سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 29982 18:50 1395/01/20
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۱ فروردین

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۱ فروردین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۱ فروردین

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۱ فروردین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

واگذاری نوسازی شبکه مخابراتی کشوربه پیمانکار بین‌المللی

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران از تامین تجهیزات برای نوسازی شبکه مخابراتی کشور، توسط دومین تامین کننده بین‌المللی تجهیزات ارتباطی خبرداد. سیدمصطفی سیدهاشمی درگفتگو با مهر، با اشاره به قرارداد یک میلیارد یوروریی منعقد شده اظهار داشت: با اجرای این قرارداد اجازه مشارکت در نوسازی و توسعه شبکه مخابراتی کشور به این وندور بین المللی داده شده است.وی گفت: اپراتورهای خارجی از جمله یکی از اپراتورهای فرانسوی، تقاضای خرید سهام اپراتورهمراه اول و نیز مشارکت در سهام هلدینگ مخابرات ایران را دارند.

ایده انتقال راه آهن به خارج تهران پذیرفتنی نیست

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن گفت: موضوع انتقال راه‌آهن از شهر تهران به خارج از آن موضوعی رد شده است و این ایده در هیچ نقطه جهان صنعتی و درحال توسعه اجرا کاربرد ندارد.به گزارش ایرنا، بتازگی شهردار تهران موضوع انتقال راه‌آهن پایتخت به مناطق حومه‌ را مطرح کرد و از آمادگی شهرداری برای اجرای این امر سخن به میان آورد. سعید محمدزاده افزود: ایده خروج راه‌آهن از شهرها در هیچ یک از شهرهای دنیا اعم از آسیای شرقی٬ اروپا٬ آفریقا و آمریکای جنوبی پیاده نشده است.  

انتخاب ناظر ساختمان توسط شهرداری تهران غیرقانونی است

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه اعلام کرد: انتخاب ناظر ساختمان از سوی شهرداری تهران غیرقانونی است و باید هرچه سریع تر این اقدام متوقف شود.حامد مظاهریان افزود: براساس تفاهم نامه سازمان نظام مهندسی و شهرداری تهران فرآیند انتخاب و ارجاع مهندسان ناظر ساخت و ساز به پروژه‌های ساختمانی را سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران انجام می‌داد که در یک هفته اخیر شهرداری به طور رسمی اقدام به انتخاب ناظر ساختمانی می‌کند.  

افزایش ۳۲ درصدی حجم برداشت آب از ۳ سد تهران

میزان آب ذخیره شده در پشت سدهای تامین کننده آب تهران نسبت به سال گذشته ۱۹۴ میلیون مترمکعب افزایش یافت.به گزارش مهر، حجم برداشت آب از ۵ سد تأمین کننده آب تهران از ابتدای سال آبی جاری تا پایان هفته سوم فروردین سال جاری، ۳۲ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته است. بر اساس اطلاعات مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای مهرماه سال گذشته تا پایان هفته سوم فروردین سال جاری، حجم آب موجود در مخازن سدهای تهران به ۶۴۲ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان در زمان مشابه سال آبی گذشته ۴۴۸ میلیون مترمکعب ثبت شده بود.                


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |