پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 59657 18:22 1396/02/18
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۹ اردیبهشت ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۹ اردیبهشت ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۹ اردیبهشت ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۹ اردیبهشت ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

آمادگی خرید تمام ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان را داریم

معاون وزیر راه و شهرسازی می گوید، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تمام ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان را خریداری کند.خیرالله خادمی در گفت و گو با ایرنا، افزود: تولید آزمایشی ریل ملی در ذوب آهن اصفهان آغاز شده، اما هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده است.وی با بیان اینکه هم اکنون احداث ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط آهن در کشور در دست اجراست، گفت: به علت کمبود ریل مورد نیاز بسیاری از پروژه های ریل گذاری در کشور متوقف شده بود.مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرد: برای توسعه حمل و نقل ریلی امروز به طور میانگین روزانه بیش از ۵ کیلومتر در کشور ریل گذاری می شود.  

لزوم تدوین پیوست فرهنگی برای تلفن همراه

پیوست فرهنگی اپراتورهای تلفن همراه در شورای عالی فضای مجازی بررسی و بر لزوم تدوین پیوست فرهنگی برای تلفن همراه تاکید شد .به گزارش مهر، جلسه مشترک پیوست نگاری فرهنگی ویژه نمایندگان وزاتخانه‌ها و پژوهشگاه‌ها در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.در این جلسه که به بررسی پیوست فرهنگی اپراتورهای تلفن همراه در شورای عالی فضای مجازی اختصاص داشت؛ دکتر حسن بنیانیان گفت: توسعه مفهومی است است که ابتدا باید در ذهن افراد شکل بگیرد و زمانی که این تحول شکل گرفت سازمان‌های کارآمد نیز پدید می آید و کارکرد آن‌ها از صرف فیزیکی تغییر خواهد کرد ولی باید گفت که متاسفانه درکشورهای دارای سرمایه نفت این تحول فکری و توسعه با تاخیر شکل می گیرد.    

اعطای زمین برای ساخت مسکن به روستاییان

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه قرار است سالانه زمین‌‌ها و اراضی ۳ هزار روستا را که وقف هستند، برایشان سند صادر کنیم، گفت: به افراد مستمند در روستاها که زمین برای ساخت مسکن ندارند، زمین اعطا می‌کنیم.به گزارش فارس، علیرضا تابش گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که امروز میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شد قصد داریم در اولین اقدام یک بانک اطلاعاتی از میزان زمین‌‌ها و اراضی و حتی واحدهای مسکونی که در وقف هستند تشکیل خواهد شد.وی ادامه داد: در حال حاضر پنج میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها داریم که تعداد دقیق واحدهایی که صاحب آنها مردم و یا در وقف است را نمی‌دانیم.  

نخستین هواپیمای ATR هفته آینده وارد تهران می شود

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از ورود نخستین هواپیمای ATR طی هفته آینده به کشور خبر داد.به گزارش ایرنا، فرهاد پرورش افزود: حدود ۶ روز تا زمان نهایی تحویل نخستین هواپیمای ای. تی. آر به ایران باقی مانده است و برهمین اساس اواخر هفته آینده ایران ایر نخستین هواپیمای سفارشی خود را از شرکت ای. تی. آر تحویل می‌گیرد.به گفته پرورش، قرار است هر ۴ فروند از این هواپیماها به تدریج وارد ناوگان هوایی ایران ایر شود تا در مسیرهای کوتاه هوایی مورد استفاده قرار گیرد.پرورش درخصوص اینکه آیا هر ۴ فروند ازهواپیماهای سفارشی در یک زمان به ایران ایر تحویل داده می شود، گفت: هنوز مشخص نیست که بتوانیم این ۴ فروند هواپیما را در یک زمان تحویل بگیریم و در صورت قطعی شدن اعلام خواهیم کرد.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |