چهارشنبه 29 فروردین، 1403

کدخبر: 12349 14:12 1394/02/13
احداث نخستین‌ آزادراه ۱۰۰ درصد خصوصی کلید خورد

احداث نخستین‌ آزادراه ۱۰۰ درصد خصوصی کلید خورد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
احداث نخستین‌ آزادراه ۱۰۰ درصد خصوصی کلید خورد

احداث نخستین‌ آزادراه ۱۰۰ درصد خصوصی کلید خورد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معاون اول رئیس جمهور در ابلاغ مصوبه هیأت وزیران برای احداث آزادراه همدان-کرمانشاه به طول ۲۰۶ کیلومتر اعلام کرد: تامین ۱۰۰ درصد منابع مالی مورد نیاز تا مرحله بهره‌برداری و تسویه کامل هزینه‌ها بر عهده و تعهد طرف مشارکت بوده و دولت هیچ گونه تعهدی در خصوص تأمین هزینه‌های اجرایی طرح نخواهد داشت.

طبق این مصوبه برای احداث آزادراه همدان-کرمانشاه حدفاصل همدان-سنقر-بیستون و کرمانشاه به طول حدود ۲۰۶ کیلومتر و تأسیسات جانبی خاص و نگهداری و بهره برداری از آن نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزاد راه همدان-کرمانشاه که از این پس به اختصار "طرف مشارکت" نامیده می‌شود، با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی و سایر مقررات و آیین نامه قانون مشارکت اقدام نماید.

این مصوبه می افزاید:تامین ۱۰۰ درصد منابع مالی مورد نیاز تا مرحله بهره‌برداری و تسویه کامل هزینه‌ها بر عهده و تعهد طرف مشارکت بوده و دولت هیچ گونه تعهدی در خصوص تأمین هزینه‌های اجرایی طرح نخواهد داشت.

همچنین در این مصوبه ذکر شده است:انجام کلیه امور پیمانکاری مرتبط با موضع مشارکت، پس از تصویب قیمت‌های پیشنهادی توسط وزارت و با تأیید صلاحیت پیمانکار/ پیمانکاران مربوط از سوی سازمان برنامه ریزی کشور بر عهده طرف مشارکت خواهد بود.

این مصوبه توضیح می دهد:دوران مشارکت معادل هجده و نیم سال شمسی مشتمل بر سه و نیم سال دوران احداث کامل و ۱۵ سال دوران بهره برداری خواهد بود. گزارش هزینه-درآمد پروژه مورد تأیید وزارت و طرف مشارکت مبنای محاسبه دوران احداث و بهره‌برداری است.

در این مصوبه آمده است:سود قطعی مورد انتظار سرمایه گذاری طرف مشارکت حداکثر معادل سود سالانه سپرده‌های بلند مدت پنج ساله نزد بانک‌های دولتی به علاوه چهار درصد می‌باشد و جزئیات آن از سوی وزارت در قرارداد مشارکت پیش بینی می‌شود. مبنای محاسبه سود به ریال انجام می‌گردد.

مصوبه یادآور می شود: صد درصد منافع حاصل ازبهره‌برداری آزادراه پس از کسر هزینه‌های نگهداری و بهره‌برداری، متعلق به طرف مشارکت بوده و صرف بازگشت اصل و سود سرمایه‌گذاری خواهد شد. همچنین مسئولیت نگهداری و بهره‌برداری از آزادراه و تأسیسات جانبی خاص آن به وزارت انتقال می‌یابد. چنانچه به دلیل دخالت دولت، تعرفه عوارض ضربدر ترافیک عبوری پیش بینی شده در گزارش هزینه-درآمد از طرف دولت با رعایت قوانین و مقررات مربوط قابل جبران خواهد بود و یا به مدت زمان بهره‌برداری اضافه خواهد شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |