جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 2722 14:58 1393/04/02
اخبار کوتاه بازارسرمایه /2تیر

اخبار کوتاه بازارسرمایه /2تیر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه بازارسرمایه /2تیر

اخبار کوتاه بازارسرمایه /2تیر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

فروش بلوک 11 درصدی اوراق مشارکت شهرداری شیراز

گروه بازارسرمایه : در جریان معاملات فرابورس طی دومین روز تابستان، 200 هزار ورقه مشارکت شهرداری شیراز که به صورت عمده عرضه شده بود به فروش رسید.

این تعداد اوراق معادل 11.11 درصد از کل اوراق مشارکت شهرداری شیراز بود که به ارزش 236 میلیارد و 700 میلیون ریال توسط کارگزاری تامین سرمایه نوین عرضه شد و بیشترین ارزش معاملات امروز بازارهای فرابورس نیز به این نماد اختصاص یافت.همچنین در پایان معاملات روز دو‌شنبه 49 میلیون و 572 هزار ورقه به ارزش 846 میلیارد و 954 میلیون ریال در 16 هزار و 119 نوبت مبادله شد و شاخص فرابورس با کاهش اندک 0.98 درصدی بر روی عدد 737.6 واحد ایستاد.

اقتصادنوینی ها سرآمد بانکداری هستند

گروه بازارپول : گردهمایی سراسری منطقه چهار استان‌های بانک اقتصادنوین با حضور مدیرعامل، معاونین، مدیران، سرپرست و کارکنان این منطقه در شهر اصفهان برگزار شد.حسن معتمدی مدیرعامل بانک اقتصادنوین در این گردهمایی ضمن تشریح اهدف بانک را در سال جاری بر ارایه خدمات با کیفیت به مشتریان تاکید کرد: بانک اقتصادنوین بانکی سرآمد است و همه همکاران ما در این بانک در کشور سرآمد هستند.وی افزود: بانک اقتصادنوین به عنوان نخستین بانک خصوصی کشور امروز انواع خدمات مورد نیاز مشتریان را در عرصه بازار پولی کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن تامین می‌کند، ضمن اینکه این بانک با دقت نظر نسبت به راه‌اندازی شرکت‌های مورد نیاز اقدام کرده است که با تکیه بر خدمات این شرکت‌ها زنجیره خدمات بانک کامل می‌شود.

بانک دی به دنبال مجوز ارزی نوع دوم و سوم

گروه بازارپول : بانک مرکزی مجوزهای ارزی به بانک‌های جدید را در سه مرحله بر اساس امکانات، ظرفیت‌ها و کارکنان استخدام شده در بانک در حوزه ارزی و بین‌الملل اعطا می‌کند و بانک دی نیز در حال حاضر مجوز شماره یک ارزی را دریافت کرده‌است.قرائتی معاون ارزی و بین‌الملل بانک دی از رقابتی شدن نرخ‌های سود تسهیلات ارزی در این بانک با هدف جذب سرمایه‌گذاران و با اشاره به برنامه‌های بانک برای جذب منابع ارزی گفت : با توجه به برنامه‌هایی که برای اهداف رقابتی تدوین شده‌اند، پیش‌بینی می‌کنیم نرخ‌های رقابتی داشته باشیم تا بتوانیم سرمایه‌های ارزی را جذب کنیم.وی همچنین از اخذ مجوزهای ارزی نوع دوم و سوم تا پایان امسال خبر داد و گفت: ان‌شاءا... با اخذ این مجوزها از بانک مرکزی بانک دی می‌تواند در همه فعالیت‌های ارزی به شکل گسترده‌ای ورود کند.

آغاز به کار شعبه دارو پخش بانک ملی ایران

گروه بازارپول : شعبه شرکت داروپخش واقع در کیلومتر 15 جاده مخصوص کرج در شرکت داروپخش افتتاح شد.در آیین افتتاح این شعبه خسرو خواجه حسنی عضو هیات مدیره و معاون شعب ضمن ابراز خرسندی از توسعه تعامل میان بانک ملی ایران و شرکت داروپخش، حضور این بانک در همراهی نظام سلامت به جهت ایفای نقش مسئولیت اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و بر ارائه خدمات بانکی به اقشار مختلف مردم تاکید کرد.در ادامه مراسم دکتر نقدی مدیرعامل شرکت دارو پخش طی سخنانی به نقش آفرینی مهم سیستم بانکی کشور خصوصا بانک ملی ایران در ایجاد ثبات و سلامت اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: تعاملات بهینه نظام سلامت و سیستم بانکی موجب به حرکت درآمدن چرخه تولید می شود و اقتصاد پویا را به دنبال خواهد داشت.

ارائه تسهیلات از طریق سامانه تام بانک ملت

گروه بازارپول :امکان ارائه اینترنتی درخواست تسهیلات اعتباری از طریق سامانه تام بانک ملت فراهم شد.از این پس پذیرندگان پایانه های فروش این بانک، جایگاه داران سوخت و متخصصان در استان های تهران و البرز می توانند درخواست استفاده از بسته های اعتباری را به صورت اینترنتی و از طریق سامانه تام ارائه کنند.بر اساس این گزارش، مشتریان گروه هدف بسته های اعتباری پذیرندگان ملت، جایگاه داران سوخت و متخصصان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتیhttp://taam.bankmellat.ir یا مراجعه به صفحه اصلی سایت بانک ملت به نشانیhttp://bankmellat.ir پس از مشاهده شرایط بسته های اعتباری مورد نظر و در صورت احراز شرایط لازم مطابق با شرایط بسته مورد نظر، درخواست اخذ تسهیلات اعتباری مورد نظر خود را از طریق سامانه اینترنتی تام بانک ملت ارائه و مراحل پیشرفت درخواست خود را در سامانه مذکور مشاهده و پیگیری کنند.



2روش جدید پرداخت حق بیمه در بانک رفاه

گروه بازارپول : بانک رفاه کارگران پرداخت از طریق سامانه USSD و پرتال اطلاع رسانی بانک را به روش های قبلی پرداخت حق بیمه کارفرمایان اضافه کرد.مشتریان می توانند برای پرداخت فیش سازمان تامین اجتماعی علاوه بر روش های قبلی از طریق روش های زیر نیز اقدام کنند.1- با استفاده از سامانهUSSD و وارد کردن کد # 713*724* بر روی گوشی تلفن همراه، وارد منوی پرداخت قبض سازمان تامین اجتماعی شده و با ثبت اطلاعات شناسه قبض، مبلغ قبض، شماره کارت و رمز دوم کارت، قبض مربوطه را با هر یک از کارت های عضو شتاب پرداخت کنند.2- با مراجعه به پرتال اطلاع رسانی بانک به نشانیwww.refah-bank.ir، با انتخاب گزینه "پرداخت حق بیمه با کارت شتابی" و وارد کردن مشخصات قبض و کارت بانکی خود اقدام به پرداخت قبض سازمان تامین اجتماعی کنند.

تمرکز بانک سپه بر سیستان و بلوچستان

گروه بازارپول :مدیر عامل بانک سپه از آمادگی این بانک برای مشارکت در طرح های اقتصادی استان و تحقق اهداف دولت برای توسعه این منطقه خبر داد و گفت: آماده ایم تا دین خود را به مردم استان ادا کنیم.سید کامل تقوی نژاد اظهار داشت : وجود نیروهای فعال، خلاق و توانمند در استان مهم و استراتژیک سیستان و بلوچستان به رشد و توسعه آن کمک خواهد کرد.وی با بیان اینکه تقسیم بندی و مرزبندی استانها به مناطق محروم و غیرمحروم نگاهی سنتی است ، افزود: باید در نگاه به استانهایی همچون استان سیستان و بلوچستان بازنگری جدی کنیم، این استان سرشار از استعداد و توانایی و پتانسیل است. تقوی نژاد با بیان اینکه مدتی با مردم خون گرم استان زندگی کردم، گفت: مردم خون گرم، توانمند و متعهد استان مسئولیت ما را در خدمت رسانی به آن صد چندان می کنند.مدیر عامل بانک سپه در ادامه با اشاره به تاریخچه بانک سپه اظهار داشت: بانک سپه علاوه بر اینکه نخستین بانک ایرانی است با توجه به توانایی ها و پتانسیل های موجود در آن باید به اولین بانک ایرانی هم تبدیل شود.

آینده دلار خطرناک است؛ مراقب باشید

گروه بازار پول : استادیار دانشگاه بهشتی گفت: بانک مرکزی در زمینه پیمان‌های ارزی از کشورهای شرقی الگو بگیرد. آینده دلار خطرناک است و باید مبادلات خارجی خود را براساس دلار روز به روز کاهش دهیم.رسام مشرفی، دانش آموخته و رتبه اول اقتصاد در دانشگاه شهید بهشتی در برنامه "پایش" در تشریح توافقنامه‌های پولی دو و چندجانبه برای انتقال وجوه در تجارت بین‌الملل افزود: تاکنون بیش از 47 پیمان پولی بین کشورهای مختلف امضاء شده است. پیمان پولی باعث می‌شود بانک مرکزی مسئولیت بیشتری از خود در زمینه حفظ ارزش پولی نشان دهد و این مسئولیت هم در برابر تجار داخلی و هم در برابر بانک‌های مرکزی خارجی است. در صورت وجود پیمان‌های پولی تجار در صورت کاهش ارزش پول ملی می‌توانند علیه بانک مرکزی شکایت کنند. با پیمان پولی دیگر نیازی به ال سی و سوییفت نخواهد بود. پیمان پولی با امارات و ترکیه در اولویت ایران قرار دارد. سیاست‌های ارزی بانک مرکزی در سال‌های گذشته منفعلانه بوده است.

بررسی طرح اصلاح قانون بیمه شخص ثالث

ایسنا :دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران از بررسی طرح اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد.غلامرضا تاجگردون اظهار کرد:‌ طرح اصلاح قانون بیمه شخص ثالث توسط کمیته‌ای در کمیسیون اقتصادی بررسی خواهد شد و در جلسه روز گذشته کمیسیون اقتصادی نیز مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است.وی خاطرنشان کرد که این قانون با توجه به اشکالاتی که دارد لازم است تا مورد بازبینی و اصلاحات قرار بگیرد البته مجلس آن را به صورت آزمایشی به مدت پنج سال تصویب کرده بود و اکنون لازم است اشکالات برطرف شده و تصویب نهایی شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |