شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 29871 19:09 1395/01/18
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۹ فروردین

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۹ فروردین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۹ فروردین

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۹ فروردین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

۵ تا ۷ میلیون خط تلفن هیچ کارکردی ندارد

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت:در حال حاضر به دلیل پایین بودن تعرفه های تلفن ثابت بین ۵ تا ۷ تا میلیون خط تلفن هیچ کارکردی ندارد.داوود زارعیان-سخنگوی شرکت مخابرات ایران-در گفتگو با ایلنا افزود: نگهداری و توسعه این خطوط مستلزم حداقل دریافتی از مشترکین است،پیشنهاد به سازمان تنظیم مقررات به این صورت است که یا آبونمان و تعرفه تغییر کند و یا اینکه مشترکان یک مبلغ مشخصی را پرداخت کرده تا بدون محدودیت مکالمه درون شبکه داشته باشند،این تقاضا به سازمان تنظیم مقررات ارائه شده است که امیدواریم مورد توجه قرار گرفته و تصویب شود.  

مصرف ۳٫۵ برابری اینترنت موبایل در نوروز

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرد: حجم اینترنت مصرفی مشترکین اپراتورهای تلفن همراه در بازه زمانی تعطیلات نوروزی ۲۹ اسفند سال ۹۴ تا ۶ فروردین سال ۹۵، با افزایش سه و نیم برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۷ هزار و ۹۲۵ ترابایت رسید. علی‌اصغر عمیدیان گفت: این افزایش به دلیل توسعه شبکه اپراتورها در نسلهای ۲ ، ۳ و ۴ و همچنین ارائه بسته‌های تشویقی از سوی اپراتورها و تمایل مشترکان به استفاده از خدمات نوین است. وی درتشریح آمار پیامک‌های مبادله شده اپراتورها اعلام کرد: مجموع پیامک‌های دریافتی و ارسالی سه اپراتور تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل و رایتل) هم حدود ۷ میلیارد و ۶۸۳ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۲۲۹ پیامک بود که نشان از کاهش در این بخش دارد.  

تهیه پیش‌نویس اولیه لایحه «نحوه اداره و بهره‌برداری از آپارتمان‌ها»

سرپرست اداره‌کل تدوین لوایح و مقررات معاونت حقوقی قوه قضاییه، از تهیه پیش نویس اولیه لایحه «نحوه اداره و بهره‌برداری از آپارتمان‌ها» خبر داد و به تشریح نوآوری‌های لایحه جدید پرداخت. سیدجعفر کاظم‌پور با اشاره به اینکه تصویب قانون تملک آپارتمان‌ها و آئین نامه­ مرتبط، به پنجاه سال قبل باز می گردد و از آخرین اصلاح جزیی آن نیز ۱۸ سال می‌گذرد، درباره ضرورت تهیه و تدوین قانونی جامع و فراگیر­تر در این خصوص، خاطرنشان کرد: گسترش فزاینده شهرنشینی و به تبع آن احداث آپارتمان های زیاد، موجب پیچیده تر شدن روابط افراد در موضوع آپارتمان نشینی شده است؛ بنابراین خلاءهای موجود در قانون فعلی مستلزم تدوین قانون جدیدی است که با زندگی فعلی افراد قرابت داشته باشد.  

سد‌های قدیمی تهران در بستر نوسازی

باتوجه به عمر طولانی برخی سد‌های تهران تجهیز و نوسازی آنها در اولویت شرکت آب منطقه‌ای تهران در سال ۱۳۹۵ قرار گرفت و براساس سیاست وزارت نیرو قرار است که منابع جاری حفظ شوند.خسرو ارتقایی در گفت‌وگو با یسنا، در خصوص وضعیت سدهای تهران اظهار کرد: موافقت‌نامه‌ای با شرکت مدیریت منابع آب ایران برای تجهیز و نگهداری سدها امضاء کرده‌ایم که تاکنون تا حد بالایی از این تعهدات را توانسته‌ایم انجام دهیم.وی با بیان این‌که قرار است تا تاریخ ۳۱ تیرماه تمام تجهیز و نگهداری سدها انجام شود، گفت: با توجه به این‌که تاسیسات دو سد لتیان و امیرکبیر بسیار قدیمی است، لذا توجه به این مهم بسیار ضروری در نظر گرفته شده است. وی با بیان این‌که در حال حاضر عمر سد لتیان و امیرکبیر بیش از ۵۰ سال است ادامه داد: سد طالقان ۱۰ سال و سد لار ۳۴ سال عمر دارد که برای هرکدام متناسب با سن آنها برنامه‌هایی برای بهره‌برداری تدوین شده است.  

اجرای مسکن قسطی دوباره قوت گرفت

رییس کانون انبوه‌سازان از نهایی شدن مذاکراتی که برای کارگزاری مسکن اقساطی با بانک‌های مسکن، ملی و سپه انجام شده است خبر داد.جمشید برزگر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مذاکرات با بانک‌های مسکن، ملی و سپه در جریان است و به توافقات خوبی رسیده‌ایم. قرار است بعد از ۲۵ فروردین ماه با این بانک‌ها جلسه‌ای برگزار و انشاءالله تفاهم نهایی را امضا کنیم.وی افزود: مذاکرات در دو مورد انجام شده است؛ یکی این‌که بانک‌ها اصل و سود اقساط را تضمین کنند. این برای بانک‌ها هزینه‌بر است که در این صورت ۳ درصد کارمزد به آنها می‌پردازیم. ۲ درصد از این کارمزد مربوط به مشتریان و یک درصد را ما بر عهده گرفته‌ایم تا به نفع مشتریان این مبلغ را بپردازیم و از سود خودمان کم کنیم.  

داده های سنجش از راه دور به بخش خصوصی واگذار می شود

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: آمادگی برای واگذاری داده های سنجش از راه دور به بخش خصوصی برای فعالتر شدن این بخش وجود دارد. سنجش از راه دور علم استخراج اطلاعات از اشیاء زمینی به صورت غیر مستقیم و بوسیله سنجنده است. خروجی در مرحله نخست توسط هر سنجنده یک تصویر است. به طورمعمول هر ماهواره چندین سنجنده دارد که کار تصویربرداری را انجام می دهند. ارتفاع ماهواره های سنجش از دور بیشتر از ۷۰۰ کیلومتر و کمتر از ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰کیلومتر است.به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محسن بهرامی افزود: بخش خصوصی می تواند در حوزه کاربرد سنجش از راه دور، به ارائه خدمت بپردازد.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |