سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 30607 18:47 1395/01/29
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۳۰ فروردین

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۳۰ فروردین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۳۰ فروردین

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۳۰ فروردین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

متن پیش نویس موافقتنامه چابهار نهایی شد

معاون امور موافقتنامه‌های بین المللی دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی از نهایی شدن متن پیش نویس موافقتنامه سه جانبه حمل و نقل بین المللی و ترانزیتی چابهار در شهر دهلی نو خبر داد. به گزارش مهر، جعفر جمیلی گفت: در این سفر هیات کارشناسی طرف ایرانی به سرپرستی مدیرکل ترانزیت و تعرفه سازمان بنادر و دریانوردی و نماینده راه آهن جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند. وی با تاکید بر اینکه بندر چابهار به دلیل موقعیت راهبردی آن اهمیت بالای اقتصادی برای دسترسی کشورهای محصور در خشکی منطقه به آبهای آزاد به ویژه کشور افغانستان دارد، گفت: با امضای موافقتنامه سه جانبه ایران - هند- افغانستان موسوم به موافقتنامه چابهار بطور حتم گام مهمی در جهت رفع موانع و مشکلات در عرصه های مختلف به خصوص حوزه های مرتبط بادریایی، جاده ای، ریلی، گمرکی برداشته خواهد شد.  

سرمایه گذاری ۴ میلیارد یورویی ایتالیا در راه آهن ایران

مشاور روابط بین الملل شرکت ایتالیایی ایتینرا از سرمایه گذاری چهار میلیارد یورویی این شرکت در راه آهن ایران خبر داد. «پینو آرلاچی» به جزئیات دیگر این توافقنامه ها اشاره نکرد و ادامه داد: ما اکنون خود را برای رویارویی با چالش های بعدی آماده می کنیم.مشاور روابط بین الملل شرکت ایتینرا، چالش های پیش روی این شرکت را تامین اعتبار بانکی و بیمه سرمایه گذاری عنوان کرد. آرلاچی در پاسخ به این سوال ایرنا که مشکل استفاده از دلار را در معامله با ایران چگونه حل می کنید، گفت: می توان از یورو استفاده کرد و این مساله مانع مهمی برای گسترش روابط تجاری با ایران نیست.  

بهره‌برداری ازشبکه فاضلاب منطقه ٨ تهران در نیمه اول سال ۹۵

مدیرعامل شرکت فاضلاب ایران با اشاره به پیشرفت بیش از ۵۵ درصدی طرح فاضلاب تهران ادامه داد: با اجرای  ٣٢٣ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی و نصب بیش از ۴٢ هزار انشعاب فاضلاب در منطقه ٨ شهرداری، پروژه جمع‌آوری فاضلاب در نیمه نخست سال ٩۵ در این منطقه کامل می‌شود. اصغر ریاضتی اظهار داشت: انجام لوله‌گذاری فاضلاب از اندازه‌های ٢۵٠ تا ۱٨۰۰ میلی‌متری از جنس پلی‌اتلین دو جداره، تکمیل و رفع انفصالات خطوط اصلی در محدوده منطقه ٨، نصب انشعاب فاضلاب به تعداد ۴٢ هزار رشته در این منطقه از جمله این موارد است. طرح فاضلاب تهران با اهدافی مانند حفاظت از محیط زیست، ارتقای سطح بهداشت عمومی، جلوگیری از آلودگی منابع آب زیرزمینی، تبدیل هزینه‌های سنگین درمان به هزینه‌های اندک پیش‌گیری از سال ١٣٧۴ در گستره‌ای به مساحت ٧٠ هزار هکتار آغاز به کار کرد.  

وعده پهنای باند ۱۲ هزار گیگابیت برثانیه ای تا پایان سال جاری

وزیر ارتباطات گفت: پهنای باند اینترنت ایران تا پایان امسال به ۱۲ هزار گیگابیت برثانیه افزایش خواهد یافت. محمود واعظی در گفت و گوبا ایرنا، میزان پهنای باند اینترنت در ابتدای کار دولت یازدهم را ۶۲۴ گیگابیت برثانیه عنوان کرد و یادآورشد: اقدام های انجام شده از آن زمان تاکنون، سرعت اینترنت را به چهار هزار گیگابیت برثانیه تا پایان اسفندماه سال گذشته ارتقا داده است. وی افزود: رونمایی از شبکه ملی اطلاعات و افزایش سرعت اینترنت به کاربران اجازه می دهد در کوتاهترین زمان به اطلاعات دسترسی داشته باشند.  

راه اندازی سه شبکه پیام رسان در دست پیگیری

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: مصمم به حمایت از ایجاد سه شبکه پیام رسان هستیم تا به کاربران ایرانی خدمات ارائه دهند. ابوالحسن فیروزآبادی در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: این طرح یکساله است و برای مشترکان شبکه های خارجی الزاماتی ایجاد خواهد کرد که همه باید از آن تبعیت کنند. وی توضیح داد: به دنبال این هستیم که این سه شبکه را حمایت کنیم به طوری که این شبکه ها به توانمندی شبکه های خارجی دست یابند.فیروزآبادی پیشتر اعلام کرده بود، در سال جاری تلاش می شود حوزه هایی را که بیشترین فعالیت در فضای مجازی دارند مورد حمایت جدی تری قرار گیرند که مهمترین آنها راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و صیانت از فضای مجازی است.  

قاچاقچیان سیگار می خواهند دخانیات ایران را زمین بزنند

رئیس شرکت دخانیات ایران از تولید فیلتری با جذب ۸۰ درصد مضرات سیگار خبر داد.به گزارش تسنیم، محمدحسین برخوردار در برنامه بررسی تأثیر افزایش عوارض سیگار بر میزان مصرف دخانیات و قاچاق آن اظهار داشت: بالا بردن عوارض زمانی بر کاهش مصرف تاثیر می‌گذارد که از مصرف کننده اخذ شود؛ یعنی مالیات بر ارزش افزوده باید برای مصرف کننده مشخص شود.وی سیگار قاچاق را از منظر سلامت دارای مخاطرات خواند و افزود: در دخانیات ایران با بزرگ‌ترین محققین صحبت کردیم و فیلتری اختراع شده و ۸۰ درصد مضرات سیگار را به خود جذب می‌کند اما متاسفانه کمر دخانیات ایران را شکستند.برخوردار عنوان کرد: تمام فکر و ذکر قاچاقچیان بر این است که دخانیات ایران را زمین بزنند و محصولات را با پاکت‌های فریبنده و با قیمت‌های پایین به مردم عرضه می‌کنند.          


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |