پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 37074 19:25 1395/05/06
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۷ مرداد ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۷ مرداد ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۷ مرداد ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۷ مرداد ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ادامه مذاکرات بر سر نوع صندلی هواپیمای ایرباس

ایران‌ایر و ایرباس هر قدر در شروع دوباره رابطه خود بی‌صبر بودند ولی حالا و در آغاز فرآیند اجرای توافقات ابتدایی صبوری به خرج می‌دهند. اگرچه پس از چند دور مذاکرات فشرده تفاهم خرید ۱۱۸ فروند هواپیما امضاء شد، حالا و پس از چند ماه مذاکره فشرده بحث بر سر نوع صندلی هواپیماها ادامه دارد.به گزارش ایسنا،هرچند هواپیماهایی مانند ایرباس ۳۵۰ یا ایرباس ۳۸۰ برای طراحی و سفارش نیاز به زمانی نسبتا طولانی داشتند، اما براساس آنچه میان دو طرف مطرح شد، قرار بر وارد کردن تعدادی هواپیماهای ۳۲۰ سفارش داده شده از سوی ایران شددر صورتی که آنچه باقی‌مانده تنها بر سر طراحی داخلی یا انتخاب صندلی باشد، شاید تا هفته‌های آینده خبرهای خوش جدید از این مذاکرات به گوش رسد، اما اگر شرکت ایرباس همچنان درحوزه تامین فاینانس یا دریافت مجوز فروش هواپیما به ایران با سوال روبه‌رو باشد، شاید وعده رساندن هواپیما به ایران تا پایان سال ۲۰۱۶ چندان عملی نشود.  

شهرداری «امپراتوری» شده است

یک استاد معماری و شهرسازی با تشبیه شهرداری تهران به «امپراتوری» گفت: شهرداری طی سال‌های اخیر همواره پرسنل خود را افزایش داده و برای تامین بودجه خود مجبور به فروش سرانه فضای سبز شده است.محمد عدالت‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بزرگ‌ترین مشکل شهرداری تهران، اصرار بر وسیع کردن بی دلیل است. با این اقدام هزینه خود را افزایش داده و مجبور به شهرفروشی شده است. شهرداری فکر می کند همیشه درآمد نفت بالاست، مردم ساخت و ساز می کنند و این ارگان می تواند از طریق پروانه ساختمان، فروش تراکم و تغییر کابری کسب درآمد کند. به همین دلیل انواع و اقسام استخدام‌ها را انجام دادند و استدلال آنها این است که بیکاری را کاهش داده‌ایم. درست است که مقدار اندکی شغل ایجاد کرده اند اما حل مشکل بیکاری وظیفه شهرداری نیست.  

طرح اجرایی خط آهن رشت – آستارا تدوین شد

طرح اجرایی خط آهن رشت - آستارا، درنشست مشترک معاون وزیر راه و شهرسازی ایران و معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان در باکو تدوین این نشست، روزسه شنبه با حضور 'اصغر فخریه کاشان' معاون وزیر راه و شهرسازی ایران و 'ساحل بابایوف' معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان برگزار شد .' اصغر فخریه کاشان' در گفت و گو با ایرنا نتایج نشست کارگروه ایران و جمهوری آذربایجان برای اجرای طرح ریلی رشت – آستارا را ثمر بخش خواند و گفت: بر اساس نتایج مذاکرات انجام گرفته در این نشست برنامه اجرایی این طرح تدوین شد که امیدوار هستیم این سند در جریان سفر آتی حسن روحانی رییس جمهوری ایران به جمهوری آذربایجان به امضا برسد.  

برخورد با استفاده کنندگان غیرمجاز ازمسدودکننده

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرد: کسانی که بدون مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مسدودکننده های تلفن همراه (jammer) استفاده کرده و در شبکه رادیویی اپراتورهای تلفن همراه اختلال ایجاد کنند، دستگاه های غیرمجاز آنان جمع آوری و برخورد قانونی می شود.به گزارش ایرنا، آیین نامه استفاده از مسدود کننده های تلفن همراه، با هدف نظم دادن به استفاده از این فناوری و محدود کردن ارتباط گوشی های تلفن همراه در امکان خاص در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۸ به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رسید.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |