پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 30855 18:32 1395/02/03
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۴ اردیبهشت

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۴ اردیبهشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۴ اردیبهشت

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۴ اردیبهشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

اشتیاق خارجی ها برای حضور در  پروژه آزادراه تهران–شمال

معاون وزیر راه درباره آخرین وضعیت پروژه آزادراه تهران- شمال گفت: در صورت تامین منابع و تخصیص اعتبارات قطعه یک آزادراه تهران- شمال طبق وعده داده شده اواخر سال ۹۵ و یا اوایل سال ۹۶ به افتتاح می‌رسد. علی نورزاد در گفت‌و‌گو با ایلنا بیان کرد: مذاکرات برای تصیم گیری و تعیین و تکلیف قطعات دو و سه پروژه را با بنیاد مستضعفان شروع کرده‌ایم.وی اظهار داشت: یکی از پروژه‌هایی که به هیات‌های خارجی و سرمایه گذاران معرفی می‌شود، پروژه آزادراه تهران – شمال است که شرکت‌های خارجی هم برای حضور در این پروژه بسیار مشتاق هستند.  

۱۶میلیون ایرانی کاربر اینترنت موبایل

شاخص های مهم بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور اعلام شد که طبق آن، نزدیک به ۱۶ میلیون ایرانی از اینترنت موبایل و بیش از ۸.۵ میلیون نفر از ADSL استفاده می کنند.به گزارش مهر، بررسی های صورت گرفته، وضعیت شاخص های ICT کشور را از سال ۸۶ تا آذرماه سال ۹۴ مورد مقایسه قرار داده است.بررسی ها از ضریب نفوذ ۳۸.۱۹ درصدی تلفن ثابت و ۹۴.۲۲ درصدی موبایل در کشور حکایت دارد. طبق مقایسه صورت گرفته ضریب نفوذ تلفن ثابت در سال ۸۶ حدود ۲۲.۴۹ درصد بوده که تا پایان سال ۹۴ به حدود ۴۰ درصد نزدیک می شود.  

 قیمت تولید و فروش آب بلاخره یکسان سازی می شود

معاون وزیر نیرو گفت: کم کردن فاصله بین قیمت تولید و فروش آب از پروژه های مورد نظر وزارت نیرو در مقوله اقتصاد مقاومتی است.رحیم میدانی به ایرنا گفت: براساس قانون هدفمندی یارانه ها، مقرر بود میانگین قیمت آب برای مصارف مختلف با توجه به کیفیت و نحوه استحصال آن در کشور به گونه ای تعیین شود که به تدریج تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۳۹۴) معادل قیمت تمام شده آن باشد.  

 فروش ۴۰ دستگاه لوکوموتیو برقی روسی به ایران

آنتون زوبیخین معاون کارخانه «اورالسکیه لوکوموتیوی» مستقر در استان سوردلوفسک روسیه اعلام کرد که این شرکت آماده عرضه ۴۰ دستگاه لوکوموتیو برقی ۲ES7 به ایران است.خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از زوبیخین نوشت: سال گذشته بر اساس توافق شرکت روسی 'RZD Internatioal' و راه آهن جمهوری اسلامی، قرار شد بخش هایی از مسیر ریلی ایران، برقی و نوسازی شود که در چارچوب تخصیص خط اعتباری روسیه عرضه محموله کاملی از لوکوموتیوهای برقی نیز در نظر گرفته شده است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |