جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 47241 18:21 1395/09/03
اخبارکوتاه کسب و کار ۴ آذر ۹۵

اخبارکوتاه کسب و کار ۴ آذر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبارکوتاه کسب و کار ۴ آذر ۹۵

اخبارکوتاه کسب و کار ۴ آذر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

سرگردانی معدنکاران با اجرای بخشنامه‌های ناگهانی

معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر دولت به دنبال اخذ مالیات با شیوه‌های معمول جهانی است باید سود بانکی را مانند کشورهای دیگر کاهش دهد امروزه بسیاری از بخشنامه‌های ابلاغی تنها موجب سرگردانی معدنکاران شده است.بیژن پناهی زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز با تاکید بر اینکه درحال‌حاضر بخشنامه معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد اعتراض بسیاری از معدنکاران قرار گرفته است، اظهار کرد: بخشنامه‌ای که درباره نحوه محاسبه‌ای تمکن مالی برای دریافت صلاحیت فعالیت معدنکاری است امروزه باعث اعتراض شده زیرا براساس آنچه که در این بخشنامه آمده باید معادل حساب ۱۵۰ میلیون تومانی یعنی یک میلیارد تومانی به مدت یکسال در حساب بلوکه شود.وی با بیان این که پیش از این نحوه محاسبه اینگونه بود که در مدت شش ماه جمع واریزی به حساب فرد به ۲۴۰ میلیون تومان برسد، اظهار کرد: این بخشنامه‌ها معدنکاران را دچار سرگردانی کرده است.  

رشد تولید فولاد خام ایران و خاورمیانه

طبق جدیدترین آمار انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام ایران که بزرگترین تولیدکننده خاورمیانه است، در اکتبر ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت. تولید فولاد خام منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) در اکتبر سال جاری ۹ درصد نسبت به ۵.۳۲۱ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته رشد کرد و به ۵.۸۰۲ میلیون تن رسید.تولید همه کشورهای این منطقه در اکتبر سال ۲۰۱۶ نسبت به اکتبر سال ۲۰۱۵ رشد مثبت داشت. روند صعودی قیمتها بویژه در چین یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار در رشد مثبت تولید فولاد خام در منطقه منا بوده است.  

پژو درمرحله استعلام قیمت از قطعه‌سازان ایرانی است

دبیر انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه داخلی سازی۷۰درصدی محصولات پژو درطول ۳سال بعید است، گفت: پژو برای داخلی‌سازی قطعات های‌تک، موتور و گیربکس مذاکره‌ای با قطعه‌سازان ایرانی نداشته و فقط برای تولید قطعات مکانیکال و الکتریکی معمولی از ما استعلام گرفته است.مازیار بیگلو در گفت‌ و گو با فارس در مورد آخرین وضعیت مذاکرات پژو با قطعه‌سازان ایرانی اظهار داشت: پژو فعلاً در مرحله استعلام قیمت از شرکت‌های قطعه‌ساز است ولی منابع تأمین‌کننده قطعات هنوز به طور قطعی مشخص نشده‌اند. وی ادامه داد: شرکت پژو در حال حاضر موضوع داخلی‌سازی دو محصول پژو ۲۰۸ و پژو ۲۰۰۸ را در دستور کار خود دارد، ولی این موضوع فقط در دو فاز تریم و بدنه پیگیری می‌شود.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |