جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 60017 19:15 1396/02/23
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۴ اردیبهشت ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۴ اردیبهشت ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۴ اردیبهشت ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۴ اردیبهشت ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

نبرد آگاهی و گمراهی؛ ما کجای قصه هستیم؟

وزیر راه و شهرسازی در کانال تلگرامی خود نوشت: بسیار مهم است که باور داشته باشم که من هنوز یک رای دارم و با رای ندادن، در عمل به رای دیگری که مقبول ما نبوده،‌ فرصت پیروزی داده‌ایم.به گزارش ایرنا، آخوندی در این پیام نوشت: صحنه نبرد انتخابات بسیار غبار آلود شده ‌است. از یک طرف حضور مجدد و از موضع مدعیِ عده‌ای که کشور را در این وضعیت قرار دادند، تعدادی را دلسرد کرده و از طرف دیگر، چگونگی حضور آنان و پیشنهاد آشکاری که برای خرید رای می‌دهند، عده‌ای دیگر را دلزده می‌کنند.سوال این است که در این وضعیت چه باید کرد؟ من در برابر می‌پرسم:آیا واقعا شرایط از وضعیت سال ۹۲ سخت‌تر است؟ آیا ما باید برویم توی کوچه بن‌بست؟ سرمایه و امکانات ما برای رویارویی با این وضعیت چیست؟ما که ایران را رها نخواهیم کرد. می‌مانیم و می‌جنگیم. کارآمدترین، سلاح ما رای ما است. باطل‌السحرِ پوپولیست‌ها رای ملت است.  

پررنگ کردن بخش خصوصی در صنعت آب و برق در دولت یازدهم

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل گفت: در دولت یازدهم عرصه ای به وجود آمد که بخش خصوصی بتواند نقش آفرینی کرده و در حل مشکلات داخلی این صنعت و همچنین صادرات تاثیرگذار باشد.علیرضا دائمی در گفت وگو با ایلنا با اشاره به اینکه در ۴ ساله دولت یازدهم ۷٫۶ میلیارد دلار صادرات فنی و مهندسی داشته ایم، گفت: از رقم ۷٫۶ میلیارد دلار صادرات طی سالهای ۹۲ تا ۹۵،  ۵٫۴ میلیارد دلار مربوط به وزارت نیرو بوده است یعنی این وزارتخانه ۷۱ درصد سهم در توسعه خدمات فنی و مهندسی داشته است.وی با اشاره به نقش دولت تدبیر و امید در پررنگ کردن بخش خصوصی و توسعه صنعت آب و برق تصریح کرد: در دولت یازدهم عرصه ای بوجود آمد که بخش خصوصی بتواند نقش آفرینی کرده و در حل مشکلات داخلی این صنعت و همچنین صادرات تاثیرگذار باشد.  

شبکه IP ترانزیت ملی ایجاد شد

شرکت ارتباطات زیرساخت نسبت به راه‌اندازی شبکه IP ترانزیت ملی با هدف افزایش کیفیت در تبادل ترافیک اطلاعات داخل کشور اقدام کرده است.به گزارش ایلنا، شرکت ارتباطات زیرساخت نسبت به راه‌اندازی شبکه IP ترانزیت ملی با هدف افزایش کیفیت در تبادل ترافیک اطلاعات داخل کشور اقدام کرده است و بنا بر ارزیابی‌های انجام شده، بالغ بر ۵ درصد ظرفیت اتصال اپراتورها همچنان از طریق اینترنت انجام می‌شد و بر این اساس مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ‌ شرکت ارتباطات زیرساخت ملزم به ایجاد شبکه IP ترانزیت ملی برای اتصال ارتباطاتی شد که منشاء داخلی داشته اما به IXP زیرساخت متصل نشده‌اند.در این راستا، راه اندازی شبکه IP ترانزیت ملی بنا بر الزامات سیاستهای توسعه شبکه ملی اطلاعات انجام شده و طبق مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای ایجاد شبکه تبادل اطلاعات ملی در داخل کشور، پیش از این شرکت ارتباطات زیرساخت نسبت به راه‌اندازی مراکز IXP اقدام کرده بود.  

نوسازی ناوگان ریلی با اعتبارات روسیه

معاون امور ناوگان راه‌آهن با بیان اینکه قرارداد تولید ۶ هزار دستگاه واگن باری با تامین مالی روس‌ها به زودی به امضا می‌رسد، گفت: موافقت ریاست جمهوری با خط اعتباری ۵۰۰ میلیون دلاری برای راه‌اندازی لیزینگ ریلی اخذ شده است.به گزارش ایلنا، بابک احمدی اظهار داشت: براساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، قراردادهایی از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت برای حمایت از بخش خصوصی منعقد شده که یک نمونه آن در این نمایشگاه با واگن‌سازی‌های داخلی به امضا می‌رسد.وی ادامه داد: با توجه به صرفه‌جویی در مصرف سوخت در بخش ریلی نسبت به جاده‌ای مابه‌التفاوت این صرفه‌جویی درقالب یارانه به شرکت‌های بخش خصوصی داده می‌شود تا مشوقی باشد برای افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی.معاون امورناوگان راه‌آهن افزود: در این قرارداد ساخت ۴هزار و ۹۰۰ دستگاه واگن باری در داخل و با تامین مالی صددرصد خارجی‌ها مطرح است. البته این قراردادشامل ساخت شش هزار واگن می‌شود اما هزار و ۱۰۰ واگن دیگر در خارج از کشور ساخته خواهد شد و به ایران وارد می‌شود.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |