سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 72225 17:19 1396/08/12
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۳ آبان ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۳ آبان ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۳ آبان ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۳ آبان ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

افزایش ۸۵ درصدی تاب‌آوری شبکه برق

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر گفت با اجرای پدافند غیرعامل در صنعت برق بر پایه سه اصل طراحی، پیاده‌سازی و بهره‌برداری تاب‌آوری شبکه برق کشور ۸۵ درصد افزایش می‌یابد.محمد ابراهیم‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اجرای پدافند غیرعامل در شبکه برق را امری ضروری دانست و افزود: در تمام کشورهای توسعه‌یافته پدافند غیرعامل با رویکرد تاب‌آوری و استمرار خدمت‌رسانی در شبکه برق انجام می‌شود.وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل در سه بخش طراحی شبکه، پیاده‌سازی تجهیزات و بهره‌برداری از شبکه برق مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: در طراحی شبکه باید با بکارگیری دانش بومی وابستگی را به کشورهای خارجی کاهش داد. در زمینه پیاده‌سازی نیز می‌توان تجهیزات مورد نیاز صنعت برق را تولید کرد.وی ادامه داد: صنعت برق نسبت به گذشته در این مسئله پیشرفت بسیار خوبی داشته به طوری که بسیاری از تجهیزات مورد نیاز صنعت برق کشور در داخل تولید می‌شود و این در حالی است که در گذشته چنین امکانی وجود نداشت.    

شاخص بهره مندی روستاها از آب آشامیدنی افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت:شاخص بهره مندی روستاها از آب آشامیدنی افزایش می یابد.به گزارش ایسنا، حمیدرضا جانباز اظهار کرد: دو پروژه آبرسانی به ساری و رامسر تعریف شده بود که به سرانجام نرسید اما با همت شرکت آب منطقه ای و حمایت مسئولان اتفاقات خوبی در زمینه آبرسانی روی داد. عزم در وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب این است که پروژه های آبرسانی در استان به سرانجام برسد.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه شاخص بهره مندی  آب روستایی در استان در گذشته پایین بوده است، تصریح کرد: سیاست وزارت نیرو این است که این شاخص افزایش یابد و به متوسط برخورداری کشور در مدت زمان کوتاه برسد.جانباز با اشاره به توجه زیاد دولت در این دوره به مازندران گفت: با همراهی نمایندگان مجلس  مازندران طرح های ملی قابل توجهی در استان اجرا می شود.    

هشت قرارداد سرمایه‌گذاری در بنادر امضا شد

مدیرکل مناطق ویژه بندری و سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در شش ماهه ابتدای سال جاری هشت قرارداد سرمایه گذاری با رقمی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در بنادر منعقد شده است.به گزارش ایسنا، حسین صادقی نژاد اظهار کرد: از سال ۱۳۸۴ تا کنون ۳۰۰ قرارداد سرمایه گذاری با رقمی بالغ بر ۸۸۰۰ میلیارد تومان در سازمان بنادر و دریانوردی جذب شده است.وی تاکید کرد: سالیانه به طور متوسط ۴۰ درصد رشد داشته ایم که امسال این رشد نسبت به سالهای گذشته مقداری کمتر بوده است. البته ارزیابی ما سالیانه انجام می شود. با این حال در شش ماهه گذشته هشت قرارداد سرمایه گذاری با رقمی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان منعقد کرده ایم.به گفته صادقی نژاد، در دو شهر لجستیک، رویکرد خود را از حالت اجاره زمین به حالت صنایع تبدلیلی، تولیدی، ارزش افزوده و موارد زنجیره تامین کالا تغییر داده ایم.    

رشد ۵۱ درصدی کاربران اینترنت در چهار سال

رشد جهشی کاربران اینترنت در ایران طی چند سال گذشته برای همه ملموس بوده است. در کنار این مساله اما باید دید سرانه دسترسی به اینترنت و همینطور سرانه حجم اختصاص یافته به هر فرد برای اینترنت داخلی و بین‌المللی در چه وضعیتی است.به گزارش ایسنا، به اعتقاد کارشناسان فعالیتهای صورت گرفته و دستاوردهای کسب شده در حوزه ICT در طول دوره چهار ساله دولت یازدهم با هیچ دوره دیگری قابل مقایسه نیست. رشد و فراگیری دسترسی به اینترنت در دنیای امروز باعث شده تا دیگر اینترنت و ارتباطات دیگر یک خدمت لوکس و یا حتی تفننی نباشد بلکه به نیازی ملموس برای زندگی روزانه تبدیل شده است.طبق آخرین آمارها از رشد دسترسی خانوارها به اینترنت ۷۴/۷ درصد از کاربران اینترنت در گروه سنی ۲۰ تا ۴۹ سال قرار می‌گیرند و ۲۷/۳ درصد از کاربران نیز در گروه سنی ۵۰ تا ۸۹ سال هستند. به طور کلی نیز نسبت به سال ۱۳۹۲ کاربران اینترنت ۵۱ درصد رشد داشته اند.    

دو شهر جدید تیس و سیراف محل سرمایه گذاری‌های جدید

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، از برنامه ریزی این شرکت برای ساخت دو شهر جدید سیراف و تیس، در سواحل خلیج فارس و مکران خبر داد.به گزارش مهر، حبیب الله طاهرخانی گفت: سیاست ساخت شهرهای جدید در ایران که سه دهه از عمر آن می گذرد، در ابتدا سیاست تامین مسکن در حاشیه کلانشهرها بود که در حال حاضر، جمعیت شهرهای جدید به ۸۰۰ هزار نفر می رسد.وی با بیان اینکه باید بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی در سرمایه گذاری در شهرهای جدید بهره مند شویم، افزود: با توجه به کمبود بودجه عمرانی و اجرایی، نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی و خارجی هستیم، به همین دلیل در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه و فرصت های سرمایه گذاری شرکت کردیم تا شرکت های تامین سرمایه و فعال در بورس و حوزه بانکی بتوانند با استفاده از روش های جدید سرمایه گذاری به جذب منابع بخش خصوصی بپردازند.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |