پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 69085 19:02 1396/06/25
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۶ شهریور ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۶ شهریور ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۶ شهریور ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۶ شهریور ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

قانون کپی رایت قدیمی است

وزیر ارتباطات گفت: در صورتی که مسئله کپی رایت حل نشود نمی‌توانیم به رشد لازم و مطلوب برسیم.محمدجواد آذری جهرمی در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با کپی‌رایت و قوانین مربوط به مالکیت معنوی گفت: قانون کپی رایت یا مالکیت معنوی ایران، قدیمی و مربوط به سال ۱۳۴۸ است و براساس قانون تجارت آن زمان پایه‌ریزی شده است. همچنین تا به امروز به آن مواردی افزوده شده است. این قانون نیازهای کنونی برای پشتیبانی از کسب و کارها را پوشش نمی‌دهد.آذری جهرمی ادامه داد: قانون کپی رایت مسئله بسیار مهمی است و در زمان ارائه برنامه‌ام به مجلس شورای اسلامی این مسئله نیز در برنامه وزارت ارتباطات دولت دوازدهم گنجانده شد. همچنین باید یک کارگروه در مجلس داشته باشیم تا به مسائلی از این قبیل رسیدگی شود.وزیر ارتباطات افزود: نظر ما در رابطه با قانون کپی رایت و ضرورت بازبینی آن بسیار روشن است. باید این قانون بازبینی شود. ما لایحه‌ای را تنظیم کرده‌ایم که با طی مراحل، به مجلس ارائه می‌شود.  

ایران برای توسعه فضایی آماده است

دبیرکل سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو)* درباره ارزیابی خود از دستاوردهای فضایی جمهوری اسلامی ایران گفت: به نظر من، دولت ایران برای برنامه توسعه فضایی آماده است. «لی شین جون» که برای شرکت در یازدهمین نشست شورای سران سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه به تهران سفر کرده است، در گفت وگو با ایرنا افزود: ما در اپسکو بر پایه دستاوردهای دولت ایران، برای به اشتراک گذاری یافته های دیگر اعضا آمادگی داریم.فعالیت های اپسکو که مقر آن در چین است، به طور رسمی از سال ۲۰۰۸ میلادی آغاز شد و در زمینه آموزش و تربیت نیروی انسانی، انجام طرح های مشترک در فضا و ماورای جو و استفاده و بهره وری از ماهواره ها فعالیت می کند.آقای لی ادامه داد: فکر می کنم فناوری فضایی می تواند همه روندها را سرعت ببخشد و مردم کشورهای مختلف از آن بهره مند شوند.    

مذاکره شرکت نروژی برای ساخت نیروگاه برق خورشیدی در ایران

رئیس شرکت اسکاتک سولار نروژ گفت، این شرکت در حال مذاکره برای ساخت اولین مجتمع های تولید برق خورشیدی در ایران است.به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، رئیس شرکت اسکاتک سولار نروژ گفت، این شرکت در حال مذاکره برای ساخت اولین مجتمع های تولید برق خورشیدی در ایران است. بدین ترتیب این شرکت نروژی نیز به جمع شرکت های خارجی علاقمند به سرمایه گذاری در ایران پیوسته است.این شرکت مستقر در اسلو که در زمینه احداث و اداره نیروگاه های برق خورشیدی در نقاط مختلف جهان فعالیت دارد، می خواهد ۱۲۰ مگاوات برق در ایران تولید کند و در مراحل بعدی این رقم را به ۵۰۰ مگاوات برساند.ریوند کارلسن، مدیرعامل شرکت اسکاتک سولار گفت: «نمی خواهم بگویم انتظار داریم تا چه زمانی یک قرارداد منعقد کنیم، اما ما به شکل فعالانه ای داریم روی این موضوع کار می کنیم.» وی افزود: پروژه اولیه مورد بحث ۱۲۰ میلیون دلار در ازای هر ۱۰۰ مگاوات تاسیستات نصب شده هزینه خواهد داشت و هزینه کل پروژه تقریبا ۱۳۲ میلیون دلار خواهد بود.  

گزارش تشعشعات آنتنهای موبایل آماده شد

سرپرست رگولاتوری از آماده سازی گزارش تشعشعات پرتوهای رادیویی مطابق با نتایج اندازه گیری این تشعشعات در ۱۰ نقطه شهری و ارائه آن به سازمان انرژی اتمی خبر داد.به گزارش مهر، حسین فلاح جوشقانی درباره گزارش تشعشعات پرتوهای رایویی (از جمله آنتن های BTS تلفن همراه) گفت: با تایید سازمان انرژی اتمی، نتایج اندازه گیری دوره ای تشعشعات پرتوهای رادیویی در کشور کمتر از حد پرتوگیری مطابق با استاندارد ملی است.وی افزود: علاوه بر مواردی که به درخواست با شکایت کاربران اندازه گیری تشعشعی انجام می شود رگولاتوری به صورت دوره‌ای در کلان شهرهای کشور میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی را بررسی می‌کند.فلاح جوشقانی تصریح کرد: در تیرماه سال جاری نتایج اندازه‌گیری دوره‌ای رگولاتوری در ۱۰ نقطه از شهرهای اهواز، تهران، کرج، شیراز، اصفهان، قم، تبریز و مشهد برای بررسی به سازمان انرژی اتمی ایران ارسال شد.وی افزود: نتایج بررسی این سازمان نشان می دهد میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی از حد پرتوگیری مطابق با استاندارد ملی کمتر است.  

نخستین واحد نیروگاه برق‌آبی داریان به بهره برداری رسید

با بهره برداری از نخستین واحد برق‌آبی نیروگاه داریان، ۷۰ مگاوات به ظرفیت اسمی تولید برق کشور افزوده شد و ظرفیت اسمی تولید برق ایران از ۷۷ هزار و ۳۸ مگاوات به ۷۷ هزار و ۱۰۸ مگاوات رسید.به گزارش تسنیم، نخستین واحد نیروگاه برق‌آبی داریان از مجموع ۳ واحد این نیروگاه، در روزهای اخیر پس از سنکرون شدن به شبکه سراسری برق کشور به مدار بهره برداری وارد شد.با بهره برداری از این واحد برق‌آبی، ۷۰ مگاوات به ظرفیت اسمی تولید برق کشور افزوده شد و ظرفیت اسمی تولید برق ایران از ۷۷ هزار و ۳۸ مگاوات به ۷۷ هزار و ۱۰۸ مگاوات رسید.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |