پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 2150 12:46 1393/03/09
اخبار کوتاه بازارسرمایه /8خرداد

اخبار کوتاه بازارسرمایه /8خرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه بازارسرمایه /8خرداد

اخبار کوتاه بازارسرمایه /8خرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

بازار سرمایه با بورس ایده توسعه می یابد

گروه بازارسرمایه : مدیرعامل شرکت بورس گفت : در ایران دانش فراوانی تولید می شود و بازار دارایی های فکری موجب می شود که اختراعات مخترعین و مبتکرین مورد توجه قرار گرفته و رقابت بین نخبگان و مبتکرین شکل گیرد.دکتر حسن قالیباف اصل مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران با بیان مطلب فوق گفت: کشورهای پیشرفته توانسته اند دانش را به فن آوری تبدیل کنند. در کشور ما دانش فراوانی تولید می شود و بازار دارایی های فکری موجب می شود که اختراعات مخترعین و مبتکرین مورد توجه قرار گرفته و رقابت بین نخبگان و مبتکرین شکل گیرد.وی به مزیت تامین مالی بازار دارایی فکری اشاره کرد و گفت: با توجه به شفافیت و رقابت موجود در این بازار، واگذاری و عرضه اختراعات از طریق آن بهتر انجام می شود. این بخش از بورس که اختصاص به دارایی های فکری خواهد داشت کمک می کند ایده های دانش بنیان و اختراعات جدید تامین مالی شده و کشف قیمت برای ایده های خلاقانه در بازار سرمایه اتفاق بیافتد.

دلایل حذف 6 نماد از بورس تهران

فارس: معاون ناشران و امور اعضای بورس تهران دلایل ارتقا و حذف برخی نمادها از بورس تهران را تشریح کرد و گفت: شرکت‌هایی که از بورس اوراق بهادار تهران اخراج می‌شوند، 10 روز فرصت اعتراض دارند.امیرحمزه مالمیر با اشاره به اینکه هیئت پذیرش بورس اوراق بهادار طی هفته‌های اخیر با ارتقا، حذف یا تنزل برخی نمادهای بورسی موافقت کرده است، گفت: این شرکت‌ها صرف 10 روز پس از اعلام نتیجه در صورت اعتراض فرصت دارند، تا نامه رسمی خود را به هیئت مدیره سازمان بورس اوراق بهادار ارسال کنند.وی افزود: در برخی موارد سازمان بورس اوراق بهادار با عدم اخراج شرکت‌ها در صورت اصلاح روش‌های غلط و تعهد موافقت کرده است که به عنوان مثال گروه صنعتی سدید از جمله این شرکت‌ها بود که پس از اعتراض به آن فرصت 6 ماهه داده شد.معاون ناشران و امور اعضای بورس تهران با بیان اینکه هیئت پذیرش با فرصت‌دهی به شرکت‌ها درصدد شفافیت بیشتر آنان است،‌ گفت: اگر شرکت‌ها در فرصت داده شده اقدام به اصلاح روش‌های غلط در ارائه اطلاعات کنند، به آنان فرصت مجدد داده خواهد شد و در غیر این صورت این شرکت‌ها مشمول بند «ب» ماده 99 قانون برنامه پنجم توسعه کشور شده و به بازار پایه منتقل خواهند شد.

پست بانک نشان‌ بین‌المللی(BSS) دریافت کرد

گروه بازارپول : پست بانک بر اساس مطالعات مرکز توسعه صنایع ملی ایران نشان بین المللی اروپا (BSS)دریافت کرد .

پست بانک ایران براساس مطالعات و ارزیابی‌‌های صورت گرفته توسط مرکز تحقیقات و ارزیابی دبیرخانه توسعه صنایع ملی ایران به عنوان برگزیده دریافت نشان و استاندار بین‌المللی (BSS) تضمین امنیت خدمات بانکداری الکترونیکی و اینترنتی از سوی اتحادیه اروپا و همچنین برگزیده نشان طلائی سازمان پیشرو و تأثیرگذار در صنعت بانکداری شد و طی مراسمی ویژه در دهمین اجلاس متخصصین و رؤسای بانک، بیمه و بورس و شرکت‌های تأثیرگذار در اقتصاد کشور (Bainex)، نشان‌ها و لوح‌های مربوط به علی نعمتی عضو هیأت مدیره این بانک اعطاء شد.

خرید 32 میلیارد سهم در 43 روز

گروه بازارپول : در هفته منتهی به هفتم خرداد ماه، چهار میلیارد و 437 میلیون سهم به ارزش 33 هزار و 244 میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد.در هفته منتهی به هفتم خرداد امسال، حجم معاملات 1.3 و ارزش معاملات 170.1 درصد رشد کرد.در این مدت 135 هزار و 981 خریدار در 366 هزار و 568 دفعه به داد و ستد پرداختند که دفعات معاملات در مقایسه با هفته پیش 1.3 درصد کاهش داشت.بر اساس آمار موجود، تعداد خریداران 32.9درصد رشد را تجربه کرد. در این مدت، دو میلیارد و 370 میلیون سهم به ارزش هشت هزار و 87 میلیارد ریال به صورت خرد و بلوک خریداری شده است. این در حالی است که ارزش معاملات نرمال 34.3 درصد در مقایسه با هفته پیش کاهش داشته اند. حجم معاملات نرمال نیز در این دوره، با 45.9 درصد کاهش همراه شد.از ابتدای امسال، 31 میلیارد و 930 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 207 هزار و 843 میلیارد ریال دادوستد شده است. در این مدت، تعداد 933 هزار و 114 سرمایه گذار، در دو میلیون و 795 هزار و 318 دفعه این تعداد سهام را خریداری کرده اند. بازار سهام از ابتدای سال 43 روز کاری فعالیت داشته است.

طرح «تنظیم رابطه بنگاه و بانک» به زودی ارائه می‌شود

فارس : رئیس پژوهشکده پولی بانک مرکزی با اشاره به تدوین طرح «تنظیم رابطه بنگاه و بانک» گفت: ایجاد اطمینان از تامین سرمایه در گردش تولید کنندگان واقعی، مهم‌ترین مساله‌ای است که باید در رابطه بین بنگاه و بانک مورد توجه قرار گیرد.فرهاد نیلی ، با اشاره به تدوین طرح «تنظیم رابطه بنگاه و بانک» در پژوهشکده پولی بانک مرکزی، اظهارداشت: این طرح در همایش پولی و ارزی که در روزهای 25 و 26 خرداد ماه امسال برگزار می‌شود، به صورت شفاهی و مکتوب ارائه خواهد شد.وی در پاسخ به این سوال فارس که آیا این طرح به شورای پول و اعتبار هم ارائه شده است، افزود: خیر این طرح هنوز به مرحله‌ای نرسیده که به شورا ارائه شود.رئیس پژوهشکده پولی با بیان اینکه بانک مرکزی جمهوری اسلامی هم در حال تدوین طرحی مشابه است، گفت: احتمالا طرح نهایی که به شورای پول و اعتبار ارائه می‌شود، تلفیقی از طرح پژوهشکده پولی و بانک مرکزی باشد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |