شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 52183 19:07 1395/11/04
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۵ بهمن ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۵ بهمن ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۵ بهمن ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۵ بهمن ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ضرورت مراقبت از ورود شیرآبه زباله به منابع آبی

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: کیفیت آب شرب که در کشور مطابق با استانداردهای بین المللی و تایید دستگاه های نظارتی عرضه می شود، خط قرمز وزارت نیرو است.«رحیم میدانی» در گفت و گو با ایرنا تهدید کانون های آلاینده منابع آبی در بخش های کشاورزی، صنعت و شرب را بسیار جدی دانست و اضافه کرد: بررسی این امر از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست است اما از نظر عده و عُدّه تجهیز نشده اند.وی یادآوری کرد: کشور از نظر صنعتی و شهرنشینی در حال توسعه است و بر این اساس، باید مراقب مسائلی همچون ورود شیرابه زباله ها به آب، استفاده از کودها و سموم شیمیایی و تعادل جمعیت دام و مرتع بود.معاون وزیر نیرو اعلام کرد: در بودجه ۹۶ توسعه ایستگاه های پایش کیفی منابع آبی کشور در نظر گرفته شده است.  

پرتال آیین نامه دسترسی آزاد به اطلاعات رونمایی می شود

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران به تصویب آیین نامه دسترسی آزاد به اطلاعات و تدوین ضوابط آن در دولت اشاره کرد و گفت: پرتال مخصوصی برای آن تهیه شده است که به زودی رونمایی می شود. دسترسی آزاد مردم به اطلاعات یکی از مهمترین شعارهای حجت الاسلام حسن روحانی در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اش بود. وی پس از پیروزی در انتخابات گام های مهمی برای تحقق آن برداشت و به مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد زیر ساخت های لازم را برای عملی شدن این وعده آماده کنند.در همین رابطه نصرالله جهانگرد در گفت و گو با ایرنا گفت: قانون مستقلی در کشور به نام «قانون حق دسترسی آزاد مردم به اطلاعات» وجود دارد که منظور از آن اطلاعاتی است که در مجموعه دولت وجود دارد.  

فائو: زمان عمل برای مقابله با چالش کمبود آب است

مدیرکل سازمان کشاورزی و خواربار جهانی (فائو) هشدار داد،اکنون زمان عمل برای مقابله با چالش کمبود آب است. «خوزه گرازیانو داسیلوا» در مجمع جهانی غذا و کشاورزی در برلین افزود: شیوع پدیده کمبود آب اکنون از مهمترین چالش های توسعه پایدار است، پدیده ای که به دلیل افزایش جمعیت جهان و تغییر آب و هوای زمین به طور فزاینده ای در حال تشدید است.مدیرکل فائو تاکید کرد، مساله بهبود مدیریت منابع آب به ویژه برای برنامه هدف مستقل توسعه پایدار آب در ارتباط با فقر، گرسنگی و سوء تغذیه شدید و تغییر اقلیم مهم است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |