جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 37674 12:56 1395/05/19
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۰ مرداد ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۰ مرداد ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۰ مرداد ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۰ مرداد ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

آمادگی ایران برای راه اندازی پست مالی جمهوری آذربایجان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که رییس ایرانی کمیسیون همکاری مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است، شرایط را برای همکاری دوجانبه در زمینه تجارت الکترونیک و خدمات نوین پستی فراهم دانست. محمود واعظی با اعلام آمادگی برای همکاری سه جانبه با باکو و مسکو در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، پست و تجارت الکترونیکی، رفع تداخل های فرکانسی در مرزها، تحقیق و توسعه در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و همکاری های پستی را خواستار شد. وی گفت: ایران ظرفیت های بالایی در زمینه تجارت در پست و خدمات نوین پستی دارد و برای تبادل تجربه ها و همکاری در زمینه های مختلف آماده است.وزیر ارتباطات از آمادگی ایران برای راه اندازی پست مالی جمهوری آذربایجان خبر داد.وی افزود: پست جمهوری اسلامی ایران دارای امکانات زیربنایی است و با توجه به اهداف توسعه ای وزارت ارتباطات برای تبدیل ایران به هاب پستی منطقه آمادگی لازم را داریم.  

سرمایه گذاری باکو در راه‌آهن آستارا نهایی شد

محوریت یافتن حمل و نقل ریلی در برنامه‌های توسعه‌ای کشورهای منطقه، باعث شده راه افزایش نفوذ ترانزیتی کشورها از دل بالا رفتن مسیرهای ریلی معنا یابد، موضوعی که با همراهی دولت آذربایجان، ایران را در پیگیری اهداف کلان ترانزیتی خود یاری خواهد کرد. به گزارش ایسنا، کلنگ زنی پروژه پل مشترک ریلی میان آستارای ایران و آستارای آذربایجان نقطه آغازی بود بر افزایش قابل توجه همکاری‌های ریلی میان دو طرف بود. پس از آغاز رسمی روند ساخت این پل مشترک که بر اساس گفته‌های مدیرعامل راه آهن پنج ماه تا افتتاح آن باقی مانده است، باکو اعلام کرد آمادگی آن را دارد که در قطعه رشت – آستارای ایران که تنها بخش باقی مانده از کریدور جنوب به شمال ریلی است سرمایه گذاری کند و حتی خط اعتباری ۵۰۰ میلیون دلاری برای آن باز کند.با سفر رییس جمهوری به باکو و نهایی شدن مذاکرات در این رابطه به نظر می رسد که ورود آذربایجان به این حوزه قطعی خواهد بود.  

بهره‌برداری از ۸۰۰ هزار واحد مسکن مهر

قائم مقام وزیر راه در طرح مسکن مهر با اشاره به افتتاح ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر در هفته دولت گفت: در دولت یازدهم ۸۰۰ هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده است. احمد اصغری مهرآبادی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه برای ساخت ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار واحد مسکن مهر با بانک‌های عامل قرارداد بسته شده است، گفت: تاکنون از این تعداد یک میلیون و ۹۱۰ هزار واحد به پایان رسیده است. وی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۷۲۰ هزار واحد به افتتاح رسیده است، افزود: فاصله این دو رقم، واحدهایی است که تمام شده اما خدمات زیربنایی ندارد اما سعی ما این است که تاپایان سال خدمات زیربنایی این واحدها هم به پایان رسیده و عدد افتتاح را به ۲ میلیون واحد برسانیم.وی اظهار داشت: این افتتاح‌ها تا اواسط مهرماه به طول می‌انجامد چراکه پروژه ها در حدود ۲۵ استان پراکنده هستند.  

 ۱۲ دستورالعمل جدید آبی ابلاغ شد

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام ابلاغ ۱۲ دستورالعمل در زمینه آب گفت: بزودی سند تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی هم ابلاغ می‌شود.به گزارش مهر، جواد میبدی از راهکارهای وزارت نیرو برای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی خبر داد و گفت: تهیه و ابلاغ ۸ دستورالعمل مرتبط با پروژه‌های طرح احیا و همچنین تهیه سه دستورالعمل دیگر طرح احیا (دستورالعمل نحوه انتخاب و شرح وظایف مأمورین ماده ۳۰ قانون توزیع عادلانه آب که ابلاغ‌شده) و دستورالعمل بند «و» تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۴ نیز در این خصوص ابلاغ شده است.وی اظهارداشت: در سال ۹۵ در نظر است تعداد ۵۰ هزار کنتور فهام و ۵۰ هزار کنتور هوشمند حجمی بر روی چاه‌های برقی و بیش از ۷ هزار دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه‌های دیزلی نصب شود که این مهم در برنامه اقتصاد مقاومتی نیز منظور شده است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |