جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 51821 18:33 1395/11/01
اخبارکوتاه امور زیربنایی ۲ بهمن ۹۵

اخبارکوتاه امور زیربنایی ۲ بهمن ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبارکوتاه امور زیربنایی ۲ بهمن ۹۵

اخبارکوتاه امور زیربنایی ۲ بهمن ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

بهار معاملات مسکن؛ تابستان ۹۶

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور با بیان اینکه بهار معاملات مسکن تابستان ۹۶ است گفت: برای کاهش ریسک معاملات مسکن در ایران دسترسی مشاوران املاک به اطلاعات ثبتی ، مالیاتی و بانکی مسکن ضروری است. حسام عقبایی افزود: در حالی که برخی از دستگاه های اجرایی و سازمان ها با بخشی نگری به دنبال انحصاری کردن اطلاعات هستند باید این اطلاعات در اختیار دفاتر مشاوران املاک قرار گیرد تا ضریب امنیت معاملات مسکن ارتقا یابد. وی با بیان اینکه دسترسی مشاوران املاک به طرح تفصیلی شهرها سبب کاهش ریسک معاملات می شود گفت: در این صورت تمام همکاران ما در سراسر کشور با اطمینان خاطر بیشتری معامله بین خریدار و فروشنده را انجام خواهند داد.  

 زندگی ۱۹میلیون ایرانی دربافت های میانی و حاشیه شهرها

وزیر راه و شهرسازی گفت: در زمان حاضر ۱۹ میلیون نفر از جمعیت شهرنشین کشور در حاشیه شهرهای بزرگ و در بافتهای میانی فرسوده زندگی می کنند. عباس آخوندی افزود: سیاست وزارت راه و شهرسازی تمرکز بر بافت های فرسوده شهری و توانمند کردن مردم این مناطق است.وی با اشاره به اهمیت احداث دانشکده هنر و معماری بوشهر در بافت تاریخی این شهر اظهارکرد: ساخت این پروژه بیانگر توجه وزارت راه و شهرسازی به بافت های قدیمی است.آخوندی بیان کرد: برای نوسازی بافت های فرسوده پیش از هراقدامی که باید روی تک واحد مسکونی انجام شود، مهم این است که ازنظر عملکردی و کارکردی فضاهای موجود بافت ها تشخص اجتماعی لازم را پیدا کنند.  

اتلاف سالیانه ۱۰ میلیارد مترمکعب آب در بخش کشاورزی

معاون آب و آبفای وزارت نیرو اعلام کرد بر پایه یک پژوهش، بخش کشاورزی با سهم ۹۲ درصدی مصرف آب، سالیانه ۱۰ میلیارد مترمکعب از آن را تلف می کند.«رحیم میدانی» در گفت وگو با ایرنا اضافه کرد: آمارهای اعلام شده در این زمینه مستند و بر اساس نمونه برداری هاست و برخلاف ادعای برخی، به هیچ وجه موضوع تبخیر آب پشت سدها به عنوان مصرف بخش کشاورزی لحاظ نمی شود.میدانی گفت: کاهش ۱۱ میلیارد مترمکعبی مصرف آب کشور در برنامه ششم توسعه و تغییر دیدگاه های مسوولان در این زمینه، موفقیت بزرگی برای این بخش و تامین آب پایدار برای بخش های مختلف و توسعه پایدار است.  

بهره‌برداری از ۵ پروژه ریلی کشور تا پایان سال

معاون ساخت و توسعه راه‌های کشور گفت: پنج پروژه راه‌آهن در استان‌های همدان، کرمانشاه، رشت، تبریز و ارومیه در حال ساخت است که تا پایان دولت از این پروژه‌ها بهره‌برداری می‌شود. خیرالله خادمی ظهر در خصوص وضعیت حمل و نقل ریلی کشور اظهار کرد: به زودی ۲ هزار کیلومتر ریل وارد کشور می‌شود تا در پروژه‌های راه آهن مورد استفاده قرار گیرد.وی با اشاره به اینکه در حمل و نقل ریل‌ها دچار مشکل هستیم، بیان کرد: ترخیص این میزان ریل نیازمند اعتبار ویژه‌ای است، اما با این وجود تا پایان دولت ۵۰۰ کیلومتر ریل‌گذاری انجام می‌شود.  

تکذیب آلودگی آب رودخانه ارس

وزیر نیرو به وضعیت آب ارس اشاره کرد و گفت که بنده بیشترین ارتباط را با مقام‌های دولت ارمنستان داشته‌ام و بطور قاطع می‌گویم که آب رودخانه ارس هیچگونه آلودگی ندارد. حمید چیت چیان در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اردبیل ادامه داد: با بهره برداری از طرح های مهم اجرایی و در حال انجام این استان بویژه در حوزه نیرو، چهره اقتصادی استان اردبیل در آینده نزدیک به شکل مناسبی متحول می‌شود.وی با اشاره به اینکه بخش بخار نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر با ظرفیت مناسبی در دست اجرا است، یادآور شد: با بهره برداری از این طرح نیز ظرفیت تولید برق استان اردبیل به چندین برابر افزایش می رسد.    


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |