پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 25262 17:44 1394/11/03
اخبارکوتاه امور زیربنایی ۴ بهمن

اخبارکوتاه امور زیربنایی ۴ بهمن

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبارکوتاه امور زیربنایی ۴ بهمن

اخبارکوتاه امور زیربنایی ۴ بهمن

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

هواوی درایران مرکز داده می‌سازد

وزیر ارتباطات از مذاکرات ایران و چین برای ورود این کشور به پروژه اپراتور فیبر نوری و طرح های ماهواره‌ای خبر داده است. محمود واعظی درصفحات اجتماعی خود اعلام کرد: روز جمعه با میائووی، وزیر صنعت و فناوری جمهوری خلق چین، در محل وزارت ارتباطات دیدار داشتیم. شرکت‌های چینی با انتقال تکنولوژی و دانش فنی، به همکاری با شرکت‌های ایرانی خواهند پرداخت. در ضمن مقرر گردید شرکت های چینی در پروژه تکمیل و رساندن فیبر نوری به در منازل با ایران همکاری کرده و طرفین در زمینه‌های نرم‌افزار و توسعه زیرساخت‌ها روابط خود را گسترش دهند. واعظی اضافه کرده است در این دیدارها ، شرکت هوآوی چین یک مرکز داده در ایران تاسیس خواهد کرد تا همکاری‌های خود با طرف‌های ایرانی در بخش دولتی و خصوصی را گسترش دهد.  

فرونشست زمین در شهر پرند تایید شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مناطق جنوبی تهران موضوع فرونشست زمین وجود دارد اما هنوز این گزارش قطعی نشده گفت:احتمال وقوع پدیده فرونشست در شهرهای جدید به خصوص شهر پرند که در نزدیکی دشت‌ها تأسیس شده‌اند وجود دارد.محمد شکرچی‌زاده  درباره احتمال وقوع پدیده فرونشست زمین در مناطق شهری گفت: در شهرهای بزرگ و کلانشهرها به دلیل اینکه فاضلاب شهری به لایه‌های درونی زمین هدایت می‌شود، اجازه فرونشست به اراضی شهری را نمی‌دهد.وی افزود:این مسئله کمک می‌کند سطح آب زیرزمینی شهرها پایین نرود و به همین دلیل گزارشی از وقوع فرونشست در شهرها و بروز اختلاف سطح و شکاف درسطح زمین نشده؛ اما بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گزارش داده که فرونشست زمین سبب تخریب برخی خانه‌های روستایی شده است.شکرچی‌زاده با بیان اینکه هنوز موردی از فرونشست در شهرهای جدید گزارش نشده است، افزود: با این حال احتمال وقوع این پدیده در شهرهای جدید به خصوص شهرهای جدیدی مانند پرند که در نزدیکی دشت‌ها تأسیس شده‌اند وجود دارد.  

نگهداری شبکه ارتباطات راه دور به بخش خصوصی سپرده شد

شرکت ارتباطات زیرساخت، نگهداری شبکه ارتباطات راه دور را برای سومین بار به پیمانکاران بخش خصوصی سپرد.به گزارش مهر، این پیمانکاران در ۳۰ استان فعالیت خود را برای دو سال به صورت استانی آغاز کرده‌اند.شرکت ارتباطات زیرساخت در سال ۸۹ پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران، نگهداری شبکه راه دور خود را با برگزاری مناقصه در سراسر کشور به پیمانکاران بخش خصوصی سپرد.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |