شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 64940 19:13 1396/04/30
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۳۱ تیر ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۳۱ تیر ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۳۱ تیر ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۳۱ تیر ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

افشای پشت پرده‌ی قاچاق مکالمات بین الملل

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: مقایسه درآمدهای دو سال اخیر شرکت ارتباطات زیرساخت نشان از افزایش حدود ۲۵۰ میلیارد تومانی در حوزه مکالمات بین الملل دارد. بخش اعظم این افزایش ناشی از مقابله موثر با قاچاق بوده است.به گزارش سیتنا، مهندس محمد جواد آذری جهرمی در صفحه شخصی اش در اینستاگرام نوشت:قاچاق مکالمات بین الملل یکی از چالش‌های چند سال اخیر حوزه ارتباطات کشور بوده است. اخیرا با رشد پیام‌رسان‌ها، از حجم مکالمات تلفنی بین الملل کاسته شده است. علی‌رغم این موضوع، مقایسه درآمدهای دو سال اخیر شرکت ارتباطات زیرساخت نشان از افزایش حدود ۲۵۰ میلیارد تومانی در حوزه مکالمات بین الملل دارد. بخش اعظم این افزایش ناشی از مقابله موثر با قاچاق بوده است. تحلیل دقیق صورت گرفته نشانگر این است که درآمد عمده برخی از کانال‌های ماهواره ای از این محل و از جیب مردم ایران بوده است. متاسفانه برای مقابله با همین کانال‌ها بودجه‌های متعددی در بخش‌های مختلف کشور هزینه شده است، غافل از اینکه ارتزاق آنها از بازار ایران صورت گرفته است.  

برنامه ضربتی ارتقای ایمنی در شبکه ریلی ارایه شد

مدیرعامل راه آهن بر توجه جدی به موضوع ایمنی و ارائه برنامه ضربتی ارتقای ایمنی تاکید کرد وافزود: هنگام سوانح تساهل و تسامح جائز نیست و باید در کمترین زمان بعد از وقوع سانحه، با مامورین و عامل انسانی دخیل در سانحه برخورد شود تا از تکرار حادثه جلوگیری کنیم.به گزارش ایرنا، «سعید محمد زاده» افزود: باید هریک از ادارات ستاد و مناطق، ستاد ارتقای ایمنی تشکیل دهند تا سوانح را به طور کامل بررسی و تحلیل کند.وی افزود: مدیران ستاد و مناطق در زمان وقوع حادثه، از اظهارنظر درباره آن خودداری کنند و این وظیفه به عهده روابط عمومی و بیان علت سانحه در حیطه تخصص و وظایف کمیسیون عالی سوانح راه آهن است.محمدزاده بر لزوم توجه جدی همه بخش ها به موضوع ایمنی و رفع مشکلات تاکید کرد و از مدیران راه آهن خواست، برنامه ضربتی ارتقای ایمنی در بازه زمانی دو هفته ارائه کنند.  

رسیدگی به ۲هزار شکایت مردمی از عملکرد اپراتورهای تلفن همراه

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران خبرداد:بیش از ۲ هزار شکایت مردمی از عملکرد اپراتورهای تلفن همراه در بازه زمانی سه ماهه نخست امسال مورد رسیدگی قرار گرفت که سهم ارتباطات سیار ایران از این میزان مود رسیدگی قرار گرفته ۷۶ درصد است.به گزارش سازمان تنظیم مقررات رادیویی، حسین فلاح جوشقانی گفت: با هدف شفاف‌سازی، ارائه خدمات بهتر، ارتقای سطح کیفیت و پشتیبانی خدمات از سوی دارندگان پروانه تلفن همراه و افزایش رضایت مشترکان، تعداد شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ و وضعیت رسیدگی به آنها از سوی دارندگان پروانه دربازه زمانی سه ماهه اول سال ۹۶ بررسی و ارزیابی شده است.وی افزود: بر این اساس دربازه زمانی سه ماهه اول سال ۹۶، تعداد ۳ هزار و ۷۳ شکایت در حوزه نظارت بر سرویس های ارتباطی در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است.  

ممنوعیت توسعه بهره‌برداری آب زیرزمینی در چهار دشت

توسعه بهره برداری از منابع آب زیرزمینی دشت‌های سمیرم، مهرگرد، کمه و قبرکیخا در استان اصفهان ممنوع اعلام شد.به‌گزارش وزارت نیرو، به‌منظور اجرای مواد ۴ و ۱۲ قانون توزیع عادلانه آب و آیین نامه اجرایی آن و با هدف صیانت از منابع آب محدود باقیمانده، جلسه پیشنهاد ممنوعیت دشت‌های سمیرم، کمه، قبرکیخا و مهرگرد واقع در استان اصفهان، در محل شرکت مدیریت منابع آب ایران با حضور نمایندگانی از دفاتر نظام‌های بهره برداری، کلان آب و آبفا، حفاظت، مطالعات و شرکت آب منطقه ای اصفهان برگزار شد.پس از ۲ روز رسیدگی و بررسی گزارش‌ها در این نشست، برای چهارسال ممنوعیت این دشت‌ها مورد تصویب وزارت نیرو قرار گرفت تا از افت بیشتر آب زیرزمینی این دشت‌ها جلوگیری شود.  

تولید بیش از ۴۰ فناوری مورد نیاز صنعت نیرو در داخل

وزیر نیرو گفت: در چهار سال اخیر بیش از ۴۰ فناوری مورد نیاز صنعت نیرو را تولید داخل کرده‌ایم و علاوه بر این، جهت برونگرایی صنعت، وزارت نیرو نقش اساسی را در صادرات فناوری‌ها داشته است.به گزارش مهر، حمید چیت‌چیان گفت: در سال‌های گذشته جهت تأمین نیازهای آب و برق، کارهای بسیاری انجام داده‌ایم. به طور مثال در حوزه برق بیش از ۸۰۰۰ مگابایت به ظرفیت برق افزوده شده که اگر این اقدامات انجام نمی‌شد، امروز با خاموشی‌های بسیاری روبرو بودیم.وی درباره بدهی‌های سازمان‌های دولتی به وزارت نیرو گفت: طبق قانون، قیمت‌های حامل‌های انرژی باید به قیمت واقعی برسد.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |