جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 21613 20:02 1394/09/27
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۸ آذر

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۸ آذر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۸ آذر

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۸ آذر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

سرپرست سابق سازمان هواپیمایی ایرلاین تاسیس کرد

مدیرعامل شرکت هواپیمایی در حال تاسیس «تهران ایر» با بیان اینکه این ایرلاین فعالیت پروازی خود را با برقرار پروازهای نوروز ۹۵ شروع خواهد کرد،‌ گفت: ۵ فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ وارد ناوگان هوایی کشور کرده ایم که قبل از پایان سال تهران ایر وارد بازار صنعت هوانوردی می شود.محمدعلی ایلخانی در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه فعالیت شرکت هواپیمایی تهران ایر با ۵ فروند هواپیما شروع می شود اما با توجه به لغو تحریم ها، سال آینده تعداد ناوگان خود را افزایش خواهیم داد، افزود: این ایرلاین خدمات  CIPبه مسافران ارائه خواهد داد.  

تولید هر نرم‌افزار، چهار سال معاف از مالیات

شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار که واجد شرایط دستورالعمل ۴۰۱۷/۳ وزارت صنعت باشند، با دریافت پروانه از دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات، چهار سال از پرداخت مالیات معاف می‌شوند. از مزایای این پروانه، معافیت از مالیات بر درآمد به مدت چهار سال برای خدمات و فروش نرم‌‍‌افزار مورد نظر است که طبق قانون و با هماهنگی سازمان اموز مالیاتی کل کشور انجام شده است. همچنین برق این شرکت‌ها صنعتی شده و برای آنها نسبت به تعرفه خانگی ۷۰ درصد تخفیف قرار داده می‌شود.  

تورم تولید صفر شد

در آبان ماه امسال هزینه های تولیدهیچ تغییری نداشت و تورم تولید کننده به صفر رسید. بنابر آخرین آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی، شاخص بهای تولیدکننده در ایران در آبان‌ماه نسبت به ماه گذشته در عدد ۲۱۶ بدون تغییر باقی ماند، درحالی که این شاخص در مهرماه ۰٫۲ درصد افزایش داشت.تورم سالانه تولید ( ۱۲ ماه منتهی به آبان‌ماه امسال نسبت به همین دوره در سال گذشته) نیز ۷٫۸ درصد گزارش شده است که در قیاس با مهر ماه ۰٫۶ درصد کاهش یافته است.  

دفاع دوباره راه‌آهن از مصوبه افزایش قیمت بلیت قطار

پس از عقب نشینی انجمن صنفی شرکت‌های ریلی از افزایش قیمت بلیت، شرکت راه آهن در اطلاعیه ای رسمی ضمن دفاع از تصمیم گرفته شده، اعلام کرد افزایش قیمت‌ها کاملا قانونی است.شرکت راه آهن در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرده برابر با ماده ۹ قانون دسترسی آزاد مصوب مجلس ، قیمت بلیت قطار از سوی شرکت های بخش خصوصی تعیین می‌شود و پس از تایید شرکت راه آهن به عنوان نهاد تخصصی و مسئول توسعه حمل و نقل ریلی کشور به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.  

نوید صلح میان مخابرات و دولت

سرپرست شرکت مخابرات ایران به فعالیت این شرکت در راستای سیاست‌های دولت و وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: از این رو در آینده‌ای نزدیک شاهد همکاری‌های بیشتر خواهیم بود. اسدالله دهناد در مجمع عمومی عادی برای رسیدگی به صورت‌های مالی شش ماهه اول سال ۹۴ شرکت‌های مخابرات استانی با بیان اینکه حمایت دولت از بخش خصوصی در برنامه توسعه کشور فقط یک نوشته بود اما امروز این حمایت به یک نیاز حاکمیتی از سوی طرفین تبدیل شده است، اظهار کرد: حمایت همه جانبه دولت از بخش خصوصی می‌تواند ضمن رفع محدودیت منابع خود، رونق اقتصادی، ایجاد فرصت‌های شغلی، رشد اقتصادی و ارتقای شاخص‌های کلان آن را برای جامعه رقم زند.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |