پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 50264 17:15 1395/10/11
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۲ دی ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۲ دی ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۲ دی ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۲ دی ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

آب تهران کفاف ۱۱ میلیون نفر را می دهد

خسرو ارتقایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران درباره اینکه منابع آبی تهران کفاف چه میزان جمعیت را می‌دهد، گفت: در شورای عالی معماری و شهرسازی سال ۸۴ جمعیت مجموعه شهری تهران شامل استان تهران و البزر بالغ بر ۱۸ میلیون نفر اعلام شده بود در حالی که در سرشماری سال ۹۰ شاهد بودیم که تنها جمعیت تهران به حدود ۱۳میلیون نفر رسید.وی در گفت‌و‌گو با ایلنا افزود: نکته حائز اهمیت این است که اکنون در جلسات طرح جامع تهران، شورای شهر و آب و فاضلاب تهران جمعیت تهران را ۱۱ میلیون پیش بینی کردند. ارتقائی تصریح کرد: افزایش جمعیت نیاز به منابع آبی جدید دارد که یا باید بتوانیم از پساب تولید شده به داخل برگردانیم.  

همه ارتباطات ایران دربستر شبکه ملی اطلاعات است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می گوید، امروز هیچ ارتباطی در ایران وجود ندارد که در شبکه ملی اطلاعات نباشد و هر آنچه در محدوده کشور ایران درحال اجرا است بر بسترشبکه ملی اطلاعات جریان دارد. نصرالله جهانگرد درگفت گو با ایرنا افزود: اکنون اینترنت بین المللی درهمین بستر قراردارد. بنابراین باید اول این تصور مردم تصحیح شود که ما پدیده ای جدا از شبکه ملی اطلاعات نداریم و همه اینها یک موجودیت واحد است.جهانگرد ادامه داد: نوع دسترسی ها، سطح بندی و خدمات در شبکه ملی اطلاعات بسته به اپراتور و کاربر متفاوت می شود. البته شیوه استفاده و رمزگذاری به خود افراد مرتبط است.  

ایران هاب برق خاورمیانه می‌شود

یک کارشناس با تشریح ویژگی‌های برقی برنامه ششم از برنامه‌ریزی تاسیس بازارهای منطقه‌ای برق خبر داد و گفت: ایران تا پایان برنامه ششم با تولید ۱۰۰ هزارمگاوات برق هاب انرژی خاورمیانه می‌شود.«جعفر جولا» در گفتگو با مهر در تشریح مهمترین ویژگی‌های برقی لایحه برنامه ششم توسعه، گفت: بر اساس اهداف برنامه ششم توسعه متوسط رشد سالانه ارزش افزوده در کشور هشت درصد بوده که برای تحقق این هدف توجه به بخش‌های ارزش زای اقتصادی می‌تواند راهگشا باشد.این تحلیلگر صنعت برق با اعلام اینکه در شرایط فعلی ایران با هفت کشور منطقه دارای مرز مشترک بوده و موقعیت آن به گونه‌ای بوده که همیشه نقطه توقف مهمی در مسیرهای تجاری شمال به جنوب یا شرق به غرب بوده است، تصریح کرد: همین ویژگی می‌تواند کمک کند تا مجددا کشور به قطب تجاری برق منطقه خاورمیانه تبدیل شود.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |