پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 74614 18:58 1396/09/24
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۵ آذر ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۵ آذر ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۵ آذر ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۵ آذر ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

اتصال پنج مرکز استان جدید به شبکه ریلی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر که ۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه ریلی ناتمام در کشور داریم گفت: بوشهر، اردبیل، خرم‌آباد، سنندج و شهرکرد بعنوان پنج مرکز استان از سیاست های دولت است که به شبکه ریلی متصل شوند.به گزارش وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی افزود: پروژه ریلی تهران، اصفهان و شیراز با اتصال به بوشهر اقتصادی می‌شود که در دولت قبل تفاهم نامه ای با یک شرکت چینی برای تامین فاینانس انجام شد که عمده مشکل آن مشخص نبودن طول و مبلغ مورد نیاز پروژه بود.وی بیان کرد: در این راستا چندین نشست فنی برگزار شد و در ۶ ماهه گذشته نیز تفاهم نامه ای با سرمایه گذاران چینی تهیه شده و با طی مراحل پایانی بعنوان نخستین قرارداد تجاری منعقد می شود تا زمینه فعال سازی پروژه راه شیراز-بوشهر از طریق فاینانس چین فراهم شود.    

امکان تست سرعت اینترنت از طریق پرتال مخابرات

سخنگوی شرکت مخابرات ایران اعلام کرده که این شرکت به عنوان قدیمی ترین و گسترده ترین اپراتور حوزه ارتباطی کشور، امکان سنجش کیفیت سرعت را در پرتال این شرکت برای همه مشتریان فراهم کرده است.به گزارش ایسنا، بید خام اظهار کرد: شاخص های کیفی و کمی شبکه ارتباطی کشور بر اساس حدود آستانه مورد قبول اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) است.وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاخص های کیفی از دو منظر مشتری و شبکه مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد تصریح کرد: در صورتیکه هر شاخص بر اساس استاندارد مورد قبول نباشد، عملیات اصلاحی و بهبود برای آن شاخص  صورت می‌گیرد.سخنگوی شرکت مخابرات ایران با تاکید بر پایداری مناسب شبکه ارتباطی در کشور با توجه به گستردگی آن اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران با دارا بودن ۴ میلیون مشتری اینترنت پرسرعت از جایگاه خاصی بر خوردار بوده است. بر این اساس خود را موظف می داند تمام همت و تلاش خود رابرای ارایه سرویس های متنوع و باکیفیت مناسب بکار گیرد.    

افزایش٢٠درصدی قیمت برق کم‌تاثیر است

دبیرکل فدراسیون انرژی گفت: طی ٧ سال گذشته، توسعه چندانی در بخش برق کشور رخ نداده و با توجه به بدهی٣٢هزار میلیاردی وزارت نیرو، افزایش قیمت آب و برق ضروری به نظر می رسد.سیدحمیدرضا صالحی در گفتگو با مهر با بیان اینکه افزایش ۲۰ درصدی قیمت برق، تاثیر چندانی بر سبد هزینه خانوار اقشار مختلف ندارد، گفت: خانوارها این میزان افزایش قیمت را از طریق صرفه جویی یا استفاده از لوازم خانگی کم مصرف پوشش می دهند؛ بنابراین با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، تمایل مردم به خرید لوازم برقی کم مصرف و استاندارد افزایش یافت.وی همچنین با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش ٢٨درصدی قیمت برق در روزهای پایانی دولت دهم، ادامه داد: دولت یازدهم این مصوبه را اجرا نکرد؛ این در حالی است که در حال حاضر، بیش از ١٢٠ هزار میلیارد تومان یارانه بابت حامل های انرژی پرداخت می شود.    

ایران دارای رتبه ۶۷ دنیا در سرعت دانلود

ایران در فهرست رتبه بندی شاخص سرعت دانلود موبایل جهان به رتبه ۶۷ دست یافت. این شاخص در ایران ۱۶.۷۴ مگابایت برثانیه محاسبه شده که از متوسط جهانی ۲۰.۲۸ مگابایت برثانیه کمتر است.به گزارش مهر،Speedtest.net یک خدمت مبتنی بر وب است که تحلیلی رایگان از پارامترهای دسترسی به اینترنت در سراسر جهان فراهم می کند. این وب سایت که به شرکت Ookla' تعلق دارد آگوست گذشته ابزار «شاخص جهانی Speedtest » را رونمایی کرد. این ابزار سرعت اینترنت در سراسر جهان را رصد می کرد.طبق سنجش هایSpeedtest سرعت دانلود موبایل جهان طی ۱۲ ماه گذشته ۳۰.۱ درصد و سرعت آپلود موبایل نیز ۳۸.۹ درصد افزوده شده است. این ابزار همچنین نشان داد سرعت دانلود پهنای باند ثابت نیز ۳۱.۶ درصد بهبود یافته است. این درحالی است که متوسط سرعت دانلود موبایل ۲۰.۲۸ و دانلود پهنای باند ثابت ۴۰.۱۱ مگابایت برثانیه اعلام شده است.    

تدوین خدمات متناسب با تحولات بازار

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن ایران، افزایش رقابت در بازار حمل و نقل و تحولات حوزه تجارت بین الملل را دو دغدغه مهم راه آهن کشور دانست و افزود: پیش از این،هر خدمتی ارایه می کردیم، مشتریانی از قبل برای آن وجود داشت و مدیریت بازار دغدغه ما نبود اما با افزایش رقابت در حوزه باری و مسافری، باید نحوه ارایه خدمات را متناسب با تحولات بازار تدوین کنیم.به گزارش ایرنا، «نوراله بیرانوند» افزود: هر سازمان برای بقای خود، باید با تحولات محیطی تطبیق پیدا کند.بیرانوند خصوصی سازی و شکل گیری زنجیره جدیدی از خدمات ریلی را از جمله رویدادهای چندساله اخیر راه آهن عنوان کرد و افزود: پیش از این، همه خدمات و زنجیره تامین، تحت کنترل راه آهن بود اما بعد از خصوصی سازی تا حدودی از کنترل این شرکت خارج شده و نقش مدیریتی راه آهن به هماهنگ کننده و سیاست گذار تغییر یافته است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |