پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 73677 18:31 1396/09/07
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۸ آذر ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۸ آذر ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۸ آذر ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۸ آذر ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

هفته‌ای ۴ درخواست برای مجوز تاکسی‌ اینترنتی

مدیر کسب و کارهای نوین اتاق اصناف ایران در خصوص تعارضات به وجود آمده بین کسب و کارهای نوین و سنتی گفت: درست است که با آمدن کسب و کارهای نوین مثل تاکسی‌های اینترنتی کسب و کارهای سنتی با مشکل مواجه شده و حتی در مواردی به تعطیلی کشیده می‌شوند اما باتوجه به پیشرفت‌های تکنولوژی همه می‌بایست که به سمت نوین شدن می‌رفتند و سود اصلی هم به جیب مردم و مصرف کننده می‌رود.به گزارش اتاق بازرگانی ایران، وی تاکید کرد: با وجود آنکه ساختار اصناف تا حدودی سنتی است اما ما میل و شوقی که در اصناف می‌بینیم گویای این است که خود کسب و کارهای سنتی نیز میل دارند که به سمت نوین شدن پیش بروند. فاضلی ادامه داد: ما در هفته حداقل ۳ یا ۴ مراجعه‌کننده برای مجوز اپلیکیشن‌های حوزه حمل و نقل داریم و این مسیر حرکتی جامعه را نشان می‌دهد و ما قصد داریم که برای کسب و کارهای سنتی نیز پلتفرمی ایجاد و معرفی کنیم تا بتوانند با کمترین هزینه به فضای مجازی راه پیدا کنند.  

همه لکوموتیوها به سیستم ATC مجهز شوند

مدیر عامل راه آهن خواستار تجهیز همه لکوموتیوها به سامانه های نوین ATC ، تحلیل سوانح و پیشگیری از وقوع سوانح مشابه شد.به گزارش مهر، سعید محمدزاده در ستاد ارتقای ایمنی اظهار داشت: فرآیندی تعریف و طراحی شود تا مدیران ستادی و مناطق از محدوده مدیریتی خود به صورت سرزده بازرسی کنند و نتایج آن را به کمیسیون عالی سوانح راه آهن و دفتر ارتقا ایمنی انعکاس دهند. وی با بیان اینکه این امر موجب افزایش نظم و حساسیت در همه حوزه ها خواهد شد ، ادامه داد: غفلت کوچک و بی توجهی اندک می تواند خسارت جبران ناپذیری داشته باشد.تجهیز تمامی لکوموتیوها به ATC و سامانه های الکترونیک ، تحلیل سوانح و درس آموزی از آنها، بکارگیری تجارب در پیشگیری از وقوع سوانح مشابه و بررسی خط تامین از دیگر مواردی بود که مدیرعامل راه آهن خواستار انجام آنها از سوی مدیران شد.    

صنعت حمل و نقل تا پیش از آزاد سازی نرخ بلیت زیان‌ده بود

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: صنعت حمل و نقل و سرمایه گذاری ها در این بخش تا قبل از آزادسازی نرخ بلیت زیان ده بود.به گزارش ایرنا، «علی عابدزاده» افزود: در گذشته که نرخ بلیت توسط دولت تعیین می شد بسیاری از شرکت ها توان تامین مایحتاج خود را نداشتند و شاهد واپسگرایی صنعت در سال های اخیر بودیم.وی اضافه کرد: بسیاری از سرمایه گذاران علاقه ای به سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل نداشتند و از سویی برخی از سرمایه گذاری ها نیز زیانده بودند و در فرودگاه هایی همچون فرودگاه سرخس با وجود هزینه های سنگین پروازی انجام نمی شود.وی با اشاره به اینکه در دوران نرخ های تکلیفی شرکت های دانش بنیان با مشکلات زیادی روبرو بودند، گفت: در آن دوران صنعت حمل و نقل از استانداردهای بین المللی فاصله داشت.    

ضرورت تغییر رویکرد در فعالیت‌های آبی

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: ما باید به منظور مدیریت صحیح آب‌های حاصل از بارندگی و سیلاب‌ها در فعالیت‌های آبی خود تغییر رویکرد داشته باشیم. قطعا مشارکت مردم و فرهنگ سازی عمومی لازمه این کار است.علی اکبری در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: ما دو منبع آب پایدار داریم. یکی از این منابع روان‌آب‌ها و سیلاب‌هایی است که عمدتا به صورت ناگهانی شاهد این جریانات هستیم. در سال گذشته از اسفند ماه تا اردیبهشت ماه سیلاب‌های سنگینی داشتیم. در استان فارس در جاهایی که میزان بارندگی ۱۵۰ میلی متر گزارش شده بود ناگهان تا ۱۱۵۰ میلی متر افزایش یافت، اما متاسفانه این منابع آب را از دست دادیم.وی در ادامه گفت: منبع آب پایدار دیگر نیز پسآب‌هایی است که با مدیریت صحیح می‌توانیم آن ها را تصفیه کنیم و به چرخه مصرف بازگردانیم.    

۴۰ میلیارد تومان خسارت وارده به تجهیزات برقی مناطق زلزله‌زده

مدیرعامل دفتر پدافند غیرعامل توانیر گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته میزان خسارت به تجهیزات برقی در مناطق زلزله زده ۴۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.محمد ابراهیم‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که عمده خسارات در بخش توزیع و فوق توزیع بوده است، اظهار کرد: در همان ساعات اولیه وقوع زلزله یک ترانس فوق توزیع ۶۳ کیلوولت از مدار خارج شد که هنوز نیز در دست تعمیر است.به گفته وی، نهایتا تا فردا این ترانس نیز وارد مدار شبکه توزیع خواهد شد و نگرانی در این خصوص وجود نخواهد داشت.مدیرعامل دفتر پدافند غیرعامل توانیر با بیان این که در سطح شهر و روستاها ترانس‌های توزیع متعددی به علت وقوع زلزله دچار آسیب شده‌اند، گفت: اکیپ‌های متعددی با تجهیزات به مناطق زلزله زده اعزام شدند تا کار با سرعت بیشتری پیش رود.ابراهیم‌نژاد ادامه داد: تاکنون ۸۰ درصد چادرها و به عبارتی ۳۴۰۰ چادر برق‌دار شدند و امروز نیز چند اکیپ از استان‌های مختلف برای سرعت در برق‌رسانی به این مناطق اعزام شده‌اند.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |