جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 6619 15:32 1393/08/18
اخبار کوتاه امورزیربنایی ۱۹ آبان ماه

اخبار کوتاه امورزیربنایی ۱۹ آبان ماه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امورزیربنایی ۱۹ آبان ماه

اخبار کوتاه امورزیربنایی ۱۹ آبان ماه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

دولت مخالف ورود واگن‌های دست دوم چینی است

مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما هم مخالف ورود واگن‌های دست دوم چینی هستیم، گفت: بخش عمده‌ای از مجوز ورود واگن‌های دست دوم در دولت قبل صادر شده است و در حال حاضر نمی‌توانیم این مجوز‌ها را لغو کنیم.محسن پورسید آقایی در گفت‌و‌گو با ایلنا با بیان اینکه شرایطی را برای ورود واگن‌های دست دوم گذاشته‌ایم، ادامه داد: هر چند نمی‌توانیم مجوزهای از قبل صادر شده را لغو کنیم اما محدودیت‌هایی را برای وارد کردن واگن‌های دست دوم ایجاد کرده‌ایم از جمله اینکه هر شرکتی که قصد وارد کردن واگنهای دست دوم را دارد باید به‌‌‌ همان میزان از شرکت‌های تولید کننده داخلی، واگن خریداری کند.وی ادامه داد: همچنین برای ورود واگن‌های دست دوم شرط سن گذاشته‌ایم و شرکت‌ها نمی‌توانند واگنهای دست دوم با سن بالا را وارد ناوگان کنند.

بهای بلیت ریل‌باس «ارم» تهران-کرج ۳۳درصد کاهش یافت

شرکت حمل و نقل ریلی رجا بهای بلیت ریل‌باس ارم تهران-کرج و بالعکس را ۳۳درصد کاهش داد. این شرکت اعلام کرده در راستای سیاست‌های راه‌آهن برای حمایت از حمل‌ونقل محلی و حومه‌ای، از امروز بهای بلیت ریل‌باس ارم تهران-کرج را ۳۳درصد کاهش می دهد.به این ترتیب، بهای بلیت یکسره ریل‌باس ارم در مسیر تهران – کرج، از ۱۵هزار ریال به ده هزار ریال کاهش یافت.این اقدام در راستای افزایش سهم حمل و نقل ریلی از حمل و نقل عمومی و توسعه قطارهای حومه‌یی و کاهش مصرف سوخت و انرژی صورت گرفته و با توجه به دسترسی آسان به سیستم حمل و نقل عمومی و شبکه سراسری مترو در ایستگاه راه‌آهن تهران است.

وقتی راننده تنها مقصر تصادفات است!

در گزارش رسمی اخیری که به بررسی علل تصادفات منجر به تلفات در جاده‌های کشور در سال ۱۳۹۲ پرداخته، رانندگان مقصر اصلی تقریبا تمامی تصادفات تلقی شده‌اند. در این گزارش مسائل فنی رانندگان به عنوان اصلی ترین علل تصادفات اعلام شده و رسما بیش از ۹۰ درصد از تلفات جاده‌ای را به دلیل مشکلات ایجاد شده از سوی رانندگان در زمان سفر عنوان کرده است. برمبنای این گزارش عدم توجه به جلو در ۳۰٫۸ درصد، انحراف به چپ در ۲۵٫۲ درصد و سرعت بیش از حد در ۲۲٫۶ درصد از تصادفات منجر به فوت اصلی‌ترین دلیل حادثه بوده است.به گزارش ایسنا،در کنار این سه عامل که بیش از ۷۸ درصد از آمار تصادفات را به وجود آورده‌اند عدم کنترل وسیله نقلیه و رعایت حق تقدم نیز به ترتیب در ۹ و ۵٫۶ درصد تصادفات نقش اصلی را ایفا کرده‌اند.

توضیح مدیر مخابرات تهران درباره‌ خطوط رند ۲۰۰ میلیونی

شماره‌های رند تلفن ثابت در استان تهران گاهی با قیمت‌هایی بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند که مدیر عامل مخابرات تهران معتقد است: این رقم‌ها براساس بازار عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.علیرضا صیدی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا واگذار نشدن شماره‌های رند از سوی مخابرات باعث ایجاد بازار سیاه در بازار تلفن ثابت نمی‌شود، اظهار کرد: شماره‌های رند معمولی توسط مخابرات واگذار می‌شوند، اما برای شماره‌های خیلی رند نمی‌توان یک برنامه‌ریزی خاص صورت داد، چرا که قیمت خطوط رند تا جایی که برای آنها مشتری وجود داشته باشد قابل افزایش است.

ذخایر آب شمال کشور ۶۰ درصد کم شد

میزان روان آب‌ها در ۵ حوضه اصلی آبریز کشور بین ۳۲ تا ۶۵ درصد کاهش یافته است. حجم کل روان‌ آب‌های سطحی کشور در متوسط درازمدت دو میلیارد و ۳۵۱ میلیون مترمکعب بوده که با احتساب این رقم، حجم روان‌ آب‌های کشور در مقایسه با متوسط درازمدت ۴۸ درصد کاهش یافته است.همچنین حجم روان‌ آب‌های سطحی کشور در پایان مهرماه امسال با حدود ۹ درصد کاهش در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، به یک میلیارد و ۲۱۸ میلیون مترمکعب رسیده است.بر این اساس، حجم جریان‌های سطحی در پایان مهرماه سال‌ جاری رتبه ۴۶ را در ۴۷ سال گذشته به‌ خود اختصاص داده است.

موافقتنامه موقت حمل‌ونقل هوایی ایران و پرتغال امضا شد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از امضای موافقتنامه موقت ۲۵ماده ای حمل و نقل هوایی ایران و پرتغال خبر داد. علیرضا جهانگیریان اظهار داشت: در سفر هیات ایرانی به لیسبون پایتخت کشور پرتغال، گسترش روابط هواپیمایی و امضای موقت موافقت نامه حمل و نقل هوایی بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.وی افزود: طی مذاکرات فشرده ای که طی روزهای چهاردهم و پانزدهم آبان ماه سال جاری صورت گرفت موافقت نامه ۲۵ ماده ای حمل و نقل هوایی بین ایران و پرتغال به امضای موقت روسای هواپیمایی کشوری طرفین رسید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |