چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 34384 19:03 1395/03/24
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۵ خرداد ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۵ خرداد ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۵ خرداد ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۵ خرداد ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

کاهش قیمت ۳۰ درصدی پهنای باند

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کاهش قیمت ۳۰ درصدی پهنای باند اینترنت را تصویب کرد و براین اساس مقرر شد قیمت اینترنت برای کاربران نهایی ۱۵ درصد کاهش یابد.به گزارش مهر، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه ای با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعرفه های جدیدی برای سرویس اینترنت تصویب کرد.موضوع گرانی قیمت پهنای باند اینترنت یکی از دلایلی بوده که تاکنون از سوی شرکتهای اینترنتی به عنوان دلیل گرانی اینترنت مطرح شده است. براین اساس کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، با کاهش قیمت پهنای باند ورودی به کشور موافقت کرد.طبق این تصمیم، مقرر شد با وجود کاهش قیمت پهنای باند اینترنت، سرویس دهندگان اینترنت نیز قیمت نهایی اینترنت به مصرف کننده را ۱۵درصد کاهش دهند.  

سیر نزولی قیمت مسکن ادامه دارد

یک کارشناس با بیان این‌که سیر نزولی قیمت مسکن ادامه خواهد داشت گفت: شاید نیمه اول یا نیمه دوم سال ۹۶ بتوان شاهد پویایی بازار مسکن بود.احمدرضا سرحدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: معتقدم بازار مسکن در سال جاری از رکود خارج نمی‌شود؛ زیرا عواملی که باعث رکود مسکن شده هنوز رفع نشده است. این عوامل عبارتند از نبود نقدینگی در بخش مسکن، رکود اقتصاد کلان، تحریم‌ها، ‌عرضه مازاد و حباب قیمت.وی افزود: با وجودی که تولید کند شده است هنوز با مازاد مسکن مواجهیم؛ چرا که دست مردم برای خرید باز نشده و تولید جدید توجیه‌پذیر نیست. لذا سرمایه‌گذار به این زودی وارد مسکن نمی‌شود.  

طرح تشکیل شبکه ملی اطلاعات تصویب شد

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه جدول زمانی و فازهای اجرایی شبکه ملی اطلاعات مشخص شد، گفت: امیدواریم سند حمایت از شبکه‌های پیام‌رسان اجتماعی داخلی تصویب شود.به گزارش تسنیم، سید ابوالحسن فیروزآبادی اظهار کرد: نخستین مصوبات اجرایی شورای عالی فضای مجازی در دولت یازدهم به تصویب رسید که مهمترین آنها تشکیل شبکه ملی اطلاعات بود.وی ادامه داد: مشخصات این شبکه در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده و اسناد مربوط، اصول حاکم، جدول زمانی و فازهای اجرایی آن مشخص شده است.دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: در اردیبهشت ماه ١٣٩۵ راه‌اندازی نخستین مرکز تبادل ترافیک کشور که یکی از مهمترین گام‌های شبکه ملی اطلاعات و حرکتی در جهت تولید محتواست، صورت گرفت و تبادل اطلاعات با سرعت بالا را رقم زد. فیروزآبادی همچنین ابراز کرد: به دنبال ارائه تعرفه مناسب برای شبکه‌های داخلی هستیم که یک چهارم تعرفه استفاده از اینترنت باشد.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |