جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 63241 18:38 1396/04/09
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۰ تیر ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۰ تیر ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۰ تیر ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۰ تیر ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

افزایش سرمایه ۲۰۰درصدی سهام همراه اول

سهامدارن با افزایش سرمایه ۲۰۰درصدی سهام همراه اول موافقت کردند.مجمع عمومی فوق العاده این شرکت، روز پنجشنبه ۸ تیرماه با حضور بیش از۹۳درصد سهامداران، با دستور جلسه تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه در برج همراه برگزار شد.در این مراسم وحید صدوقی، مدیرعامل همراه اول با اشاره به دلایل و ضرورت افزایش سرمایه در این شرکت اظهار داشت: همراه اول در چند سال اخیر حدود ۱۰۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه و نوسازی شبکه خود سرمایه گذاری کرده است. پس از دریافت پروانه ارائه خدمات نسل ۳و۴ از رگولاتوری در اسفند ۹۳ علاوه بر توسعه شبکه و شروع فاز ۷ که پروژه ای بزرگ بود، نوسازی شبکه هم همزمان درحال اجرا بود.وی گفت: پس از برگزاری مجمع عمومی عادی در ششم اردیبهشت ماه، نماد همراه اول با ۲۹۳۰تومان باز شد که پس از دوماه با ۱۲درصد رشد قیمت امروز به  ۳۲۷۷ تومان رسیده است که این رشد در بازار امروز کشور تقریباً بی نظیر است.    

تاسیس ۱۰شرکت هواپیمایی جدید

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به زیان دهی شرکت های هواپیمایی گفت: تا شش ماه آینده ۱۰ شرکت هواپیمایی جدید به مجموع ایرلاین های کشور افزوده می‌شود.علی عابدزاده در گفت وگو با مهر درباره اقدامات سازمان هواپیمایی کشوری در زمینه کاهش تأخیرهای پروازی اظهار کرد: یکی از مسائلی که سازمان در طول دو سال اخیر پیگیری کرده، طراحی برنامه هایی برای حل ریشه ای مشکلات است تا بتواند در کلیه ابعاد، صنعت حمل و نقل هوایی را تحت تأثیر قرار دهد. متأسفانه به دلیل نداشتن زیرساخت اقتصادی صحیح در صنعت هوانوردی کشور، با چالش های بزرگی در همه بخش های این صنعت اعم از خدمات مسافری، بهره وری ناوگان، مباحث فنی، بخش های بازرگانی ایرلاین ها و ... روبه رو بودیم و همه این بخش ها دچار بحران بودند. به حدی که شرکت های هواپیمایی نمی توانستند بر اساس اصول بازرگانی به فعالیت های خود ادامه دهند که این موضوع روند عادی کاری آنها را تحت تأثیر قرار داده بود علی الخصوص شاهد تأخیرهای متعدد در پروازها بودیم.    

لزوم فسخ سرویس اینترنت نامحدود مشترکان

معاون شرکت مخابرات ایران نحوه حل مشکل نارضایتی برخی مشترکان از کیفیت اینترنت را تغییر قرارداد سرویس با مخابرات عنوان کرد و گفت: سرویس اینترنت نامحدود مشترکان باید فسخ و تغییر کند.داوود زارعیان در گفتگو با مهر، درخصوص مساله عدم کیفیت سرویس اینترنت نامحدود برخی مشترکان شرکت مخابرات ایران، تنها راه حل این مشکل را تغییر مدل قرارداد دریافت این سرویس عنوان کرد.وی با بیان اینکه بیشترین گزارشهای واصله از نارضایتی مشترکان اینترنت مخابرات مربوط به استان تهران است، گفت: این نارضایتی مربوط به مشترکان اینترنت نامحدود مخابرات است که قراردادهای قدیمی با مخابرات دارند و سرعت اینترنت دریافتی شان ۱۲۸ کیلوبیت، ۲۵۶ و ۵۱۲ کیلوبیت است.معاون شرکت مخابرات ایران افزود: درصورتیکه این قراردادهای قدیمی تغییر کند، کیفیت سرویس دریافتی مشترکان بالا می رود. هم اکنون در سایر استانها، اغلب مشترکان دارای قرارداد سرویس جدید با مخابرات هستند و تنها در تهران با این عدم رضایت از سوی کاربران مواجه هستیم.    

افزایش اجاره مسکن در شهرهای کوچک، ممنوع

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: قیمت اجاره بها در شهرهای کوچک با توجه به توازن عرضه و تقاضا ظرفیت افزایش قیمت را ندارد و اجاره بهای سال ۹۵ باید در شهرهای کوچک لحاظ شود.به گزارش تسنیم، حسام عقبایی با اشاره به اینکه قیمت مسکن اصلی ترین شاخص تعیین قیمت اجاره بهاست ، گفت: قیمت اجاره بها وابسته به قیمت مسکن است .وی ادامه داد: از سال ۹۲ به بعد شاهد افزایش قیمت مسکن در کشور نبودیم و قاعدتا اجاره بها هم نباید در کشور افزایش یابد اما هر سال شاهد رشد اجاره بها هستیم.عقبایی افزود: یکی از دلایل رشد غیر منطقی هزینه اجاره مسکن ؛ عدم توازن بین عرضه و تقاضا در برخی از محله هاست و در برخی از شهرستانها نیز تعداد واحدها برای اجاره با تعداد تقاضا هم خوانی ندارد.    

بهره‌وری اقتصادی شاه‌کلید بحران آب

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: با توجه به وضعیت کشاورزی در کشور به دنبال تغییر بهره‌وری فیزیکی آب به بهره‌وری اقتصادی هستیم تا از این طریق بتوان در بخش کشاورزی از هر مترمکعب آب بیشترین ارزش افزوده را برداشت کرد.رحیم میدانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه صرفه‌جویی در بخش کشاورزی در گذشته معناهای مختلفی را القا می‌کرد، اظهار کرد: در ابتدا به دنبال ارتقای بهره‌وری آب و پس از آن به دنبال افزایش بهره‌وری فیزیکی آب رفتیم. بدین معنا که اگر قرار است از آب برای تولید گندم استفاده شود، حداکثر استفاده صورت بگیرد.وی با اشاره به آخرین جلسه شورای عالی آب عنوان کرد: بر اساس تصویب مصوبه‌ای در این جلسه جهاد کشاورزی موظف شد که تا پایان سال الگوی کشت بهینه ملی را تعیین کند. به گونه‌ای که مشخص شود در مناطق مختلف کشور چه محصولی تولید شود که بیشترین درآمدزایی را برای کشور داشته باشد.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |