جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 35202 18:46 1395/04/07
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۸ تیر ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۸ تیر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۸ تیر ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۸ تیر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

اجرای طرح ارتقا ایمنی پروژه‌ آزادراه شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جزئیات تغییرات در اجرای پروژه آزادراه تهران-شمال، گفت: برای جلوگیری از تخریب یک روستا در مسیر، تونل جدید در دست اجرا قرار دارد.علی نورزاد در گفتگو با مهر گفت: توجه به حقوق شهروندی، استفاده از فناوری‌های جدید و ارتقا ایمنی پروژه‌ها از موضوعاتی است که مورد توجه قرار دارد. وی اظهار داشت: یکی از این تغییرات، تصویب و ساخت قطعه F به طول ۱۸۰۰ متر برای اتصال قطعه یک این آزادراه به جاده موجود کندوان است که در دولت یازدهم به مجموعه عملیات عمرانی منطقه یک اضافه شد. نورزاد ادامه داد: برای جلوگیری از تخریب روستای لانیز تونل دوقلو شماره ۱۷ به طول ۹۰۰ متر نیز در دست اجرا قرار گرفت. وی گفت: در طرح اولیه، لاینینگ تونل‌های مسیر غیرمسلح در نظر گرفته شده بود که جبرای افزایش ایمنی مقرر شد تا لاینینگ تمامی تونل ها به صورت مسلح و با استفاده از آرماتور انجام شوند.  

لزوم کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا

وزیر ارتباطات با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در آگاهی بخشی به جامعه اظهار کرد: بنای ما بر این است که شکاف دیجیتالی را بین شهر و روستا کم کنیم و به همین جهت سرمایه گذاری زیادی در توسعه زیرساخت های ارتباطی در مناطق محروم و روستاها انجام داده ایم تا دسترسی عموم مردم به اطلاعات تسهیل شود.به گزارش ایسنا، محمود واعظی با اشاره به پرتلاش بودن رسانه ها در امر آگاهی بخشی در جامعه تأکید کرد: تلاش خبرنگاران حوزه در ارتباط با پیگیری اخبار تحسین برانگیز است، اما این را هم باید افزود که برخی از مسئولین شتابزده مصاحبه می کنند و اطلاعات ناقص را در اختیار رسانه ها قرار می دهند؛ این وظیفه رسانه است که با مراجعه به منبع معتبر و پس از اطلاع دقیق به آگاهی بخشی به جامعه بپردازد.  

قطع درختان ولیعصر کج‌سلیقگی بود

معاون وزیر راه و شهرسازی قطع درختان کهنسال خیابان ولیعصر (عج) توسط شهرداری را نوعی کج‌سلیقگی دانست و آن را با قطع ۳ هزار کاج بزرگراه همت مقایسه کرد.پیروز حناچی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در بحث قطع درختان خیابان ولیعصر (عج)، برخی می‌گویند که درختان پوسیده بوده و در معرض سقوط قرار داشته است ولی من فکر می‌کنم در این خصوص کج سلیقگی صورت گرفت.وی افزود: اقناع افکار عمومی موضوع بسیار مهمی است و مدیریت شهری باید توجه بیشتری به این موضوع نشان دهد. فرض کنیم مجبور بودند درختان را قطع کنند، باید اطلاع‌رسانی می کردند و فضای بحث و گفت‌وگو نسبت به این موضوع ایجاد می کردند؛ زیرا اینها مسائلی است که مردم به لحاظ اجتماعی نسبت به آن حساسند.حناچی افزود: در خیلی از کشورهای جهان درختان را با سیم بوکسل مهار می‌کنند و نهایت تلاش را برای حفظ آن صورت می‌دهند. درختی که بعد از ۶۰-۷۰ سال به قطر مناسبی رسیده نباید به این سادگی بریده شود.  

برج‌های دوقلوی میلاد در دست بررسی است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: موضوع ساخت برج‌های دوقلو در کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری در دستور کار و در دست بررسی است و هنوز نظر کمیته فنی اعلام نشده است.پیروز حناچی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موضوع ساخت برج‌های دوقلو در کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری در دستور کار و در دست بررسی است و هنوز نظر کمیته فنی اعلام نشده است. این کمیته هفته‌ای دو جلسه برگزار می‌کند و در حال حاضر یکی از دستورات آن مربوط به برج‌های دوقلو است.وی هم‌چنین گفت: بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در رابطه با بلندمرتبه سازی، تا تصویب ضوابط بلندمرتبه‌سازی، احداث ساختمان‌های ۱۲ طبقه و بیشتر در شهر تهران ممنوع است؛ چرا که از این ظرفیت بیش از حد و نابجا استفاده شده است.وی با اشاره به مباحثی مبنی بر لزوم بازنگری در طرح جامع پایتخت گفت: قرار نیست همه چیز دگرگون شود بلکه باید تلاش کرد تا شرایط بهتری فراهم شود.  

خروج از انحصار و ورود به عرصه رقابت سیاست تازه زیرساخت

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران سیاست تازه این شرکت را خروج از انحصار و ورود به عرصه رقابت برای افزایش رضایت مشتریان برشمرد و حرکت به سمت مشتری مداری را مورد تاکید قرار داد.محمد جواد آذری جهرمی گفت: حرکت به سمت مشتری مداری در واقع سیاستی است که به شکل جدی دنبال خواهد شد و برای تحقق آن تلاش می شود که رضایت مشتریان کسب شود.وی افزود: شرکت زیرساخت یک دستگاه حاکمیتی است، اما باید به دنبال مشتری رفت و علاوه بر پاسخگویی به مشکلات، رضایت آنها را جلب و مورد قدردانی قرار داد.آذری جهرمی خاطرنشان کرد: انتظار این است تا برای کسب رضایت مشتریان تعیین کننده سطح کیفیت خدمات، مسئولیت‌ها و ضمانت‌های اجرایی با آنان داشته و کیفیت خدماتمان را بالا ببریم و جریمه هم برای کیفیت نامطلوب بپردازیم.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |