پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 39905 17:52 1395/06/16
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۷ شهریور ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۷ شهریور ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۷ شهریور ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۷ شهریور ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

روزی بیش از یک میلیون مطلب در تلگرام ثبت می‌شود

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان این‌که در حال حاضر ۱۰۰ هزار کانال در شبکه تلگرام وجود دارد، گفت: متاسفانه بخش عمده‌ای از استفاده مردم از این فضا برای سرگرمی است.عبدالحسن فیروزآبادی اظهار کرد: اکنون روزانه در کانال‌های تلگرام یک میلیون و ۲۰۰ هزار مطلب گذاشته می‌شود و متوسط بازدید آنها نیز حدود ۱۴۰۰ بار است که اگر این یک میلیون و ۲۰۰ را در میزان بازدیدهای آن ضرب کنیم رقم بالایی به دست می‌آید.وی ادامه داد: اکنون نیاز به شبکه‌های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است و این شبکه‌ها و دسترسی به آنها نیازی ضروری به شمار می‌رود و رسانه‌های مورد توجه آنهایی هستند که می‌توانند ما را هرچه سریع‌تر به تصمیم برسانند و مزایایی در حوزه‌های آموزش، سرگرمی، خدمات و آموزش و غیره نیز داشته باشند.فیروزآبادی با تاکید بر این‌که در ایران شاهد رشد سریع دسترسی به شبکه‌های اجتماعی هستیم، این مسیر را غیرقابل بازگشت دانست و گفت: اکنون در شبکه‌ای مانند اینستاگرام صفحاتی داریم که در برخی موارد ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار لایک دریافت می‌کنند. این مطلب گویای آن است که این فضا به شدت پویاست.دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: با فرض ۴۰ میلیون گوشی هوشمند در کشور این فضا دارای ۴۰ میلیون بازیگر است که به‌طور روزافزون در حال افزایش بوده و در فعالیت‌هایی از لایک کردن تا کامنت گذاشتن و عضو شدن در شبکه‌های مختلف تا دنبال کردن مطالب حضور دارند و رشد این جمعیت نیز به‌طور ماهانه عددی دو رقمی را در بر می‌گیرد.  

ظرفیت مسکن مهر پردیس تکمیل است

مدیرعامل شرکت شهرهای جدید با بیان این‌که در پردیس متقاضی جدید برای مسکن مهر نمی‌پذیریم گفت: ۴۳ هزار واحد مسکن مهر پردیس در مرحله‌ی نازک‌کاری قرار دارد. او هم‌چنین خبر داد: در هفته دفاع مقدس چندین افتتاح در سایت‌های مسکن مهر پردیس، پرند و سایر شهرهای جدید خواهیم داشت.محسن نریمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس (۳۱ شهریور تا ۷ مهر) و نیز قبل از دهه مبارک فجر در زون‌های مختلف سایت‌های پردیس، پرند و سایر شهرهای جدید، بسیاری از واحدهای مسکن مهر را افتتاح می‌کنیم.وی افزود: به دنبال افتتاح‌های مسکن مهر که در هفته دولت داشتیم اعلام کردیم که مسکن مهر را تا پایان سال به اتمام می‌رسانیم. البته در مورد پردیس چون کلنگ مسکن مهر این شهر تقریبا در اواخر دولت پیشین زده شد طبیعی است که دیرتر هم افتتاح شود. لذا اتمام مسکن مهر پردیس، بخشی از پرند و بعضی شهرها که طرح‌های زیربنایی و روبنایی آنها تمام نشده به سال ۱۳۹۶ احاله داده می‌شود.  

بررسی تخصصی چالش‌های مسکن درکمیسیون عمران

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس از برگزاری نشست تخصصی کمیسیون متبوعش با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و محمدهاشم بت‌شکن مدیرعامل بانک مسکن پس از تعطیلات تابستانی مجلس برای بررسی راه‌های برون‌رفت از چالش‌های بخش مسکن خبر داد.حسین نیازآذری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت:‌ در این نشست سعی خواهد شد مشکلات و چالش‌های بخش مسکن متناسب با شرایط اقلیمی و بومی کلان‌شهرها و شهرهای کوچک به صورت واقع‌بینانه مطرح تا با روان‌سازی فرآیند پرداخت تسهیلات از طریق بانک‌های عامل به ویژه بانک مسکن مردم و انبوه‌سازان بتوانند به راحتی نیاز خود و جامعه به مسکن را رفع کنند.  

رکود مسکن حداقل یک فصل دیگر ادامه می‌یابد

یک کارشناس مسکن با بیان این که رکود مسکن حداقل تا سه چهار ماه دیگر نیز ادامه می‌یابد گفت: تمرکز صرف بر روی کاهش سود تسهیلات مسکن، کوچک کردن صورت مساله رکود این بخش است.بیت‌الله ستاریان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به اعتقاد من مسوولان تمام جوانب رکود مسکن را در نظر نگرفته‌اند. ظاهرا دولت صورت مساله را کوچک می‌کند و بعد به فکر حل آن می‌افتد. مثلا فکر می‌کنند فقط باید بر روی افزایش تسهیلات به ۱۶۰ میلیون تومان یا کاهش نرخ سود آن به ۹.۵ درصد متمرکز شوند؛ در حالی که تمام جوانب رکود مسکن به وام مربوط نمی‌شود.وی افزود: زمانی که دولت یازدهم شروع به افزایش تسهیلات کرد و آن را به ارقام ۷۰-۸۰ میلیون تومان رساند ما بیان کردیم که ابعاد رکود عمیق‌تر از آن است که با این ارقام بشود آن را برطرف کرد. لذا باید تسهیلات بالا برود که این اتفاق افتاد. بعد به فکر افتادند که سود را دو سه درصد پایین بیاورند که البته اقدام خوبی بود اما تحریک تقاضا صرفا از طریق یک ابزار محقق نمی‌شود.ستاریان علت افزایش نسبی معاملات مسکن تهران نسبت به سال قبل را بحث روانی برجام دانست و خاطرنشان کرد: بعد از امضای برجام انتظار داشتیم که هم اکنون بخش ساختمان وارد رونق شود اما این مساله به تاخیر افتاد؛ زیرا نتایج برجام در اقتصاد کمتر دیده شد. البته برجام اثر روانی مختصر خود را ایجاد کرد که همین افزایش حدود ۲۰ درصدی معاملات مسکن تهران به همین دلیل است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |