جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 36461 18:48 1395/04/27
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۸ تیر ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۸ تیر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۸ تیر ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۸ تیر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

کشتیرانی همچنان یکی از بزرگترین شرکای تجاری ایزوایکو

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران گفت: شرکت کشتیرانی ایران در طول این سال ها به عنوان یکی از بزرگترین شریک های تجاری توانسته است در نگاهی تعاملی به گسترش این صنعت و بومی سازی آن کمک بزرگی کند.حمید رضائیان اصل تحلیل برخی رسانه ها در خصوص وجود رانت به نقل از ایزوایکو را کذب محض دانست و خاطرنشان کرد: تحت هیچ شرایطی همکاری ایزوایکو و کشتیرانی که درسالهای اخیر بیشتر نیز شده، کمرنگ نخواهد شد.وی با بیان اینکه با توجه به مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی، کشتیرانی‌ها و بهره‌برداران حوزه دریا نگاه مثبتی به صنایع داخلی داشته اند، اظهار کرد: خوشبختانه همکاری مناسبی ما بین این دو شرکت انجام شده و درآینده ای نزدیک سطح همکاری ها افزایش خواهد یافت.این مقام مسئول گفت: در حال حاضر این شرکت بخش بزرگی از سهام پرشیا هرمز را دراختیار دارد و شرکت پرشیاهرمز به عنوان شرکتی که تمامی تعمیرات ناوگان کشتیرانی ایران را انجام می دهد مستقر در ایزوایکو بوده و این نگاه تعاملی با وجود این شرکت افزایش چشمگیری داشته است.

رونمایی از تمبر طلا به نام فردوسی در مرداد ماه

مدیرعامل شرکت پست گفت: تمبر طلای فردوسی شاعر شهیر ایرانی به عنوان سومین تمبر از این نوع مرداد ماه امسال وارد مجموعه تمبرهای یادگاری ایران می شود.حسین مهری در گفت وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: طراحی و ساخت تمبر طلا به عنوان اثری ارزشمند از چندی پیش در این شرکت آغاز شده و تاکنون ۲ عنوان از آن وارد چرخه تمبر ایران شده است.وی نخستین تمبر طلای ایران را مزین به تمثال امام خمینی(ره) عنوان کرد که در ایام نزدیک به سالگرد رحلت ایشان رونمایی شد. تمبر طلای دوم نیز به گرامیداشت استاد فرشچیان اختصاص داشت. مهری گفت: تمبر طلا به عنوان یک اثر هنری و ارزشمند از لحاظ مالی می تواند جایگزین پلاک های طلایی باشد که مورد استفاده جوانان قرار می گیرد. مدیرعامل شرکت پست خاطر نشان کرد: تمبر طلای مشاهیر ایران می تواند به اعتلای فرهنگی کشور کمک کرده و جایگاه ایران را در سراسر جهان به نمایش بگذارد.  

استمداد بوئینگ از دولت آمریکا: وتو کنید!

قرارداد ۱۷ میلیارد دلاری ایران با شرکت هواپیماسازی بوئینگ که در طول ماه‌های گذشته نگران نیاز به تعدیل نیرو در مجموعه خود بود، به عنوان یک گزینه نجات‌بخش مطرح شده که می‌تواند بسیاری از نگرانی‌های این دوران را برای بوئینگ حل کند. به گزارش ایسنا، قطعا بازار صنعت هوانوردی ایران یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌روی شرکت بوئینگ است. تفاهم‌نامه انتقال ۱۰۹ فروند هواپیمای مسافربری جدید به ایران تنها نقطه شروعی بود که هرچند بوئینگ را در گام نخست بسیار امیدوار کرد، اما با توجه به سنگ‌اندازی‌های جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا در ادامه مسیر با ابهام‌های زیادی روبه‌رو شد.چند روز پس از تصویب ابتدایی مصوبه منع فروش بوئینگ به ایران در کنگره و در شرایطی که دولت آمریکا وعده کرده تمام آنچه اجرای برجام را به خطر می‌اندازد وتو کند، مدیر شرکت بوئینگ رسما در صحبت‌هایی که به نظر می‌رسد نوعی درخواست کمک در آن نهفته اعلام کرده در این قرارداد حرف آخر را دولت خواهد زد.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |