پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 2394 15:03 1393/03/19
اخبار کوتاه بازارسرمایه /19خرداد

اخبار کوتاه بازارسرمایه /19خرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه بازارسرمایه /19خرداد

اخبار کوتاه بازارسرمایه /19خرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

"EPS" تپیکو مبلغ 996 ریال اعلام کرده است

گروه بازارسرمایه : شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین سرمایه گذاری دارویی تامین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 94 را مبلغ 996 ریال اعلام کرده است.

شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین سرمایه گذاری دارویی تامین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 31 اردیبهشت ماه 94 را با سرمایه دو هزار و 900 میلیارد ریال مبلغ 996 ریال اعلام کرده است.این شرکت سود تلفیقی هر سهم سال مالی 94 را در نخستین پیش بینی مبلغ 1228 و در خرداد ماه امسال مبلغ 1228 ریال اعلام کرده است.پیش بینی سود هرسهم سال مالی منتهی به 31 اردیبهشت ماه 93 را در دی ماه 92 مبلغ 743 ریال و در اسفند ماه 92 مبلغ 847 ریال اعلام کرده است.

پیش بینی 555 ریالی سود هر سهم نیروکلر در سال 93

گروه بازارسرمایه : شرکت نیروکلر پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 93 را در خرداد ماه امسال مبلغ 555 ریال اعلام کرده است.شرکت نیروکلر پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 93 را با سرمایه 98 میلیارد و 360 میلیون ریال در بهمن و اسفند ماه به صورت حسابرسی شده مبلغ 1100 ریال اعلام کرده بود، لکن پیرو مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تغییر سال مالی، شرکت پیش بینی درآمد دوره مالی 6 ماهه منتهی به 31 شهریور ماه 93 را در اردیبهشت ماه مبلغ 555 ریال اعلام کرده است.بر اساس این گزارش هیئت‌مدیره این شرکت تصمیم‌ دارد به ازای هر سهم مبلغ 350 ریال را جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی 93 پیشنهاد کند.لازم به ذکر است پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 92 را با سرمایه 49 میلیارد و 180 میلیون ریال مبلغ 2443 ریال و با سرمایه 98 میلیارد و 360 میلیون ریال مبلغ 1587 ریال و در آخرین پیش بینی مبلغ 1700 ریال اعلام کرده بود که مطابق صورت های مالی حسابرسی نشده و شده مبلغ 1741 ریال محقق شد.

مدیریت سرمایه گذاری امید3درصد برنامه هایش را پوشش داد

گروه بازارسرمایه : شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید طی سه ماهه نخست سال با اختصاص 28 ریال سود به ازای هر سهم معادل 3 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد.شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 30 دی ماه 93 را با سرمایه 20 هزار میلیارد ریال در آذر ماه 92 مبلغ 756 ریال و در دی ماه 92 به صورت حسابرسی شده مبلغ 754 ریال اعلام کرده بود و طی سه ماه با اختصاص 28 ریال سود به ازای هر سهم معادل 3 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد.این شرکت پیش بینی سود تلفیقی هر سهم سال مالی 93 را با سرمایه 020 هزار میلیارد ریال مبلغ 953 ریال و در دی ماه 92 به صورت حسابرسی شده مبلغ 917 ریال اعلام کرده بود که این رقم در خرداد مبلغ 924 ریال اعلام شده است.بر اساس این گزارش هیئت‌مدیره این شرکت در نظر دارد 80 درصد سود خالص سال مالی 93 را جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالیانه پیشنهاد کند.

توسعه همکاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و بورس کالا

گروه بازارسرمایه : روز دوشنبه 19 خردادماه، سید حمید کلانتری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر به همراه وحید رجبیان عضو هیات مدیره بورس کالای ایران از غرفه این بورس در هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه بازدید کردند.کلانتری در این بازدید خواستار توسعه همکاری بورس کالا با صندوق شد و از معاملات نهاده های کشاورزی و دامی در بورس کالای ایران استقبال کرد.شایان ذکر است صندوق بیمه اجتماعی روستائیان وعشایر به منظور تعمیم و گسترش بیمه روستائیان و عشایر به افراد مشمول - جمع آوری و تمرکز کلیه وجوه موضوع صندوق سرمایه گذاری و بهره برداری از وجوه جاری و ذخیره شده انجام تعهدات از سال 84 فعالیت خود را در کشور آغاز کرده است.

معامله برنج تایلندی در بورس کالای ایران

گروه بازارسرمایه : روز دوشنبه 19 خردادماه، بورس کالای ایران شاهد معامله برنج تایلندی، شمش طلا، مس، ورق فولادی، مواد پلیمری، قیر، لوب کات و گوگرد بود.تالار محصولات کشاورزی شاهد معامله یکهزار تن برنج وارداتی تایلند به قیمت 22 هزار و 627 ریال برای هر کیلو بود.شایان ذکر است، در این روز و در تالار محصولات صنعتی و معدنی، 13 کیلوگرم شمش طلای 997، 6 کیلوگرم شمش طلای 995 و یک کیلوگرم شمش طلای 996 معدن موته معامله شد. این تالار همچنین شاهد معامله 20 تن مس مفتول شرکت صنایع مس کاوه به قیمت 225 هزار و 268 ریال بود. علاوه بر این، معامله حدود 61 هزار تن انواع ورق فولادی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سیستم مچینگ ثبت شد.این گزارش همچنین حاکی است، در این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، 9010 تن انواع مواد پلیمری مجتمع های پتروشیمی پلی نار، تبریز، رجال، شازند، مارون و نویدزرشیمی معامله شد. علاوه بر این، 8 هزار تن لوب کات سنگین، 7678 تن انواع قیر و 700 تن گوگرد گرانوله به فروش رسید.

صدای پای "نفت کوره سبک " در بورس انرژی

گروه بازارسرمایه : هیأت پذیرش بورس انرژی با عرضه 7 کالای جدید به جمع محصولات قابل عرضه در بورس انرژی موافقت کرد.سید علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی با بیان این مطلب گفتکدر آخرین وی افزود: شرکت پالایش گاز ایلام، پیش از این در بازار فیزیکی بورس انرژی فقط میعانات گازی را به طور روزانه عرضه می کرد که با عرضه گاز مایع خام، از این پس دو نوع محصول از این شرکت در بورس انرژی عرضه می شود.حسینی گفت: برش C7- C9 و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز نیز به جمع عرضه های سایر محصولات این شرکت اضافه شده و مقرر شده است از این پس به صورت ماهانه عرضه های منظمی در بورس انرژی انجام گیرد.مدیر عامل بورس انرژی با اعلام تشکیل بازار صادراتی نفت کوره سبک در بورس انرژی اظهار داشت: نفت کوره شرکت پالایش نفت اصفهان از این پس به طور منظم در رینگ بین الملل بورس انرژی عرضه می شود. وی افزود: روغن نیمه سنگین قطران زغال سنگ با پذیرش در بورس انرژی از این پس عرضه میشود.

افزایش حجم و ارزش معاملات

گروه بازارسرمایه : در داد و ستدهای روز گذشته بورس تهران حجم و ارزش معاملات نسبت به روز قبل رشد کرد.شاخص کل دیروز متاثر از افت قیمت نمادهای بانک پارسیان، هلدینگ نفت و گاز خلیج فارس، مپنا و پالایش نفت بندر عباس با افت 113 واحدی مواجه شد و به عدد 75 هزار و 240 رسید. این در حالی بود که نمادهای ایان خودرو، سایپا و بانک تجارت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند. شاخص صنعت نیز امروز 73 واحد افت کرد. همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 67 و 299 واحد نزول را ثبت کردند.دیروز خودرویی ها ، گروه مالی و بانک ها در صدر برترین گروه های صنعت قرارگرفتند. همچنین سیمان شمال، لعابیران، گلوکوزان و پست بانک بیشترین رشد قیمت را داشتند. در مقابل نمادهای گروه صنایع بهشهر ایران، درخشان تهران، حمل و نقل پتروشیمی و پیاذ با بیشترین افت قیمت درانتهای جدول معاملات نشستند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |