پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 30112 18:58 1395/01/21
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۲ فروردین

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۲ فروردین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۲ فروردین

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۲ فروردین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

هیات شرکت بوئینگ هفته آینده به تهران سفر می کند

با اجرایی شدن برجام، هفته آینده هیاتی از شرکت هواپیماسازی بوئینگ برای بررسی راهکارهای همکاری این شرکت با ایرلاین های ایرانی و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر می کند. با سفر این هیات به تهران ابعاد همکاری های احتمالی بوئینگ در راستای پشتیبانی ناوگان فعلی با حضور مدیران ارشد هما و مدیران سایر شرکت های هواپیمایی ایرانی در بخش خصوصی مورد بررسی قرار می گیرد.  

توسعه شبکه ملی اطلاعات در دستور کار

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از توسعه شبکه ملی اطلاعات و گسترش خدمات دولت الکترونیک در کشور به عنوان اولویتهای مدنظر در سال ۹۵ خبر داد.نصرالله جهانگرد در گفتگو با مهر، مهمترین برنامه های سازمان فناوری اطلاعات را برای امسال مربوط به ۳ موضوع شبکه ملی اطلاعات، خدمات دولت الکترونیک و کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات عنوان کرد.وی گفت: به صورت کلی قرار است در سال جاری، توسعه شبکه ملی اطلاعات را دنبال کنیم و بر توسعه خدمات دولت الکترونیک و توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات تمرکز خواهیم داشت.  

استقبال خارجی‌ها از سرمایه‌گذاری در ساخت آزادراه

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در پروژه‌های آزادراهی ایران، گفت: نرخ عوارض آزادراه‌ها باید متناسب با هزینه پروژه‌ها تعیین شود.حسن احمدی نوری در گفتگو با مهر درباره نرخ عوارض آزادراه‌ها اظهار داشت: شرکت‌های ایتالیایی، آلمانی و کره‌ای مایل به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های آزادراهی کشور هستند.وی ادامه داد: البته طرح‌های زیربنایی زمان‌بر و هزینه‌بر است و ما باید مدل‌های سرمایه‌گذاری خود را نظیر BLT و BOT دقیق‌تر کنیم. معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور تصریح کرد: برای آزادراه تبریز ـ مرند ـ بازرگان سرمایه‌گذار شرکت کرده است.  

تشکیل کنسرسیوم شرکت‌های داخلی و خارجی در بخش آب و فاضلاب

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تشکیل کنسرسیوم شرکت‌های داخلی و خارجی به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی بخش آب و فاضلاب در سال ۹۵ مطرح است. حمیدرضا جانباز ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در فضای حضور شرکت‌های خارجی، تاکید بخش آب وزارت نیرو بر این است که تشکیل شرکت‌های مشترک داخلی و خارجی را در دستور کار داشته باشیم. وی ادامه داد: مدیریت و راهبری شرکت‌های مشترک یا کنسرسیوم‌های داخلی و خارجی، الزاماً باید با بخش خصوصی داخلی باشد و با این کار، این فرصت فراهم خواهد شد تا با انتقال تکنولوژی بتوانیم فضای مناسبی را در منطقه ایجاد کرده و بازارهای مشترک تشکیل دهیم.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |