جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 40556 17:52 1395/06/28
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۹ شهریور ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۹ شهریور ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۹ شهریور ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۹ شهریور ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خریداران مسکن تا انتخابات ریاست جمهوری منتظر می‌مانند

یک کارشناس مسکن گفت: بسیاری از متقاضیان بالقوه بازار مسکن به دلیل این احتمال که سیاست‌های حوزه مسکن دولت بعدی با سیاست‌های فعلی تفاوت زیادی داشته باشد تا انتخابات ریاست جمهوری سال آینده منتظر می‌مانند.شهریار شقاقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قطعا تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری تحول بزرگی در معاملات مسکن رخ نخواهد داد؛ چون اولا فعالیت‌های اقتصادی در ماه‌های قبل از انتخابات دچار افول می‌شود و ثانیا انتخابات می‌تواند به  تغییر کلی سیاست‌های حوزه مسکن منجر شود.  

آغاز فعالیت اپراتورهای مجازی در ایران

مسئولان ICT پیش‌بینی کرده‌اند طی ۱۰ سال آینده حداقل ۱۵ درصد از سهم بازار ارتباطات کشور در اختیار اپراتورهای مجازی(MVNO) خواهد بود و برای این بخش بالغ بر ۱۲میلیون مشترک وجود خواهد داشت.به گزارش ایسنا، علی‌اصغر عمیدیان-رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی - در این باره اعلام کرد: شرکت کیش سل پارس با اپراتور تلفن همراه رایتل قرارداد همکاری منعقد کرده و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده انتظار می‌رود تا اوایل آذر، سیم‌کارت‌های این اپراتور با پیش شماره ۰۹۹۹ به عنوان اولین اپراتور MVNO، وارد بازار شود.وی افزود: در حال حاضر برای ۲۴ شرکت، موافقت اصولی پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه صادر شده است.  

انتقاد از واگذاری مسوولیت توزیع آب شهری به شهرداری‌ها

واگذاری مسوولیت توزیع آب شهری به شهرداری‌ها طرحی است که در دولت مورد بررسی قرار دارد. موضوعی که انتقادهای زیادی به آن وارد آمده، به‌طوری که یکی از مسوولان آبی با توجه به تجربه اجرای این طرح در گذشته معتقد است که شهرداری‌ها نمی‌توانند از عهده این مسوولیت به خوبی برآیند. معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت مدیریت منابع آب درگفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که بهترین وضعیت برای شرایط آبی کشور این است که تامین و توزیع به صورت یکپارچه مدیریت شود، گفت: به‌طور قطع این مساله می‌تواند منطقی‌تر باشد. جهانگیر حبیبی ادامه داد: با توجه به این که توزیع آب شهری یک کار خدماتی به حساب می‌آید، ممکن است که با فعالیت شهرداری‌ها تداخل یابد.  

ارتقای شغلی حاشیه نشین‌ها

معاون وزیر راه گفت: سال ۱۳۹۴ سازمان فنی حرفه‌ای در بافت‌های هدف بهسازی و نوسازی به بیش از ۱۵ هزار نفر دوره آموزش داد که امیدواریم امسال این رقم حداقل دو برابر شود و به ۳۰ هزار نفر دوره برسد.محمدسعید ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دولت تا جایی که توانست تسهیلات بانکی بخش مسکن را متنوع کرد. در این خصوص هم بهره ها را کاهش داد و هم سقف تسهیلات را بالا برد. در حال حاضر تمام وامهایی که به بخش خرید اختصاص می یابد در بخش بافتهای فرسوده نیز با ۱.۵ درصد سود کمتر ارایه می شود و سود این تسهیلات ۸ درصد است.  

 راه‌اندازی قطار کانتینری ۲ طبقه در مسیر بندرعباس-تهران

مدیرعامل راه آهن از راه اندازی قطار کانتینری ۲ طبقه تا دو سال آینده در مسیر بندرعباس-تهران خبر داد.به گزارش تسنیم، محسن پورسیدآقایی اظهار کرد: ایجاد بندر خشک آپرین یک برنامه دیرینه بوده که از ۴۰ سال قبل این منطقه به عنوان مرکز لجستیک درغرب تهران ساخته شود.وی با بیان این که این طرح مهم مدت ها روی زمین مانده بود، تصریح کرد: برنامه ریزی زیادی در راستای چگونگی بهره برداری برای جذب سرمایه گذار و کارایی لازم این بندر خشک انجام شد که در نهایت توانستیم مدلی را برای سرمایه گذاری تدوین کنیم.  

هشتگرد کشش ۵۰ هزار واحد مسکن مهر را نداشت

۴ هزار و ۸۳۵ واحد مسکن مهر شهرجدید هشتگرد به بهره برداری رسید. محسن نریمان درمراسم بهره برداری هدف از حضور خود را بهره برداری بخشی از واحدهای مسکن مهر که فرصت افتتاح آنها درهفته دولت به دلیل تراکم برنامه ها پیش نیامده بود، اعلام کرد و گفت: امروز ۴ هزار ۸۳۵ واحد مسکن مهر شهرجدید هشتگرد بهره برداری شد.نریمان گفت: باتوجه به اینکه شهرجدید هشتگرد کشش ۵۰ هزار واحد مسکن مهر رانداشت اما با این وجود دولت قبل تصمیم براین گرفت و عدم برنامه ریزی در ایجاد واحدهای مسکن مهر و فراهم نبودن زیرساخت ها مشکلاتی را بوجود آورد، با این حال نیمی از آن افتتاح شد و ۱۲ هزار واحد آن نیز آماده تحویل می باشد و در حال حاضر ۱۰ هزار واحد آن متقاضی ندارد.  

ورود ۲۲۰۰ واگن باری در سال جدید

معاون شرکت راه آهن گفت: قرار است تا پایان سالجاری ۲۲۰۰ واگن باری وارد ناوگان ریلی کشور شود که این واگن ها مربوط به شرکت های خصوصی است. بابک احمدی درگفت‌و گو با مهر افزود: باتوجه به برنامه کلانی که در شرکت راه آهن تعریف شده است، ۵ هزاردستگاه واگن وارد ناوگان ریلی کشور می شود که برای اجرای این طرح، سه شرکت داخلی با یک شرکت روس مشارکت دارند.وی ادامه داد: ساخت این واگن ها در داخل کشور انجام می شود اما تامین سرمایه آن به عهده طرف روس است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |