شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 68653 18:28 1396/06/19
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۰ شهریور ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۰ شهریور ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۰ شهریور ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۰ شهریور ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

منابع آب کارستی نیازمند حفاظت بیشتر از نظر آلودگی

به گفته رئیس موسسه تحقیقات آب، منابع آب کارستی از آنجا که نزدیک به سطح زمین قرار دارند، ممکن است به راحتی توسط فاضلاب صنعتی و خانگی آلوده شوند. بنابراین این منابع نیازمند به حفاظت بیشتری نسبت به آلاینده‌ها دارند.مرتضی افتخاری در گفتگو با ایانا بیان کرد: آب‌های کارستی منابع فوق استراتژیک هستند. کیفیت این آب‌ها بسیار مناسب بوده و فقط مجوز برداشت برای شرب می‌توان به این دسته از آب‌ها داد.وی ادامه داد: باید از این منابع حفاظت خاص کنیم زیرا آب‌های کارستی خیلی زود می‌توانند آلوده شوند. ارتفاع آنها نسبت به زمین خیلی پایین نیست. در واقع آب کارستی یکسری رودخانه هایی است که زیر زمین حرکت می‌کنند و خیلی زود آلوده می‌شوند.رئیس موسسه تحقیقات آب گفت: فاضلاب‌های خانگی و صنعتی منابعی هستند که می‌توانند آب کارستی را آلوده کنند. یکی از مشکلات کشور ما این است که فاضلاب‌ها منابع آب زیرزمینی را آلوده می‌کند. اگر ما به صورت غیر استاندارد فاضلاب‌ها را دفع کنیم، به راحتی آب کارستی با آلودگی فاضلاب‌ها آمیخته می‌شوند.    

رشد ۴۹ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در پایتخت

مدیرعامل نوسازی شهری تهران گفت: پنج ماه نخست امسال در مقایسه با ۵ ماه سال گذشته صدور پروانه های ساختمانی ۴۹ درصد رشد داشته است.به گزارش وزارت راه و شهرسازی، فتح‌اللهی گفت: در تهران سه هزار و ۲۶۸ هکتار بافت فرسوده داریم که این معادل ۵ درصد مساحت شهر تهران را شامل می شود.وی گفت: این ۵ درصد شامل ۲۰۶ هزار و ۸۶۸ پلاک است که چیزی حدود یک و نیم میلیون جمعیت تهران در آن زندگی می کنند.فتح‌اللهی ادامه داد: با توجه به بسته تشویقی که از سال قبل پایه گذاری شد ضمن ارتقای کیفیت واحدهای مسکونی قرار شد قیمت به گونه ای مدیریت شود که برای خرید یا خریداران و متقاضیان به صرفه باشد.وی افزود: خوشبختانه با توجه به بسته تشویقی در ۵ ماه اول، نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بودیم که در زیربنا ۶۵ درصد و در تعداد پلاک ۵۶ درصد رشد داشته ایم.  

خطر گران شدن خانه‌های کم متراژ

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با توجه به افزایش تقاضا برای خانه‌های کم متراژ در بازار مسکن، خطر گرانی این واحدهای مسکونی وجود دارد، گفت: بعید است که سقف وام خرید مسکن در سال جاری افزایش یابد.علیرضا سلامی در گفت و گو با ایلنا، با بیان اینکه بعید به نظر می‌رسد، تسهیلات خرید مسکن در سال جاری افزایش یابد، گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات بازار مسکن، فاصله درآمد مردم و قیمت خانه است که پس از وجود بیماری هلندی در اقتصاد ایران  و رشد تقاضای سودگرانه افزایش یافت.وی ادامه داد: در حالی در اروپا یک زوج می توانند با پس انداز کل حقوق خود در طول ۵ سال صاحب خانه شوند این عدد در ایران به ۱۰ سال می رسد البته در کشورهای اروپایی و آمریکا مردم با پس انداز آینده خود، خانه می‌خرند و می‌توانند ۸۰ الی ۹۰ درصد هزینه خرید مسکن را از سیستم بانکی تسهیلات بگیرند اما در ایران مردم باید از پس انداز گذشته خود استفاده کنند.    

آغاز فروش بلیت سفرهای ریلی مهر از ۲۰ شهریور

شرکت حمل و نقل ریلی اعلام کرد: فروش بلیت قطارهای این شرکت حدفاصل تاریخ‌های ۱۱ تا ۳۰ مهرماه ۹۶، از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۲۰ شهریور ماه آغاز می شود.به گزارش مهر، شرکت حمل و نقل ریلی مسافری اعلام کرد: فروش بلیت قطارهای مسافری کلیه محورها به صورت همزمان از کلیه کانال های فروش این شرکت از ساعت ۱۰ صبح دوشنبه ۲۰ شهریور ماه آغاز می‌شود.این شرکت حمل و نقل ریلی با بیان اینکه فروش بلیت ها مربوط به سفرهای بازه زمانی ۱۱ تا ۳۰ مهر امسال است، افزود: روش های مختلف فروش بلیت قطارهای مسافری شامل: اینترنتی، اپلیکیشن اختصاصی، تلفنی از طریق سامانه ۱۵۳۹، نمایندگی های مجاز سراسر کشور، ربات تلگرامی و یکی از اپلیکیشن های عمومی و مشهور تلفن همراه است.    

رشد ۵۰ درصدی عملکرد بندر امام در سال ۹۶

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از رشد ۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر امام خمینی در پنج ماهه ابتدایی امسال خبر داد.به گزارش ایسنا، طبق اعلام عبداللهی این بندر در ماه‌های ابتدایی سال جاری یک میلیون و ۵۹ هزار تن کالا تخلیه و بارگیری کرده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.بر اساس اعلام مسئولان این بندر ترانزیت مواد نفتی در بندر امام خمینی به نقطه اوج خود رسیده که می‌تواند به بازگشت رشد اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار کمک کند.در کنار آن در حوزه ترانزیت نیز تخلیه و بارگیری کانتینرها در سال جاری تا پایان مردادماه به بیش از ۵۶ هزار و ۹۵۰ TEU رسیده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزایشی ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |