جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 24526 18:04 1394/10/25
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۶ دی

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۶ دی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۶ دی

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۶ دی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

۱۶۴ میلیون دلار حداقل سرمایه برای تاسیس یک ایرلاین

دبیر انجمن شرکت های هواپیایی با انتقاد از مقررات سختگیرانه سازمان هواپیمایی برای ورود سرمایه گذاران، گفت: طبق قانون حداقل سرمایه برای اخذ مجوز تاسیس ایرلاین با تمام فعالیت های مجاز ۱۶۴ میلیون دلار است که ۲۵ درصد این مبلغ به عنوان ضمانت باید در بانک ها سپرده گذاری شود. مقصود اسعدی سامانی در گفت و گو با ایلنا اظهار کرد: در آینده هم اگر مقرارت سختگیرانه  سازمان هواپیمایی مانع نشود، بخش خصوصی می تواند بدون استفاده از اعتبارات دولتی و بدون تکیه بر دولت در این صنعت سرمایه گذاری کند.  

صنعت نفت در انتظار جذب ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه

قائم مقام معاون وزیر نفت از پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد دلاری در صنعت نفت کشور در برنامه ششم توسعه خبر داد. به گزارش ایسنا، مسعود هاشمیان با بیان اینکه اقتصاد کشور طی یک دهه تحریم همچون فنری فشرده شده دارای انرژی زیادی است، اظهار کرد: با برداشته شدن تحریم‌ها پیش‌بینی می‌شود که یک جهش اقتصادی در کشورمان در زمینه سرمایه‌گذاری ایجاد شود. وی افزود: البته همه امید مسئولان در پیش‌بینی برنامه ششم جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیست، بلکه استفاده از همه پتانسیل‌های داخلی و خارجی در دستور کار قرار دارد.  

اعتمادسازی برای خرید اینترنتی از درگاه پست تا پایان سال

مدیرعامل شرکت پست از طراحی نرم افزاری خبر داد که امکان خرید اینترنتی مردم را با کارت اعتباری از طریق درگاه پست به صورت مستقیم فراهم می کند و گفت: این سامانه تا پایان امسال عملیاتی می شود. حسین مهری در گفتگو با مهر، یکی از مشکلاتی که متقاضیان سرویس تجارت الکترونیکی با آن مواجه هستند را موضوع پرداخت الکترونیکی و عدم اعتماد به فروشگاههای اینترنتی عنوان کرد و گفت: شرکت پست در راستای جلب اعتماد خریداران، نسبت به طراحی سامانه های فروش اینترنتی اقدام کرده است.  

آغاز حفاری در جوان‌ترین میدان نفتی ایران

حفاری نخستین چاه توسعه‌ای در میدان نفتی سهراب به عنوان یکی از جوان ترین میادین نفتی ایران در منطقه غرب کارون آغاز و اولین چاه نفتی آماده بهره برداری شد. به گزارش مهر، جلیل مطوری، مدیر پروژه حفاری در میادین دارخوین و سهراب تصریح کرد: براساس قرارداد بین شرکت ملی حفاری و شرکت نفت و گاز اروندان حفاری تعمیراتی ۹ حلقه چاه در دو میدان نفتی دارخوین و سهراب و ۳ حلقه چاه توسعه ای در دستور کار قرار گرفته است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |