پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 32891 19:07 1395/02/29
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۳۰ اردیبهشت ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۳۰ اردیبهشت ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۳۰ اردیبهشت ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۳۰ اردیبهشت ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

چرا ایمیل‌های ایرانی موفق نیستند؟

رییس سازمان فناوری اطلاعات تاکید دارد: با توجه به این‌که نگهداری و پشتیبانی سرویس ایمیل امری پرهزینه‌ محسوب می‌شود، لازم است ارائه‌ی این سرویس با خدمات دیگر همراه شود تا بدین ترتیب هزینه‌ها مدیریت شود.نصرالله جهانگرد در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی درباره موفق نبودن ایمیل‌های ایرانی و برنامه دولت برای بهبود شرایط این بخش اظهار کرد: قطعا وضعیت ایمیل‌های بومی به تدریج بهتر خواهد شد، اما به طور کلی با توجه به پرهزینه بودن نگهداری و پشتیبانی این فضا و با توجه به این‌که به‌طور غالب گزینه‌هایی که به عنوان ایمیل بومی مطرح می‌شوند، قصد دارند به طور مستقل تنها سرویس ایمیل را ارائه کنند، برای اجرای موفق این کار لازم است طرح‌های تجاری بهتری مورد استفاده قرار گیرد.

ورود روبوت ایرانی به حوزه جراحی انسان

رییس هشتمین کنگره اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران از به کارگیری روبوت در اعمال جراحی اورولوژی در کشور خبر داد و گفت: با توجه به موفقیت آمیز بودن عمل جراحی روبوتیک از سوی متخصصان کشور روی مدل حیوانی، در آینده نزدیک جراحی روبوتیک روی مدل انسانی نیز انجام می شود. دکتر ناصر سیم فروش، افزود: تکنولوژی تولید روبوت تنها در اختیار آمریکاست که با توجه به تحریم ها، فروش آن به ایران ممنوع است، با این وجود، مهندسان جوان ایرانی در دانشگاه صنعتی شریف اقدام به ساخت روبوت ایرانی کرده اند که صد در صد مراحل ساخت آن در داخل کشور انجام شده است.وی با اشاره به اینکه روبوت ساخته شده "سینا" سه مرحله آزمایشی خود را روی حیوانات با موفقیت طی کرده است اظهار داشت: هدف نهایی روبوت، جراحی از راه دور است. برای مثال جراح می تواند از تهران، هدایت یک جراحی را به کمک روبوت در شهرستانی دور افتاده یا حتی روی یک کشتی در خلیج فارس انجام دهد.

هندی‌ها برای مدرنیزه کردن صنعت چای ایران پا پیش گذاشتند

بر پایه گزارش رسانه‌های هندی، مذاکرات وزارت بازرگانی هند با همتای ایرانی خود برای کمک به احیای صنعت چای این کشور ممکن است فرصتهای زیادی را برای شرکتهای هندی ایجاد کند که به دنبال جوینت ونچر در ایران هستند. پایگاه خبری بیزنس استاندارد نوشت: در نشست گروه کاری مشترک میان وزرای ایران و هند و سایر مقامات دو کشور، ایران مدرنیزه شدن صنعت چای در لاهیجان را با هند مطرح کرد. این موضوع که هنوز در مرحله مذاکره قرار دارد در حوزه مسئولیت سازمان چای هند قرار می‌گیرد.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |