پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 24460 19:42 1394/10/23
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۴ دی

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۴ دی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۴ دی

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۴ دی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

تغییر مدیریت وابسته به چوب مهمترین هدف پروژه هیرکانی

معاون امور جنگل سازمان جنگل، مراتع و آبخیزداری کشور تغییر مدیریت وابسته به چوب و حفظ تنوع زیستی و پایداری خدمات اکوسیستمی را مهمترین اهداف اجرای پروژه هیرکانی دانست.مهندس بهزاد انگورج اظهار کرد: پروژه مدیریت چندمنظوره جنگل های هیرکانی با مشارکت برنامه عمران ملل متحد (UNDP) و صندوق تسهیلات جهانی محیط‌زیست (GEF) در ۴ حوزه از استانهای گیلان، مازندران و گلستان در حال اجرا است.وی ادامه داد: تا سال ۱۳۷۳ روند تخریب جنگل رو به افزایش بوده و برنامه صیانت تحت اجرا درآمد و روند کاهش برداشت از جنگل به جریان افتاد. در آن زمان پروژه های مشترکی در خارج از شمال توسط سازمان های جهانی UNDP و GEF در حال اجرا بوده و برای جنگل های هیرکانی برنامه مشترکی با سازمان های فوق نداشتیم.  

تبدیل ۱۰ هزار هکتار باغ داخل شهری به مسکن در تهران

رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی امروز یک ضرورت است، گفت: سند دار کردن زمین‌های کشاورزی در اولویت اول این سازمان است. قباد افشار بر حفاظت از باغات در داخل کلانشهرهایی همچون تبریز تاکید کرد و افزود: متاسفانه در تهران حدود ۱۰ هزار هکتار باغ داخل شهری به مسکن تبدیل و تغییر کاربری یافته است.رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۹۲ یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور تغییر کاربری یافته است و دیگر امکان تولید در آن‌ها وجود ندارد، ادامه داد: رویکرد دولت یازدهم مبتنی بر عقلانیت و آینده نگری و توجه به محیط زیست و منابع پایه کشور است.  

واگذاری پروژه‌های تحقیقاتی مرکز تحقیقات مخابرات به ۸ شرکت خصوصی

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در جهت ارتباط‌گیری موثر با مراکز علمی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، پروژه‌های تحقیقاتی پژوهشگاه به هشت شرکت فعال در بخش خصوصی برون‌سپاری می‌شود. محمد خوانساری درباره تقویت ارتباط با دانشگاه‌ها، مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه ICT گفت: برون‌سپاری پروژه‌های تحقیقاتی پژوهشگاه به هشت شرکت فعال در بخش خصوصی، همکاری با ۱۰ دانشگاه کشور در قالب قرارداد همکاری پژوهشی، انعقاد چهار توافقنامه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه (در زمینه‌های توسعه سیستم عامل بومی، مرکز عملیات امنیت بومی و اینترنت اشیا) از جمله این فعالیت‌هاست.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |