پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 55327 18:40 1395/12/07
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۸ اسفند ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۸ اسفند ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۸ اسفند ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۸ اسفند ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ورود ۱۸۰۰ مگاوات نیروگاه جدید حرارتی به چرخه تولید برق

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: وزارت نیرو امسال باید یک هزار و ۸۰۰ مگاوات نیروگاه جدید را در حوزه حرارتی به چرخه تولید برق کشور وارد می کرد که ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.«محسن طرزطلب» در گفت وگو با ایرنا، این برنامه را در راستای تحقق اهداف سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی برای این وزارتخانه ارزیابی کرد.وی از تحقق ۸۰ درصدی برنامه های این شرکت در مقوله اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای تحقق شعار امسال ۱۷ طرح را به وزارت نیرو محول و ابلاغ کرده که چهار طرح آن بر عهده شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی بوده است.  

افزایش ۱۵ تومانی قیمت هر مترمکعب آب شرب درسال ۹۶

نمایندگان مجلس مقرر کردند در سال آینده علاوه بر نرخ آب بهای شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب، ۱۵ تومان از مشترکان دریافت شود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روزشنبه و در ادامه بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه سال آینده، بند «ج» تبصره ۶ را تصویب کردند.بر اساس این بند، وزارت نیرو از طریق شرکت‌های آب و فاضلاب شهری سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب، مبلغ ۱۵۰ ریال از مشترکان آب دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند؛ وجوه فوق مشمول مالیات به نرخ صفر است.این بند با ۱۱۸ رأی موافق، ۴۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.  

سرمایه گذاری بخش‌خصوصی در ۱۳ پروژه حمل ونقلی

مدیر کل دفترجذب سرمایه وزارت راه و شهرسازی از انعقاد ۱۳ مورد قرارداد با بخش خصوصی داخلی وخارجی درحوزه‌های هوایی، جاده‌ای،بندری وریلی خبر داد. به گزارش وزارت راه و شهرسازی، مهدی حیدری افزود: این قراردادها به ارزش بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان و ۳۳ میلیارد دلار است.وی با اشاره به اینکه با انعقاد قرارداد سرمایه گذاری احداث آزادراه کرمان به بندر عباس به طول ۳۷۰ کیلومتر ۱۰۰ درصد هزینه به ارزش ۴۱۰۰ میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی تأمین می‌شود، اظهار داشت: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان به طول ۹۱ کیلومتر و با ارزش بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان طی دو سال آینده احداث می‌شود.  

کاهش ۵ هزار واحدی آمار واحدهای فاقد متقاضی

براساس اطلاعات استخراج شده از آخرین وضعیت تعداد واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر از مجموع ۱۱۷ هزار واحد، آمار این واحدها طی ۹ ماه گذشته بیش از ۵ هزار واحد کاهش یافته است.به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از سامانه مسکن مهر کل کشور و مقایسه جدول‌ واحدهای فاقد متقاضی در دو مقطع زمانی پایان اردیبهشت‌ ماه سال جاری و ۹ بهمن ماه امسال، تعداد ۱۱۷ هزار واحد فاقد متقاضی در اردیبهشت ماه به ۱۱۱ هزار و ۴۸۰ واحد کاهش یافته است.این بدان معناست که در مدت زمان ذکر شده برای حدود ۵ هزار و ۵۱۹ واحد، متقاضی جدید ثبت نام شده است.طبق آمار به دست آمده در حال حاضر تعداد ۶۰ هزار و ۷۱۲ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۹ هزار و ۴۸۴ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۴۱ هزار و ۲۸۴ واحد در شهرهای جدید فاقد متقاضی اعلام شده‌اند.  

نوسازی صنعت هوایی باید ادامه پیدا کند

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی یکی از کارهای مهم و ضروری را نوسازی ناوگان هوایی دانست و گفت: توسعه پایدار با صنعت هوایی گره خورده است و باید بتوانیم برنامه‌ریزی دقیقی برای تقویت این صنعت داشته باشیم. امیر خجسته در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یکی از کارهای مهم و ضروری را نوسازی ناوگان هوایی دانست و گفت: بالاخره توانستیم سامانی به وضعیت نامناسب ناوگان هوایی بدهیم و خریدهای هوایی داشته باشیم. وی ادامه داد: از بعد از دوران جنگ تحمیلی شرایط بسیار سختی را در صنعت هوایی گذراندیم و تحریم‌ها آسیب زیادی به این صنعت وارد کرد. اکنون که شرایط برای خروج از این وضعیت مهیا است.  


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |