جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 4297 14:50 1393/05/18
اجراي گروه موسيقي چاوک در نياوران

اجراي گروه موسيقي چاوک در نياوران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اجراي گروه موسيقي چاوک در نياوران

اجراي گروه موسيقي چاوک در نياوران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


کنسرت گروه موسيقي "چاوک" در دو بخش "ساز و آواز" و بازخواني تصنيف‌هاي قديمي در فرهنگسراي نياوران برگزار مي‌شود.
گروه موسيقي "چاوک" به سرپرستي عبدالرضا جلالي و با خوانندگي عليرضا پوراستاد با بازخواني تصنيف‌هاي قديمي در فرهنگسراي نياوران به اجراي برنامه مي‌پردازد.
به گزارش ايلنا؛ عبدالرضا جلالي(سرپرست گروه چاوک و نوازنده تار) درباره اين اجرا مي‌گويد: کنسرت ما دو بخش دارد که بخش نخست آن ساز و آواز و بخش دوم به گروه نوازي اختصاص دارد. در بخش نخست کنسرت شب اول، ساز و آوازي را در دستگاه ماهور اجرا مي‌کنيم و در شب دوم کنسرت اين بخش را به آواز ابوعطا اختصاص داده‌ايم.
سرپرست گروه "چاوک" درباره اجراي آوازهاي متفاوت در دو شب کنسرت اظهار کرد: ما مي‌خواستيم در هر شب، آوازي متفاوت را اجرا کنيم به همين دليل در شب نخست با شعري از مولانا در دستگاه ماهور ساز و آوازي را اجرا مي‌کنيم و در شب دوم با شعري از سياوش کسرايي در آواز ابوعطا به اجراي برنامه مي‌پردازيم.
وي افزود: در هر دو شب آواز عليرضا پوراستاد را من با تارم همراهي مي‌کنم. همچنين اين ساز و آوازها بيشتر به حالت بداهه اجرا مي‌شود.
جلالي درباره بخش دوم اين کنسرت گفت: اين بخش را به بازخواني تصنيف‌هاي قديمي با تنظيمي تازه اختصاص داده‌ايم که کار تنظيم اين آثار را خودم انجام داده‌ام.
وي ادامه داد: تصنيف "ملک دل" اثري از عارف قزويني با شعري تازه از آثاي پوراستاد، قطعه ضربي "جنگ" اثر علي اکبر شهنازي، "مخالف" از رکن الدين مختاري، تصنيف "امان از اين دل" ساخته امير جاهد و رِنگ "سه گاه" ساخته درويش خان قطعه‌هاي قديمي است که در اين کنسرت بازخواني مي‌کنيم. در پايان اين برنامه نيز تصنيف "پيرشيدا" با آهنگسازي خودم را به روح محمدرضا لطفي تقديم مي‌کنيم.
گروه موسيقي "چاوک" 9 نوازنده دارد که عبارتند از: عبدالرضا جلالي نوازنده تار، ارژنگ معصومي نوازنده رباب، مهدي آبنوچ نوازنده بم تار، آرش شاخساز نوازنده سنتور، امين نوري نوازنده کمانچه، غزاله زارعي نوازنده ني و شايان يزدي زاده نوازنده تنبک.
عبدالرضا جلالي سرپرست اين گروه و عليرضا پور استاد خواننده اين گروه است. الهه ميرحيدري همخواني را در اين گروه برعهده دارد.
گروه چاوک از سال 1390 کار خود را آغاز کرده است. اين گروه سال گذشته در سالن رودکي اجرايي را در آواز دشتي روي صحنه بردند.
گروه موسيقي "چاوک" در روزهاي 20 و 21 مرداد 1393، ساعت 19 در فرهنگسراي نياوران به روي صحنه مي روند



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |