شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 29658 17:54 1395/01/15
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۶ فروردین

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۶ فروردین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۶ فروردین

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۶ فروردین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ادامه شیب آرام افزایش اجاره بها

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه هنوز ظرفیت افزایش اجاره بها در بازار مسکن وجود دارد، گفت: پیش بینی می‌کنیم خیز خروج از رکود در بازار مسکن بدون افزایش قیمت‌ها از تابستان برداشته شود.علی چگنی در گفت وگو با ایلنا درباره وضعیت اجاه بها و پیش بینی آن در سال جاری، اظهار داشت: اجاره بها در دو سال گذشته به دلیل افزایش عرضه، کمترین افزایش بها را داشت چراکه بسیاری ها نتوانستند در دوره  رکود ملک خود را بفروشند و آن را به بازار اجاره منتقل کردند.  وی افزود: پیش بینی می کنیم افزایش اجاره بها در سال جاری شدت زیادی نداشته باشد و افزایش بها، نزدیک به تورم و یا حتی زیر نرخ تورم باشد، علی رغم اینکه ظرفیت افزایش قیمت‌ها در بازار اجاره هنوز وجود دارد.  

تراز تجارت برق ایران مثبت شد

تهران- ایرنا- صادرات برق جمهوری اسلامی ایران به کشورهای همسایه در سال ۱۳۹۴ با رشد ۶ درصدی نسبت به سال قبل از آن به بیش از ۱۰ میلیارد کیلووات ساعت رسید که ۲٫۵ برابر واردات برق در همین سال است. ایران با هفت کشور ارمنستان، آذربایجان، ترکیه، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان و عراق و جمهوری خودمختار نخجوان مبادله برق دارد که در این میان به چهار کشور ترکیه، عراق، پاکستان و افغانستان فقط برق صادر می کند.  

راه اندازی واگن ویژه بانوان برای اولین بار در کشور

از فردا( شانزدهم فروردین ماه) واگن مخصوص بانوان در مسیر تهران مشهد و بالعکس کار خود را آغاز می کند. با برنامه ریزی های انجام شده از سوی شرکت حمل و نقل ریلی نورالرضا (ع) و همکاری  راه آهن جمهوری اسلامی ایران از روز دوشنبه شانزدهم فروردین ماه سال جاری ، برای اولین بار در کشور سالن ویژه بانوان در مسیر تهران – مشهد و بالعکس در قطارهای نور راه اندازی خواهد شد.  

متوسط تأخیر پروازهای نوروزی ۲۵ دقیقه بود

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی از انجام بیش از ۲۳ هزار پرواز داخلی و بین‌المللی تا ۱۳ فروردین امسال خبر داد و گفت: غیر از پروازهایی که به دلیل شرایط نامناسب جوی لغو شد، متوسط تأخیرات پروازهای نوروزی تا امروز(۱۵ فروردین) ۲۵ دقیقه بود.‌رضا جعفرزاده در گفت‌‌گو با فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: در نوروز امسال پرواز‌های تهران-ایلام، تهران-بجنورد و تهران-کرمانشاه شرکت‌های هواپیمایی به دلیل شرایط نامساعد جوی کنسل شد.  


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |