چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 25792 19:15 1394/11/09
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۰ بهمن

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۰ بهمن

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۰ بهمن

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۰ بهمن

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

امضای سند جامع فناوری بین ایران و فرانسه

سفارت ایران در فرانسه اعلام کرد: محمود واعظی در دیدار با ماکرون، وزیر اقتصاد و صنعت و دیجیتال فرانسه توجه به توسعه بخش ICT در آینده و تجربیات و حضور شرکتهای فرانسوی در بازار ایران، خواستار فعالیتهای مشترک بین دو کشور و سرمایه گذاری در این بخش توام با انتقال تکنولوژی در بازار بزرگ ایران شد. به گزارش ایسنا، ماکرون در این دیدار گفت: توسعه روابط اقتصادی برای فرانسه با ایران بسیار مهم و اساسی است.من برای بررسی و ارزیابی پیشرفتها و برای روابط مان به ایران خواهم آمد و اجرای سند جامع در بخش فن آوری بین دو کشور که فردا احصاء می‌شود را پیگیری کنم.  

۱۱ درصد از منابع انرژی دنیا انرژی‌های تجدیدپذیر است

مدیر دفتر انرژی زیست توده سازمان انرژی‌های نو ایران گفت: انرژی‌های تجدیدپذیر ابزاری موثر برای حفاظت از محیط زیست به شمار می‌روند.بهروز دشتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بالا بودن هزینه تولید، آلودگی محیط زیست و محدودیت منابع سوخت‌های فسیلی باعث شد تا مسیر تولید انرژی به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر برود.وی با بیان اینکه انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار متنوع هستند، گفت: در دسترس بودن، عدم آلایندگی و پایدار بودن از ویژگی‌های انرژی‌های نو و تجدیدپذیر است. دشتی افزود: ‌تنوع انرژی‌های تجدیدپذیر شامل زمینه‌هایی همچون آب، باد، خورشید، زمین، گرمایی، منابع زیست توده، برق آبی و هیدروژن است.  

آپارتمان‌های نوساز بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد

آپارتمان‌های نوساز با سهم ۵۵٫۷ درصد نسبت به کل معاملات، بیشترین حجم معاملات واحدهای مسکونی شهر تهران در دی ماه ۱۳۹۴ را به خود اختصاص دادند. به گزارش ایسنا، بررسی بانک مرکزی از توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در دی ماه ۱۳۹۴ حاکی از آن است که واحدهای نوساز تا ۵ سال ساخت با سهم ۵۵٫۷ درصد بیشترین حجم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده‌اند که البته سهم مزبور در مقایسه با دی ماه سال ۱۳۹۳، معادل ۲٫۲ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.  

خشکسالی‌های جنوب ۱۶ ساله شد

یک مقام مسئول در وزارت نیرو گفت: ۱۶ سال خشکسالی مستمر استان هرمزگان باعث پالش های اساسی در آبرسانی به روستاها شده است. به گزارش مهر، کوشیار اعظم‌واقفی با اشاره به تشکیل کمیته راهبردی ملی ایمنی آب در شهر بندرعباس از سال ۹۳، هدف از تشکیل این کمیته را تحلیل منابع آبی، شناسایی نقاط آسیب پذیر شبکه آبرسانی و پیشگیری از وقوع آسیب‌ها و کنترل آن‌ها عنوان کرد.وی اظهارداشت: با استمرار خشکسالی ۱۶ ساله در استان هرمزگان، برای تامین آب شرب مورد نیاز در برخی مناطق به ویژه روستاها با چالش اساسی مواجهیم.  

جزئیات تقسیم سود صادرات برق با بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت صادرات گاز طبیعی درباره توافق شرکت گاز و نیروگاه‌ها در مورد صادرات برق گفت: در این مورد ما به هیچ وجه وارد حیطه وزارت نیرو نمی‌شویم، بلکه هر شرکتی که قرار است این کار را انجام دهد باید از توانیر و وزارت نیرو اجازه داشته باشد.علیرضا کاملی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در این مورد دو حالت وجود دارد؛ اول این‌که خودمان گاز را به عنوان آورده سرمایه به نیروگاه وارد می‌کنیم و نیروگاه نیز به عنوان دارنده تجهیزات آن را به برق تبدیل می‌کند و برق فروخته می‌شود.نوع دوم این است که قیمت گاز خوراک نیروگاه براساس نرخ مشخص تعیین شود و ما پس از صادرات آن را از نیروگاه‌ها دریافت کنیم.  

تغییر کاربری مرکز تجزیه مبادلات پست به تجارت الکترونیک

مدیرعامل پست با اشاره به تغییر جهت گیری پست به سمت کسب و کارهای نو، از تغییر کاربری مرکز تجزیه مبادلات به مرکز تجارت الکترونیک خبر داد و گفت: با تغییرات و انتقال این مرکز به مکان دیگر، در چند سال آینده به سمت ایجاد مرکز تجارت الکترونیک خواهیم رفت.به گزارش ایسنا، مهری به استقرار شش شرکت در این مرکز در حال حاضر اشاره کرد و گفت: در این مرکز تمام مسایل تجارت الکترونیک داخلی و بین المللی ساماندهی خواهد شد.وی اظهار کرد: راه افتادن سوئیفت به عنوان ابزار توسعه تجارت الکترونیک اتفاق خوبی بود که رخ داد و به تدریج باید با شرکتهای فعال در این زمینه وارد مذاکره شد.  

 حرکت نخستین قطار باری چین به سمت ایران

برای اولین بار یک قطار باربری از مسیر ریلی که چین را به خاورمیانه مرتبط می کند از شرق این کشور راهی ایران شد.به گزارش ایرنا، قطار کانتینربری که چین را به ایران متصل می کند روز پنجشنبه طی مراسمی به سمت ایران حرکت کرد.این قطار از ایستگاه راه آهن شهر 'یی وو' در استان جه جیانگ واقع در شرق چین به حرکت درآمد و بار آن محموله هایی از کالاها و اقلام ریز ساخت چین است.شرکت سرمایه گذاری تیانمن در شهر یی وو که مجری این برنامه است و تامین مالی آن را برعهده دارد، اعلام کرده که این اولین قطار باربری است که چین را به ایران و خاورمیانه متصل می کند.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |