سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 35044 18:48 1395/04/04
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۵ خرداد

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۵ خرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۵ خرداد

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۵ خرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

وجود حداقل تقاضای سفته بازانه در بازار

مدیرکل برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه با بررسی سه نوع تقاضا در بازار مسکن گفت: دولت از تقاضای مصرفی در بازار حمایت می کند و در حال حاضر حداقل تقاضای سفته بازانه در بازار مسکن وجود دارد.علی چگنی در گفت وگو با ایلنا به سه نوع تقاضای مصرفی، سرمایه ای و سفته بازانه اشاره و اظهار داشت: تقاضای سفته بازانه این است که فردی اقدام به خرید مسکن می کند و پس از مدت زمان کوتاهی آن را برای فروش می گذارد. یک سفته باز ممکن است در بازه زمانی یک ساله ۵ واحد مسکونی را معامله کند. در این نوع تقاضاها خانه خریداری شده به سرعت وارد بازار می شود. دولت هم علاقه ندارد که چنین تقاضایی وارد بازار شود.  

 ۲۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز بسته می شود

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: ۳۱۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز در سطح کشور وجود دارد که سالانه از آنها ۵۷ میلیارد مترمکعب آب اضافه استحصال می شود.محمد حاج رسولیها افزود: براساس برنامه مدون امسال ۲۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز بسته می شود.وی تعداد چاه های نیمه عمیق و عمیق غیرمجاز که منابع آبی کشور را تخریب می کنند را به ترتیب ۲۰۰ هزار و ۱۱۰ هزار حلقه عنوان کرد.مشاور وزیر نیرو اظهار کرد: ۳۰۰ طرح عمرانی نیمه تمام بخش آب کشور شامل ۱۴۴ سد و شبکه های درونی است که سدها در اولویت برنامه ششم قرار دارند و تصمیم بر این است تا در برنامه هفتم ۹۴ سد تکمیل شود.  

ابلاغ ۱۰ ماموریت به قائم مقام جدید توانیر

۱۰ ماموریت جدید توانیر به قائم مقام این مجموعه ابلاغ شد که واقعی سازی قیمت برق یکی از مهمترین‌های تعیین شده است.به گزارش مهر، آرش کردی مدیر عامل توانیر با صدور حکمی «داوود منظور» را به عنوان قائم مقام جدید توانیر منصوب کرد. بر این اساس بررسی، تعیین و تلاش جهت ارتقای جایگاه اقتصاد صنعت برق، بررسی وتعیین مدل های تعیین منابع مالی مناسب صنعت برق و مطالعه و پیاده سازی مدیریت بهینه نقدینگی (تعیین مراکز هزینه در صنعت برق و تعیین مدل‌های مدیریت کاهش و بهینه سازی هزینه‌های مناسب این صنعت، ساماندهی امور مالیاتی مرتبط با صنعت برق و...) از جمله ماموریت‌های تعیین شده برای قائم مقام توانیر به شمار می‌رود.مدیریت چرخه عمر دارائی‌های صنعت برق کشور، بررسی و تعیین قیمت تمام شده برق و... از دیگر وظایف وی است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |