جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 60782 19:29 1396/03/02
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۳ خرداد ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۳ خرداد ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۳ خرداد ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۳ خرداد ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

همکاری بانک‌های اروپایی برای قرارداد خرید هواپیما

معاون مدیرعامل شرکت هواپیماسازی ای. تی.آر با بیان اینکه تحریم های بانکی مشکلی برای قراردادهای فروش هواپیما به ایران ایجاد نکرده، گفت: با بانک هایی در ایتالیا و فرانسه مذاکره کردیم و حاضر شدند با ایران درباره نقل و انتقالات پول برای قرارداد خرید هواپیما همکاری کنند.جیووانی در گفت‌وگو با ایلنا ادامه داد: برخی از بانک های اروپایی حاضر هستند در معاملات با ایران حضور داشته باشند.وی با بیان این که موضوع اصلی در قراردادها و نقل و انتقالات مالی تحریم ها نیستند، اظهار داشت: در قرارداد فروش هواپیماهای ای. تی.آر موضوع مهم این بود که بانک هایی را پیدا کنیم که بتوانند با بانک صنعت و معدن ایران همکاری کنند که این اتفاق هم افتاد.  

تمامی معاملات دولتی الکترونیکی می شود

معاون سازمان فناوری اطلاعات از الکترونیکی شدن تمامی فرآیندهای مربوط به معاملات دولتی مطابق با مصوبه هیات دولت برای اجرای پروژه دولت الکترونیکی در کشور خبر داد.رضا باقری اصل در گفتگو با مهر، با اشاره به جزئیات این مصوبه اظهار داشت: در جهت پیاده سازی کامل پروژه دولت الکترونیک در کشور، شورای اجرایی فناوری اطلاعات متولی نظارت بر۳ پروژه اساسی و مهم سلامت الکترونیک، مالیات الکترونیک و معاملات الکترونیکی دولت شده است.وی با بیان اینکه این ۳ پروژه بزرگ در راستای نقشه جامع دولت الکترونیکی تعریف شده و در حال اجرا است، گفت: در این راستا، مقرر شده است که سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (سامانه تاد) با هدف الکترونیکی شدن تمامی فرآیندهای معاملات دولتی راه اندازی شود.  

تشکیل کنسرسیوم ایرانی- هندی برای تولید ریل

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان از تشکیل کنسرسیومی با حضور ذوب‌ آهن، شرکت راه‌ آهن و یک شرکت هندی برای تولید ریل در کشور خبر داد و گفت: مشکل اصلی در تولید ریل محدودیت منابع ریالی دولت است.احمد صادقی در گفت‌ وگو با فارس در مورد بحث‌های مطرح شده مبنی بر تأخیر شرکت ذوب‌ آهن در تحویل ریل به شرکت راه‌ آهن اظهار داشت: ما تأخیری در این زمینه نداریم و خط تولید ریل ذوب‌ آهن قبلاً با حضور معاون اول رئیس‌ جمهور افتتاح شده است. وی با بیان اینکه تاکنون ۳ هزار تن ریل در شرکت ذوب‌ آهن تولید شده است، افزود: مشکل اصلی این است که شرکت راه‌ آهن، دولتی است و باید از منابع دولتی برخوردار شود، این در حالی است که منابع ریالی دولت محدود است.  


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |