شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 27479 19:02 1394/12/01
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲ اسفند

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲ اسفند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲ اسفند

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲ اسفند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 بویینگ برای مذاکره با ایران مجوز گرفت

وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد شرکت هواپیماسازی بویینگ از دولت آمریکا برای آغاز مذاکرات تجاری با ایرلاینهای ایرانی مجوز دریافت کرده است. مجوز مذکور راه را برای نخستین فروش هواپیماهای مسافربری آمریکایی به ایران از زمان وقوع انقلاب اسلامی در دهه ۱۹۷۰ هموار می‌کند. بویینگ پیش از انقلاب اسلامی ایران بزرگترین تامین کننده هواپیماهای مسافربری برای کشور بود و هواپیماهای ساخت این شرکت آمریکایی در بیش از دو دهه گذشته همچنان در خطوط هوایی ایران پرواز می‌کنند.  

سرنوشت انتقال آب خزر به سمنان و کویر مرکزی پشت سد محیط زیست

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: برای اجرای طرح انتقال آب خزر به سمنان و کویر مرکزی هنوز مجوز زیست‌محیطی از سازمان محیط‌زیست دریافت نکرده‌ایم و تا زمانی که این مجوز دریافت نشود نمی‌توانیم این طرح را اجرایی کنیم.رحیم میدانی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص طرح انتقال آب خزر به کویر مرکزی و سمنان اظهار کرد: صدور مجوز باید حتما از سوی سازمان محیط‌زیست صورت بگیرد که برای این مساله نیز از ما اطلاعاتی خواسته‌اند و ما نیز اطلاعات را به طور کامل در اختیار آنها قرار داده‌ایم.  

تبدیل سیم‌کارت‌ معمولی به ۴G با یک کد

ایرانسل امکان ارتقای غیرحضوری سیم‌کارت معمولی به سیم‌کارت نسل چهارم خود با شماره‌گیری کد دستوری فراهم کرد. مشترکان این اپراتور که قصد تعویض سیم‌کارت خود به سیم‌کارت یوسیم با قابلیت اتصال به آخرین نسل فناوری اینترنت همراه (۴G/LTE) را دارند، می‌توانند بدون نیاز به مراجعه به مراکز خدمات ایرانسل، کد دستوری #۱*۲*۱۰*۵۵۵* (ستاره ۵۵۵ ستاره ۱۰ ستاره ۲ ستاره ۱ مربع) را از خط ایرانسل خود شماره‌گیری کرده و با تکمیل اطلاعات درخواستی، سیم‌کارت جدید را در نشانی مورد نظر تحویل بگیرند.هزینه استفاده از این سرویس برای متقاضیان در حال حاضر ۱۱هزار تومان است.  

 سهم انرژی باد در تولید برق ایران فقط ۷ صدم درصد

از مجموع ظرفیت اسمی ۷۳ هزار و ۷۵۸ مگاواتی تولید برق در ایران، فقط ۵۴ مگاوات تولید برق از انرژی باد داریم. در ایران با توجه به وجود مناطق متعدد بادخیز، بستر مناسبی جهت گسترش بهره برداری از توربین های بادی با احداث نیروگاههای بادی برای تولید برق وجود دارد اما تاکنون از این بستر استفاده چندانی نشده است.از اینرو سهم تولید برق از انرژی باد در سبد تولید برق کشور با توجه به ظرفیت های به بهره برداری رسیده و در مدار تولید، فقط ۷ صدم درصد است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |