورت آسان ، سريع و کم هزينه از طريق مبادلات الکترونيکي ، شفافيت و اعتبار قيمت سهام بواسطه مبادله در فرابورس، معرفي شرکت و محصولات به طيف وسيعي از اقشار جامعه و در نهايت افزايش اعتبار شرکت در نتيجه ورود به فرابورس،بر لزوم انضباط و شفافيت مديريتي پيشش از گذشت در اين مجموعه تاکيد کرد.مجتمع فولاد صائب با مشارکت بنياد تعاون ارتش جمهوري اسلامي ايران در مجاورت کلانشهر تبريز و بازار هاي صادراتي شمال و غرب ايران شامل زنجيره­ کامل معادن و کارخانجات آهن و فولاد در حال تکميل است و فاز اول آن در سال جاري به بهره برداري مي­رسد.فروش اوليه و داخلي سهام اين شرکت از 23 بهمن به کارکنان ارتش آغاز شد و تا آخرين روز کاري سال 92 بيش از 15 هزار نفر براي پذيره نويسي ثبت نام کردند.

رکورد معاملات روزانه در بورس کالا شکسته شد

گروه بازارسرمایه : روز دوشنبه 25 فروردین ماه، با معامله حدود 325 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 5415 میلیارد ریال، رکورد معاملات روزانه در بورس کالای ایران شکسته شد.شرکت فولاد خوزستان 128 هزار و 500 تن شمش بلوم را به قیمت 15 هزار و 500 ریال و به صورت سلف در تالار محصولات صنعتی و معدنی معامله کرد. شرکت فولاد هرمزگان جنوب نیز 81 هزار و 500 تن تختال C را به قیمت 14 هزار و 320 ریال و به صورت سلف به فروش رساند.

شایان ذکر است، معامله 94 هزار و 200 تن انواع ورق فولادی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سیستم مچینگ ثبت شد.

این گزارش همچنین حاکی است، تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی شاهد معامله حدود 11 هزار تن انواع مواد پلیمری مجتمع های پتروشیمی اروند، آریاساسول، پلی نار، تبریز، رجال، شازند، مارون و نوید زرشیمی بود. از دیگر محصولات معامله شده در تالار مذکور می توان به 3 هزار تن لوب کات سنگین، 2453 تن انواع قیر و 500 تن پارازایلین اشاره کرد.

                مشتریان در حال محک زدن خرید نفت از بورس انرژی

گروه بازارسرمایه : ششمین عرضه نفت خام در حالی با فروش 438 بشکه ای از این محصول به پایان رسید که بسیاری از مصرف کنندگان می گویند در حال امتحان کردن این بازار جدید هستند.در معاملات دوشنبه 25 فروردین ، ششمین محموله نفت خام سبک از سوی شرکت ملی نفت ایران روی تابلو عرضه رفت .امروز 2920 بشکه نفت خام به قیمت هر بشکه 308 هزار تومان پیش روی خریداران قرار گرفت که 438 بشکه از آن به ارزش 1 میلیارد و 350 میلیون ریال خریداری شد.میعانات گازی که حالا 5 ماه از تشکیل بازارش می گذرد مشتریان دائمی پیدا کرده است. شرکت ملی نفت 2380 بشکه میعانات گازی پالایش گاز ایلام را در لیست عرضه های امروز گذاشت. مشتریان هم کل این محموله را به قیمت 4 میلیارد و 850 میلیون ریال خریداری کردند.دیروز همچنین پروپیلن پالایش نفت شازند در رینگ بین الملل و آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس در رینگ داخلی عرضه شد که توافقی بین خریداران و فروشندگان صورت نگرفت.

معرفی بازار سرمایه ایران به سرمایه گذاران بریتانیایی

گروه بازارسرمایه : هیات اعزامی به لندن جلساتی را با فعالان بازار سرمایه بریتانیا، شرکت های مشاوره حقوقی و مشاور پذیرش در بورس های لندن و AIM برگزار کرد.

دکتر حسن قالیباف اصل مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران با اعلام خبر فوق افزود: هیات اعزامی به لندن جلساتی را با فعالان بازار سرمایه بریتانیا، شرکت های مشاوره حقوقی و مشاور پذیرش در بورس های لندن و AIM برگزار کرد.

همچنین در این جلسات نمایندگان خبرگزاری های رویترز و بلومبرگ در دیدار با مدیرعامل بورس تهران تمایل خود را برای انتشار داده ها و اطلاعات بورس ابراز کردند.لازم به ذکر است بیش از یکصد نفر از اعضای اتاق بازرگانی بریتانیا- ایران روز جمعه مورخ 22 فروردین ماه با هیات اعزامی از بازار سرمایه ایران دیدار کردند. در این نشست سه نفر از اعضای هیات از جمله دکتر حسن قالیباف اصل مدیرعامل بورس تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و علاقه مندان به سرمایه گذاری در ایران را با فرصت های موجود در بازار سرمایه آشنا کردند.

معامله 95.1 میلیون اوراق در فرابورس

گزوه بازارسرمایه : در معاملات دوشنبه 25 فروردین ماه جاری، 95.1 میلیون اوراق به ارزش 1.7 هزار میلیارد ریال در فرابورس به ثبت رسید.دیروز در حالی که آیفکس فرابورس با 12.8واحد کاهش به رقم 706.3 واحد رسید، بیش از 95 میلیون اوراق به ارزش 1.7هزار میلیارد ریال در 33هزارو 872 نوبت معاملاتی تغییر مالکیت داد. بیشترین حجم معاملات به خرید و فروش 14.8میلیون سهم بانک دی به ارزش 24.2 میلیارد ریال تعلق گرفت هر چند این سهم در پایان معاملات با افت 3.8درصدی روبرو شد و قیمت آن 1638ریال را ثبت کرد.از طرفی در میان شرکت های فرابورسی بیشترین رشد قیمت از آن 4 شرکت بیمه آرمان، کویرتایر، افرانت و بانک خاورمیانه شد.بازار تسهیلات مسکن هم شاهد کاهش 2تا4 درصدی قیمت بود و هر برگه اوراق تسهیلات مسکن بهمن ماه 91 ،720 هزار ریال مبادله شد.

دو عرضه جدید سازمان خصوصی‌سازی در فرابورس

گروه بازارسرمایه : بلوک 49.9 درصدی شرکت مهندسین مشاور نیرو متعلق به شرکت مادرتخصصی ساتکاب به قیمت پایه هر سهم 100 میلیون و 734 هزار ریال در روز یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه روی میز فروش می‌رود. بلوک 49.9 درصدی شرکت مهندسین مشاور نیرو متعلق به شرکت مادرتخصصی ساتکاب به قیمت پایه هر سهم 100 میلیون و 734 هزار ریال در روز یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه روی میز فروش می‌رود.سهام کنترلی این شرکت که به ارایه خدمات مهندسین مشاور برای طرح‌های احداث تاسیسات الکتریکی و تاسیسات جانبی می‌پردازد، به صورت نقد یا نقد و اقساط به فروش می‌رسد و شرایط پرداخت ثمن این معامله 40 درصد نقد و مابقی اقساط دوساله با نرخ 15 درصد اعلام شده است.همچنین 48.27 درصد از سهام شرکت تولید کاشی گرانیت و کاشی لعاب زهره کاشمر که به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تعلق دارد به قیمت پایه هر سهم 1000 ریال روز دوشنبه هشتم اردیبهشت عرضه خواهد شد.

عرضه اوراق مشارکت 4 طرح عظیم فولاد و مس

فارس : مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت از انتشار نخستین نسخه اوراق مشارکت صنعت فولاد و مس کشور با واریز سود ماهانه در سال 93 خبر داد.علی قاسمی اعلام کرد: اوراق مشارکت چهار طرح عظیم در صنعت فولاد و مس کشور از سوی شرکت مادر تخصصی هلدینگ توسعه و صنایع معدنی خاورمیانه ( میدکو) منتشر می‌شود.وی گفت: این اوراق از 25فروردین ماه 93 به مدت چهار روز در بازار سرمایه جهت تأمین مالی پروژه های فولادسازی بردسیر، فولادسازی بوتیا، مس کاتدی شهر بابک و نیروگاه سیکل ترکیبی بوتیای کرمان منتشر می شود.به گفته مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت، از ویژگی های این اوراق می توان به سود علی الحساب 20 درصد روز شمار آن، پرداخت ماهانه آن، مدت زمان چهار ساله با نرخ صفر مالیاتی، با نام بودن، قابل بازخرید قبل از سررسید با نرخ 20 درصد و در نهایت تضمین سود و اصل سپرده توسط بانک ملت اشاره کرد.

کاهش 2500 واحدی در دو روز

گروه بازارسرمایه : در پایان معاملات دیروز بورس اوراق بهادار تهران، شاخص کل بازار با افت 947 واحدی به کانال 73 هزار واحدی سقوط کرد.در پایان معاملات دیروز بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل بورس روند نزولی روزهای گذشته خود را ادامه داد و از کانال 74 هزار واحد به 73 هزار و 973 واحد سقوط کرد.بنابراین گزارش، ارزش روز بازار دیروز به 360 هزار میلیارد تومان رسید و تعداد معاملات انجام شده در روز جاری 47619 فقره و ارزش معاملات 156 میلیارد تومان و حجم معاملات 520 میلیون ورق سهام بوده است.دیروز اکثر نمادهای مهم با رنگ قرمز نشان ازافت ارزش داشتند و بیشترین تاثیر نمادها در افت شاخص شامل نماد تاپیکو با 89 واحد تاثیر ، پارسان با 87 واحد تاثیر، فولاد با 83 واحد، اخابر با 62 واحد، رمپنا با 58 واحد، نماد وصندوق با 41 واحد و نماد وپاسار با 41 واحد افت بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس داشته‌اند.قیمت هر سهم بانک صادرات ایران 1012 ریال، قیمت هر سهم تاپیکو 4374 ریال، نماد پاکشو 12301 ریال، نماد بانک ملت با قیمت 2303 ریال، قیمت سهام گروه مپنا 6896 ریال، قیمت پایانی سهام پالایش نفت بندرعباس 11566 ریال و قیمت پایانی سهام بانک تجارت 1246 ریال معامله شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |