جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 12292 13:22 1394/02/09
احداث ظرفیت‌های جدید برق کمتر از نصف شده است

احداث ظرفیت‌های جدید برق کمتر از نصف شده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
احداث ظرفیت‌های جدید برق کمتر از نصف شده است

احداث ظرفیت‌های جدید برق کمتر از نصف شده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

وزیر نیرو گفت: جمع آوری انشعابات غیرمجاز، نصب کنتورهای مرجع و مادر، خازن گذاری و افزایش ترانس های کم ظرفیت با راندمان بالا و کاهش طول شبکه فشار ضعیف، استفاده از کابل های خود نگهدار، اصلاح سد معبرهای هادی، بهبود راندمان تجهیزات الکترونیکی، اصلاح ساختار فوق توزیع و نصب کنتورهای هوشمند از جمله مهمترین اقداماتی است که باید برای کاهش تلفات شبکه توزیع در کشور انجام شود.

حمید چیت چیان در بیستمین کنفرانس ملی شبکه‌های توزیع نیرو و برق در زاهدان و مراسم بهره برداری از چند طرح برق استان اظهار کرد: کاهش تلفات شبکه توزیع برق به 10 درصد از مهمترین برنامه های این وزارتخانه در سالجاری است.

وزیر نیرو در ادامه گفت: در سال جاری حدود 10 هزار مگاوات برق را با احداث نیروگاه‌های جدید در کشور آغاز می‌کنیم تا طی چند سال آینده وارد مدار شود و مشکل کشور در این زمینه برطرف شود.

چیت چیان با بیان اینکه به دلیل کاهش حجم سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته روند کار به گونه‌ای بوده که 5 هزار تا 5 هزار و 800 مگاوات سرمایه‌گذاری می‌کردیم، ادامه داد: سال گذشته این رقم به 2 هزار و 800 مگاوات رسید و امسال به 2 هزار مگاوات و در سال آینده به هزار و 200 مگاوات خواهد رسید که اگر این روند ادامه پیدا کند ما به مشکل می‌خوریم.

وی تصریح کرد: استفاده از مکانیزم و تقویت ماده 15 قانون رفع موانع تولید می تواند با توجه به عنایت نمایندگان مجلس ظرفیتی به وجود آورد که ما بتوانیم در زمینه اقداماتی که منجر به کاهش تلفات انرژی و مصرف می شود با بخش خصوصی سرمایه گذاری کنیم و حاصل صرفه جویی را در اختیار سرمایه گذار قرار دهیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه اداره شرکت‌های برق چه منطقه‌ای و چه توزیع به صورت بنگاه‌های اقتصادی خرد از جمله مصادیق ساماندهی اقتصاد برق است، افزود: تمامی شرکت‌های توزیع در درآمدی که کسب می‌کنند باید سهیم باشند.

چیت چیان با بیان اینکه استفاده از انرژی‌های بومی برای ایران یک الزام است، افزود: خوشبختانه در این زمینه به راهکارهای خوبی دست یافته‌ایم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |