شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 42683 17:45 1395/07/27
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۸ مهر ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۸ مهر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۸ مهر ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۸ مهر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رابطه بساز بفروش‌ها با املاک قیچی شده است

یک کارشناس مسکن گفت: قانون پیش‌فروش ارتباط بین توسعه‌گران صنعت ساختمان و مشاوران املاک صاحب صلاحیت را قیچی کرده و مهمترین ابزار انبوه‌سازان که منابع مالی پیش‌فروش است را از آنها گرفته است.مجید نیک‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر قانون پیش فروش که مهمترین ابزار مالی توسعه گران صنعت ساختمان محسوب می شود با توجه به اصلاحیه ای که اخیرا در آن صورت گرفته بلااستفاده شده است. دولت فعلی دو قانون لازم الاجرا تصویب کرده که یکی بهبود مستمر کسب و کار و دیگری قانون رفع موانع تولید است اما قانون پیش فروش و اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم با این قوانین مغایرت ۱۰۰ در صدی دارد.وی افزود: در قانون پیش فروش گفته شده مشاوران املاک حق بستن قرارداد ندارند؛ در حالی که مشاوران املاک طبق ماده ۱۳ قانون ساماندهی از این حق برخوردار هستند. به طور کلی مشاوران املاک صاحب صلاحیت با مشاور املاک صنفی تفاوت دارد، چون برای املاک صنفی داشتن شش کلاس سواد کافی است اما املاک صاحب صلاحیت بازوهای دولوپرها محسوب می‌شوند.  

رفع ابهام از قبض‌های تلفن

رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی درباره مبلغی که تحت عنوان «معوقه مبلغ ثبت نام تلفن» در برخی قبض‌های این دوره تلفن ثابت اعمال شده گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم و ممکن است از مخابرات خواسته شود این ارقام را در قبض‌های بعدی به مشترکان بازگرداند.علی‌اصغر عمیدیان در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص قبض‌های این دوره تلفن ثابت اظهار کرد: طی چند روزی که از ارائه‌ی قبض‌ها می‌گذرد چند مورد شکایت با سامانه ۱۹۵ در میان گذاشته شده که در حال بررسی این موارد هستیم.وی با اشاره به تغییر صورت گرفته در شیوه محاسبه قبض‌های این دوره تلفن، گفت: براساس مصوبات اخیر برای تلفن‌های ثابت در سه رده مبلغی به عنوان حداقل کارکرد در نظر گرفته شده که این موضوع در تمام دنیا نیز مرسوم است.  

ساخت نیروگاه زباله‌سوز با فاینانس چک

وزیر نیرو خواستار مشارکت بیشتر شرکت‌های جمهوری چک در طرح‌های نیروگاهی ایران به ویژه ساخت نیروگاه‌های زباله‌سوز شد و گفت: به‌زودی مناقصات صنعت برق با هدف توسعه انرژی تجدیدپذیر برگزار می شود. حمید چیت‌چیان وزیر نیرو ا در دیدار با «پارمیسل سوبوتکا» نائب رییس مجلس سنای جمهور چک با اشاره ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور، گفت: در کشور عمده تولید برق از گاز طبیعی بوده و میزان تولید برق اتمی ایران در مقایسه با نیروگاه‌های گازی بسیار ناچیز است و تنها ۱۰۰۰ مگاوات را در برمی‌گیرد.وزیر نیرو با اعلام اینکه سابقه همکاری میان ایران و جمهوری چک به گذشته‌های دور بر می‌گردد و در حال حاضر نیز در زمینه احداث نیروگاه برق‌آبی «خدا آفرین» در شمال غرب کشور با این کشور همکاری داریم، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در آینده رویکرد تولید برق در کشور متفاوت از گذشته باشد؛ چرا که ایران بنا دارد عمده تمرکز خود را در سال‌های آتی بر روی انرژی‌های تجدیدپذیر بگذارد.  

طلب ۷هزار میلیارد ریالی فرودگاههای کشور از شرکت های هواپیمایی

قائم مقام شرکت فرودگاههای کشور گفت: هفت هزار میلیارد ریال از شرکت های هواپیمایی طلب داریم که در صورت پرداخت این مطالبات، اقدامات اساسی در حوزه فرودگاهی کشور انجام خواهد شد. حسین اسفندیاری افزود: در حال حاضر طرح های بزرگ و اساسی در بسیاری از فرودگاههای کشور در دست اقدام است که از جمله عملیات بازسازی اساسی باندهای فرودگاه مهر آباد پس از ۷۰ سال فعالیت، آغاز شده و تنها برای یکی از باندهای این فرودگاه یکهزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد.وی با اشاره به اینکه رادارهای مورد نیاز کشور به تدریج در حال خریداری است، افزود: در شرایط فعلی حرکت جهادی در شرکت های فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران ایجاد شده که در لرستان شتاب این توسعه، بیشتر است.  

دو شرط اجرای مدل «زمین صفر» برای انبوه سازان

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای مدل «زمین صفر» در تهران با مشارکت انبوه سازان گفت: اجرای طرح زمین صفر منوط به دو شرط توافق بر تعیین قیمت ساخت و سود مورد انتظار بعد از پایان دوران ساخت و ساز با انبوه سازان است.محمد سعید ایزدی، مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره اجرای مدل زمین صفر اظهار داشت: با مدل «زمین صفر» در تلاش هستیم که انگیزه‌ای برای ترغیب و تشویق انبوه‌سازان و فعالان این صنعت که تمایل دارند به عرصه نوسازی بافت فرسوده وارد شوند، ایجاد کنیم. وی ادامه داد: دراین طرح اراضی و املاکی که در اختیار دولت است را به سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان واگذار می‌کنیم. بدون این که در دوران مشارکت و ساخت قیمت‌گذاری انجام شود. بنا بر این انبوه‌سازان وارد پروژه می‌شوند و ساخت و ساز را انجام می‌دهند. ایزدی ادامه داد: در حال حاضر دو منطقه تهران پایلوت اجرای طرح مدل زمین صفر هستند. در حال حاضر در محله سیروس در تهران ۸ هزار مترمربع زمین را در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری مسکن قرار داده‌ایم.      


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |