جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 53459 18:38 1395/11/16
اخبارکوتاه امور زیربنایی ۱۷ بهمن ۹۵

اخبارکوتاه امور زیربنایی ۱۷ بهمن ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبارکوتاه امور زیربنایی ۱۷ بهمن ۹۵

اخبارکوتاه امور زیربنایی ۱۷ بهمن ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

افزایش تاثیر تبلیغات با بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی

هوشمند سفیدی که ریاست جشنواره برترین‌های تبلیغات را عهده‌دار است، گفت: تبلیغات در اقتصاد یک رکن است و نقش موتورمحرکه را در رشد اقتصادی دارد.سفیدی در آیین رونمایی از پوستر دومین دوره جشنواره افزود: طبق بررسی‌های به عمل آمده، تبلیغات می‌تواند بین ۱۵ تا ۲۰ درصد به افزایش رشد تولید ناخالص ملی تاثیر بگذارد و امروزه ثابت شده است این تاثیر با تبلیغات دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی قابل افزایش هم است.سفیدی با ارائه گزارشی از روند پیشرفت امور این جشنواره که طی روز ۲۵ بهمن ماه در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار خواهد شد، گفت: امید است با رویکرد داوری واقعی و کیفی، آثار برگزیده، چراغ راهنمای بودند برای ارتقای کیفیت آگهی‌های تبلیغاتی در کشور باشد.د این آیین، از پوستر جشنواره رونمایی شد و حاضران در جلسه که مدیران روابط عمومی و مدیران آژانس‌های تبلیغاتی بودند، دیدگاه‌های خود را برای برگزاری مناسب این رویداد مطرح کردند.دبیرخانه «جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران» موضوعات و شاخص‌های داوری در این جشنواره را اعلام کرد.  

شرکت اجرایی و فنی زیر مجموعه رجا  تشکیل می‌شود

با قطعی شدن تشکیل شرکت اجرایی و فنی در زیرمجموعه رجا به دنبال استفاده از ظرفیت صنایع و بسیج کردن آنها برای تحقق درامور فنی قطارها هستیم. مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اعلام این خبر افزود: با اجرایی شدن شرکت مذکور و آغاز به کار آن، نگرشی نو در توسعه و مدیریت بخش فنی و اجرایی  شاهد خواهیم بود. محمد رجبی در خصوص ساختار شرکت رجای فعلی خاطرنشان کرد: قطعاً با تشکیل این شرکت، رجا در قالب یک هلدینگ فعالیت می کند که بزودی چارت سازمانی آن ارایه و ساختار جدید  نیز برای شرکت فنی - اجرایی طراحی و تدوین خواهد شد. وی ماهیت تشکیل این شرکت را انجام فعالیت‌های فنی، تعمیراتی، بازسازی قطارهای رجا و سایر شرکت‌های ریلی فعال در این صنعت بیان کرد.  

بهمن، ماه افت دوباره معاملات مسکن

رییس اتحادیه مشاوران املاک از کاهش ۲۱ و ۱۱ درصدی معاملات مسکن شهر تهران به ترتیب در بخش خرید و اجاره خبر داد.حسام عقبایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی ۱۵ روز ابتدای بهمن ماه سال جاری ۸ هزار و ۶۳۵ قرارداد خرید و فروش مسکن در تهران به ثبت رسید و این در حالی است که در زمان مشابه سال قبل ۱۰ هزار و ۵۲۸ قرارداد امضا شده بود. وی افزود: در بخش اجاره نیز در ۱۵ روز ابتدای بهمن ماه شاهد امضای ۷ هزار و ۹۸۲ قرارداد بودیم؛ در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۸ هزار و ۹۰۶ قرارداد منعقد شده بود.رییس اتحادیه مشاوران املاک درخصوص تعداد قراردادهای خرید و فروش و اجاره کل کشور گفت: طی ۱۵ روز ابتدای بهمن ماه در سطح کشور ۲۷ هزار و ۱۱۴ قرارداد خرید و فروش و ۲۶ هزارو ۱۲۳ قرارداد اجاره به امضا رسید که نسبت به مدت مشابه سال کاهش یافته است.  

۱۰۰ میلیون دلار خودرو و قطعات از کشور صادر شد

بررسی آمارهای تجارت ۱۰ ماهه کشور نشان می دهد، ایران درطی این مدت ۱۰۱ میلیون دلار خودرو و و قطعات صادر کرده است. عراق، افغانستان و آذربایجان در صدر لیست صادراتی ایرانی در حوزه خودرو وو قطعات قرار گرفته اند. همچنین ارزش ریالی این صادرات ۲۲ هزار تنی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.عمده صادرات کشور در این حوزه عبارتند از: انواع  لوازم یدکی و تزئینی،  قطعات خودرو، خودرو سواری پراید، تراکتور و همچنین برخی خودروهای مستعمل.  

زیان شرکت های واردکننده خودرو به دلیل تصمیمات اشتباه

فرهاد احتشام زاد رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، در گفت وگو با پرشین خودرو گفت: برای وارد کردن یک برند خودرویی به داخل کشور باید برخی نیاز ها از جمله فضای مورد نیاز برای نمایندگی ها، آموزش پرسنل و تامین خدمات پس از فروش تامین شود و با توجه به تصمیمات اشتباهی که در این سال ها در مورد خودرو گرفته شده، ریسک این سرمایه گذاری بالا رفته است.وی با انتقاد از لغو واردات خودروهای ۲۵۰۰ سی سی گفت: متاسفانه این تصمیم غلط باعث شد بسیاری از بنگاه های اقتصادی که در زمینه خودروهای ۲۵۰۰ سی سی فعال شده بودند تعطیل شده و احتمال پذیرفتن ریسک سایر شرکت ها برای واردات خودروهای لوکس را کاهش داده است.  

پیش‌بینی افزایش تولید ۱۵ میلیارد نخ سیگار

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور پیش‌بینی کرد که تولید سیگار در سال جاری نسبت به سال گذشته از ۳۰ میلیارد به ۴۵ میلیارد نخ برسد.علی‌اصغر رمزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۴ و ۳۰ میلیارد نخ سیگار در داخل کشور (اعم از خارجی و داخلی) تولید شده است، اظهار کرد: پیش بینی‌ می‌کنیم که در سال جاری ۴۵ میلیارد نخ سیگار در داخل تولید شود که نشان‌دهنده افزایش ۱۵ میلیارد نخ سیگار طی سال جاری است.  


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |