جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 76643 18:41 1396/10/27
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۸ دی ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۸ دی ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۸ دی ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۸ دی ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

برای حل مشکل آب مدیریت عرضه و تقاضا لازم است

وزیر نیرو درباره مدیریت مصرف آب باتوجه به کاهش بارندگی در سال جاری گفت: باید در مسئله آب مدیریت عرضه و تقاضا داشته باشیم. اگر ما فقط توجه به تامین عرضه‌های جدید آب داشته باشیم، مشکلات بیشتری به وجود خواهد آمد.رضا اردکانیان در گفت‌وگو با ایلنا درباره اینکه در سال آبی جاری بازندگی در تمامی شهرها به شدت کاهش یافته است، برای تامین حق آبه کشاورزی و تامین آب کلان‌شهرها چه تدبیری اندیشیده‌اید تا شاهد تنش آبی نباشیم، گفت: تخصیص حق‌آبه به  بخش‌های کشاورزی، صنعت، شرب، بهداشت و محیط زیست از حقوق محترم آنها است. البته فراموش نکنیم که این امر مربوط به‌سال‌هایی است، نرمال نامیده می‌شود.وی خاطرنشان کرد: پروانه برداشت از آب‌ها برای افراد باتوجه به سال‌های طبیعی و نرمال است و با سال‌هایی که بارندگی کم است متفاوت است و در آن ذکر می‌شود که چه میزان حق مصرف دارید.    

آغاز هوشمندسازی بنادر کشور از بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت که این بندر راهبردی به عنوان پایلوت (نمونه آزمایشی) اجرای طرح هوشمندسازی در بنادر کشور انتخاب شده است.محمدمهدی بنچاری در گفت وگو با ایرنا افزود: هوشمندسازی بنادر طرحی است که با تاکید ویژه وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور مورد توجه قرار گرفته و نقطه آغاز آن نیز از بندر بوشهر است.وی بیان کرد: در این ارتباط نخستین کارگروه هوشمندسازی بندر بوشهر با حضور فعالان حوزه «آی تی» و الکترونیک و رئیسان اداراتی که مرتبط با این حوزه هستند، تشکیل شده است.بنچاری ادامه داد: در اجرای این طرح، جزیره نگین که به عنوان محور توسعه ای بندر بوشهر در نظر گرفته شده است، به عنوان نخستین پایانه کانتینری هوشمند کشور مشخص شد.وی افزود: با رایزنی های صورت گرفته پیمانکار پایانه کانتینری جزیره نگین نیز موافقت خود را برای اجرای طرح هوشمندسازی در این جزیره اعلام کرده است.    

آمادگی سندیکای صنعت برق برای همکاری با معاون وزارت نیرو

اقتصاد و صنعت ایران گرفتار رکودی مخرب است که عمر آن به تدریج به یک دهه می‌رسد. سندیکای صنعت برق در اعلامیه‌ای بیان کرد:در شرایط کنونی و با وجود اینکه بیم‌ها هنوز هم پررنگ است، فعالان صنعت برق به انتخاب دکتر رضا اردکانیان به عنوان یک انتخاب اصلح امیدهای بسیاری بسته اند. حالا گزینش هوشمندانه وی و سپردن معاونت برق و انرژی وزارت نیرو به مهندس همایون حائری به عنوان یکی از مدیران برجسته، کارآمد و با تجربه صنعت برق، می‌تواند این امیدها را پررنگتر کند.آشنایی و باور مهندس حائری نسبت به پتانسیل‌های بخش خصوصی بی‌تردید فرصتی گرانبها برای ایجاد مشارکت‌های اثربخش بین دولت و بخش خصوصی به منظور برون رفت از بحران موجود است. سندیکای صنعت برق ایران آمادگی خود را جهت مشارکت جامع بخش خصوصی صنعت برق با وزارت نیرو اعلام داشته و تمام توان خویش را بر حل چالش‌های جدی این صنعت متمرکز خواهد کرد.    

افزایش قیمت مسکن قابل پیش‌بینی بود

یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: با سیاست‌های انبساطی دولت دوازدهم و کاهش نرخ سود بانکی به ۱۵ درصد، افزایش قیمت مسکن قابل پیش‌بینی بود اما رشد قیمت شدید نیست بلکه تحرکی برای ادامه‌ی حیات است.سلمان خادم‌المله در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این‌که قیمت مسکن در بعضی مناطق تهران تا حدود ۲۰ درصد افزایش یافته قابل پیش‌بینی بود. دهک‌های جامعه انتفاع عدم افزایش قیمت مسکن را طی پنج سال گذشته برده‌اند ولی تغییر ناگهانی سیاست دولت در کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی باعث افزایش تدریجی قیمت مسکن شد. البته این افزایش تاثیری در سرنوشت دهک‌های پایین جامعه ندارد؛ چرا که گرفتار روزمرگی خود هستند. مسکن لوکس هم که گران است؛ لذا در این روند دهک‌های میانی وارد بازار مسکن می‌شوند. این افراد کسانی هستند که طی سال‌های اخیر قدرت خرید بالاتری پیدا کرده‌اند.وی افزود: با توجه به چند سیاست همزمان طی چهار سال گذشته قدرت خرید دهک‌های میانی افزایش یافته و به تشدید تقاضا برای این طبقه کمک شد.    

حجم مخازن سدها ۱۴درصد کاهش یافت

بر اساس آخرین آمار وضعیت بهره‌برداری مخازن سدها از اول مهر تا ۲۰ دی ماه سال جاری حجم مخازن‌ سدها ۱۴ درصد کاهش داشته و از ۲۳.۷۱ میلیارد مکعب به ۲۰.۳۸ میلیارد متر مکعب کاهش یافته است.به‌گزارش ایسنا، براساس داده‌های موجود در حال حاظر ظرفیت کل مخازن سدهای کشور ۵۰.۰ میلیارد متر مکعب اعلام شده و میزان ورودی آب به سدها نیز ۳۳ درصد کاهش یافته است.علاوه‌بر این در حال حاضر ۴۱ در صد مخازن سدهای کشور پر است در حالی است سال گذشته در همین زمان ۵۰ درصد مخازن سدهای کشور پر بوده است.همچنین میزان خروجی سدهای کشور نیز با شش درصد کاهش روبرو بوده به طوری‌که سال قبل میزان خروجی سدها ۸.۱۶ میلیارد متر مکعب  اعلام شده و امسال این عدد به ۷.۶۸ کاهش پیدا کرده است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |