پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 57430 19:15 1396/01/19
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۰ فروردین ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۰ فروردین ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۰ فروردین ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۰ فروردین ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

افت معاملات مسکن در اسفند ماه

بر اساس اطلاعات خام بازار املاک از یکم تا هفدهم فروردین ماه سال جاری ۴۱۲ مورد معامله مسکن در شهر تهران انجام شده است.به گزارش ایسنا، در شرایطی که فروردین ماه همواره شاهد کاهش معاملات مسکن هستیم، دفاتر مشاور املاک شهر تهران در روزهای نوروز با کاهش چشمگیر متقاضی مواجه بودند. از اول تا ۱۷ فروردین ماه ۴۱۲ مورد معامله مسکن در شهر تهران انجام شده است. این رقم در ۳۱ روز ابتدای سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۳۳۵۹ مورد بود.آمارهای آخرین ماه از سال ۱۳۹۵ نشان داد بخش مسکن سال گذشته را بدون تغییر چندانی در قیمت و تعداد معاملات پشت سر گذاشت. در اسفندماه ۱۳۹۵ تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران به ۱۲.۲ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۱.۶و ۶.۴ درصد کاهش نشان داد.  

پرونده مسکن مهر شهر جدید سهند بسته شد

آخرین واحدهای مسکن مهر شهر جدید سهند با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید و کلنگ عملیات اجرایی پارک بزرگ ۷ هکتاری در فاز ۴ شهر جدید سهند به زمین زده شد.به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن نریمان اعلام کرد: با افتتاح ۱۳۸۹ واحد مسکن مهر تعداد مسکن مهر افتتاح شده در این شهر را به مرز ۳۵ هزار واحد رسانده و به این ترتیب عملا پرونده مسکن مهر شهر جدید سهند تکمیل و به متقاضیان آن تحویل داده شد .وی به تامین دیگر نیازهای ضروری این شهر جدید اشاره کرد و گفت : طرح مسکن مهر با تمامی تاسیسات زیر بنایی و روبنایی انجام شد و تلاش بر این است تا با اتمام آزاد راه تبریز -سهند و همچنین  ساخت قطار شهری سهند – تبریز از نظر حمل و نقل بار و مسافر شرایط امنی را برای ساکنان آن فراهم کنیم .    

بخش خصوصی موتور محرک صادرات صنعت آب و برق است

قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: بخش خصوصی موتور محرک صادرات محسوب می‌شود و وزارت نیرو در دولت و مجلس حامی این بخش است.به‌گزارش ایلنا، "علیرضا دائمی" با تاکید بر اینکه دولت نمی‌تواند نقش رقیب، تولید کننده و یا صادر کننده را داشته باشد، افزود: شرکت‌های بخش خصوصی موتور محرک صادرات هستند و وزارت نیرو به عنوان پشتیبان این بخش در دولت و مجلس از آنان حمایت خواهد کرد.وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو مصمم است تا شرایط لازم را برای این بخش فراهم کند، تصریح کرد: صنایع نیز بایستی جایگاه خود را بشناسد و چنانچه این باور ایجاد شود از حالت رخوت و رکود خارج خواهد شد.    

تجهیز ایران به هواپیماهای آبی-خاکی ساخت روسیه

روسیه از فروش هواپیماهای آبی - خاکی به ایران خبر داد.به گزارش ایسنا از وستی، واسیلی دوبروولسکی رئیس کارخانه مونتاژ مکانیکی روسیه گفت :هواپیمای آبی خاکی اوریون قادر به حرکت بر روی آب و یخ است.به گفته وی، روسیه پنج سال است که بر روی ساخت این هواپیما کار می کند و در سال ۲۰۱۵ مرحله اول آزمایشی آن به پایان رسیده است.وی افزود: هم اکنون مدل اوریون -۱۴ در دریای خزر مورد استفاده قرار می گیردکه سرعت آن به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت میرسد و ۱۲ نفر و یک تن بار را می تواند حمل کند.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |