شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 52988 18:30 1395/11/11
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۲ بهمن ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۲ بهمن ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۲ بهمن ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۲ بهمن ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

سرعت ۶۵۰مگابیتی اینترنت درایران تست شد

جدیدترین تکنولوژی اینترنت پرسرعت موبایل مبتنی بر فناوری LTE و وای فای که امکان سرعت دانلود ۵ برابر بیشتر از نسل چهارم موبایل را فراهم می کند، تست شد. در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات LWA که نسل جدیدی از تکنولوژی بهره گیری همزمان از ارتباطات نسل چهارم موبایل (LTE) و اینترنت پرسرعت بیسیم (وای فای) است، توسط اپراتور همراه اول تست شد.این تکنولوژی که برای مناطقی که دارای کمبود فضای فرکانسی هستند قابل استفاده خواهد بود، ۵ برابر سرعت دانلود اطلاعات را نسبت به تکنولوژی LTE خواهد داشت و پیش بینی می شود که حداقل سرعت آن ۷۰۰ مگابیت و حداکثر تا یک گیگابیت در ثانیه باشد. در این تست، سرعت دانلود اطلاعات از طریق این فناوری موبایلی ۶۵۰ مگابیت در ثانیه بود.  

آغاز عملیات علاج‌بخشی سد گتوند

وزیر نیرو از تصمیم نهایی برای سد گتوند خبر داد و گفت: در نهایت با تصمیم چند دستگاه تکلیف سد گتوند مشخص شد.حمید چیت‌چیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بر اساس تصمیم‌گیری که مجموع چند دستگاه از طرف دولت و رئیس‌جمهور تعیین شده بودند، برای سد گتوند برنامه‌ریزی مدونی تبیین شد، اظهار کرد: سازمان برنامه‌ و بودجه، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت کشاورزی، وزارت نیرو و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در مورد این سد تصمیم‌گیری کردند.به گفته وی طبق آخرین تصمیم‌گیری‌ها قرار شده که دو تصمیم آخر مبنی برمدیریت مصرف و انتقال آب به حوضچه‌های تبخیری برای حل مشکلات گتوند به اجرا دربیاید که در حال حاضر نیز عملیات این دو طرح در مرحله اجرا قرار گرفته است.  

صدور مجوز احداث ۲۷۵برج درمعابر زیر۱۲متر!

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صدور مجوز احداث ۲۷۵ برج در معابر زیر ۱۲ متر و سه برج در معابر کمتر از ۶ متر گفت: نگران این موضوع هستم که حادثه پلاسکو به تراژدی تک ساختمان محدود شود و مساله‌ی اصلی که تخطی مدیریت شهری از قوانین و مقررات است را فراموش کنیم.عباس آخوندی در گفت‌ و گو با ایسنا اظهار کرد: مساله آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو را نباید به یک ساختمان یا سازمان آتش‌نشانی تنزل داد بلکه مساله‌ی اصلی مربوط به نحوه مدیریت شهری در ایران است. من چه در این دوره و چه در دوره‌ی پیشین که مسئولیت وزارت مسکن و شهرسازی را بر عهده داشتم این بحث را مطرح می‌کردم که معضل ما در کلان‌شهرهای ایران و مشخصا تهران مساله شهرفروشی و فروش ضابطه است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |